Er du engageret, nysgerrig og glad for at arbejde med tal? Betyder gode kollegaer og et godt samarbejde meget for dig? Er du motiveret for at suge viden til dig og samtidig dele din viden? Og vil du arbejde i én af statens største virksomheder, hvor dit arbejde betyder noget? Så læs med her!
Om os
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) er én af Danmarks største offentlige indkøbsorganisationer med en finanslovsramme på over 12 mia. kr. I FMI er vi med til at passe på Danmark ved at støtte Forsvaret, Beredskabsstyrelsen, Hjemmeværnet og politiet gennem indkøb, vedligehold og udfasning af materiel og IT – alt fra kampfly og ammunition til servere og software.
Du vil indgå i en sektion som består af syv engagerede medarbejdere og en chef. Sammen arbejder vi for at sikre gennemsigtighed og kontrol af Forsvarets omkostninger ved at synliggøre, hvad Forsvarets mange kapaciteter koster, hvor du bliver en væsentlig ressource. Vi er kendetegnet ved en åben og uformel kultur, hvor vi arbejder sammen og ser forskellighed som en styrke.
Om stillingen
Som sagsbehandler vil du få en vigtig rolle i sektionen, hvor du i samarbejde med dine kollegaer vil arbejde med opgaver som:
- Budgettering, opfølgning og udvikling af FMI’s omkostningsstyring for Forsvarets materiel og interne ydelser
- Udvikling af FMI og koncernens omkostningsstyring, herunder forvaltningsgrundlaget
- Forsvarsministeriets årlige budgetproces
- Satsberegning og intern afregning
- Anvendelse af SAP, SAP Analysis for Office og BI/BO til analyse og præsentation af data
- Arbejde med omkostninger forbundet med vedligehold og lagerdrift
- Støtte op omkring controlling og udviklingen heraf
Du får en stor fleksibilitet til at tilrettelægge din arbejdsdag med mulighed for hjemmearbejde, og vi sørger selvfølgelig for, at du bliver godt rustet til at varetage din funktion gennem en mentorordning ved ansættelsens start. Du bliver en del af et team med engagerede kollegaer, hvor omgangstonen er uformel, positiv og konstruktiv. Professionalisme og det sociale vægtes højt, hvor vi har ugentlige sektionsmøder med morgenmad, teammøder, og næsten hver fredag mødes vi til en uformel seance, hvor vi sender hinanden godt afsted på weekend, hvilket er med til at skabe et rigtig godt arbejdsmiljø.
Om dig
Vi har ikke entydige krav til din formelle baggrund, da det vigtigste for os er at finde dig, der bidrager positivt i vores team. Du kan både være nyuddannet akademiker eller kontoruddannet eller have kortere eller længere erfaring. Du har solid erfaring med tal og du kan se økonomiske sammenhænge.
I rollen som økonomisk medarbejder er du nysgerrig og har en kritisk sans, som du bruger i dit arbejde. Det er vigtigt, at du overholder deadlines, samt evner at arbejde løsningsorienteret. Stillingen indeholder også rutineprægede arbejdsprocesser, som kræver, at du er ihærdig og struktureret.
Vi lægger stor vægt på dine personlige egenskaber – herunder at du er glad for at arbejde sammen med andre, og at du bidrager til vores positive og uformelle arbejdsmiljø, hvor din specifikke uddannelsesmæssige baggrund er sekundær.
Som en del af denne interessante mulighed, får du chancen for at have indflydelse på dine arbejdsopgaver, opnå ny viden og tage ansvar, der matcher dine behov.
Ansættelsesvilkår
Du bliver ansat og aflønnet i henhold til den enhver tid gældende overenskomst mellem Finansministeriet og den relevante forhandlingsberettigede organisation. Der vil være mulighed for at forhandle tillæg i overensstemmelse med de stillede krav og dine kvalifikationer. Der er til stillingen knyttet en arbejdsgiver finansieret pensionsordning.
Som ansat i Forsvaret er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes, og opretholde sikkerhedsgodkendelsen, under hele ansættelsesforløbet.
Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.
KONTAKT OG ANSØGNING
Har du fået lyst til at høre mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte chefen for Cyber- og Omkostningssektionen, Benjamin Seth Sørensen på telefon: 3070 6377.
Det er også muligt at kontakte en af dine kommende kollegaer Louise på telefon: 2921 9583 for at høre nærmere om kollegaer, opgaver, udvikling og om, hvordan det er at arbejde i sektionen
Har du spørgsmål til ansættelsesvilkår, er du velkommen til at kontakte HR-konsulent Mette Karoline Kunz fra Forsvarsministeriets Personalestyrelse på telefon: 3266 5023.
Ansøgningsfristen er den 23. marts 2025, og vi forventer at holde samtaler umiddelbart herefter. Vi forestiller os at du kan starte snarest muligt, alt afhængigt af din nuværende situation.
For at komme i betragtning til stillingen bedes du søge stillingen her og vedhæfte din ansøgning, dit CV og dit uddannelsesbevis.
Forsvarsministeriets koncern er en mangfoldig arbejdsplads, og vi vil gerne afspejle det omkringliggende samfund. Vi opfordrer derfor alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen, fordi vi tror på, at forskellighed styrker opgaveløsningen gennem dynamik og nytænkning.
OM FORSVARSMINISTERIETS MATERIEL- OG INDKØBSSTYRELSE
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) er en styrelse under Forsvarsministeriet, og vi administrerer op mod 10 milliarder kroner årligt af det samlede forsvarsbudget. Vi har ansvaret for det samlede forsvar og beredskabs materiel- og IT-systemer, så det er os, der anskaffer, driver og bortskaffer alt materiel og IT lige fra kampvogne, krigsskibe og kampfly til computere, kabler og knapper.
Vi er ca. 2.500 civile og militære medarbejdere fordelt over hele Danmark, og vores hovedkvarter ligger i Ballerup.
Du kan læse om Forsvaret og Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse på www.forsvaret.dk og www.fmi.dk eller find os på IG: @fmi_dk
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Ballerup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Forsvarsministeriet Materiel- og Indkøbsstyrelsen ved FPS Ballerup, Lautruphøj, 2750 Ballerup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 23-03-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/67437a21-193e-4bba-9c3a-05150c8629a2