Personalejurist til HR og Organisationsudvikling i Ballerup Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for personalejura og er du en udpræget teamplayer? 

Så har du muligheden for at blive en del af et stærkt arbejdsfællesskab, hvor vi er drevet af at blive klogere sammen og hele tiden udvikle vores faglighed. Selvom vi til tider har travlt, har vi det sjovt, og hvis du elsker personalejura og samarbejde på tværs af fagligheder, så er det lige dig vi søger.

Du får 40 gode kolleger i HR og Organisationsudvikling, som har forskellige uddannelsesbaggrunde, fagligheder, kompetencer og opgaver. Det skaber et mangfoldigt og dynamisk miljø med gode sparringsmuligheder, som bidrager til gode løsninger for ledere og medarbejdere – og i sidste ende vores borgere i Ballerup Kommune. Din nærmeste kollega bliver vores personalejurist og fem personalekonsulenter som også løser personalesager.

Stillingen er på fuld tid (37 timer/ugen) og du får din daglige gang på Ballerup Rådhus.

Dine vigtigste opgaver
Din primære opgave er at give en professionel ledelsesrådgivning på personaleområdet. Sammen med vores anden personalejurist vil du have tæt dialog og sparring med ledere og personalekonsulenter om konkrete sager, ligesom du også selvstændigt løser komplekse personalesager – afhængig af din erfaring.

Derudover indgår du i HR udviklingsopgaver, hvor der er potentiale for nye indsatser og forbedringer, samt på områder hvor der opstår behov for tilpasninger i forhold til ny lovgivning m.m.

Opgaver generelt:

  • Personalejuridisk rådgivning og sparring i alle typer af sager, herunder sygefraværssager, disciplinærsager og ligebehandlingssager m.m. 
  • Forhandling i afskedigelsessager med faglige organisationer - lokalt eller i KL
  • Undervisning af lederne i Ballerup Kommune i samarbejde med vores personalejurist i udvalgte personalejuridiske emner – og tage initiativ til og udvikle undervisningsmateriale efter behov 
  • Aktivt deltage i sparringsmøder mellem personalekonsulenter og personalejurister
  • Indgå i et tæt samarbejde om at holde kolleger og ledere opdateret i den nyeste lovgivning og praksis, samt udvikle værktøjer der understøtter ledernes ledelsesopgave
  • Deltage i udviklingsopgaver, fx opdatere kommunens personalepolitiske retningslinjer og nye tiltag på HR-området – ofte i et tværfagligt samarbejde
  • Afhængig af dine faglige interesser og kompetencer vil du kunne få en bred vifte af opgaver fx virksomhedsoverdragelser, personalereduktioner og organisationsændringer, sager for ligebehandlingsnævnet, faglige oplæg og dagsordener til direktion og interne udvalg, projektarbejde mv.

Dine kompetencer

  • Er uddannet Cand.jur. eller Cand.merc.jur 
  • Er formentlig erfaren personalejurist – men du kan også være nyuddannet med erfaring fra relevant studiejob 
  • Har erfaring med offentlig personalejura – det vil være en fordel, hvis du har haft en lignende stilling i kommune eller region
  • Er en udpræget teamplayer og deler din viden, samtidig med at du kan arbejde selvstændigt og prioritere egne opgaver
  • Vil elske at have et tæt samarbejde med vores personalejurist og personalekonsulenter og bidrage til, at vi i fællesskab løfter vores faglighed og udfordrer hinanden
  • Formidler komplekse problemstillinger i et enkelt sprog, der er til at forstå - både i skrift og tale
  • Motiveres af at finde løsninger og kan se forskel på ”rigtigt” og ”forkert” og understøtte ledere i konkrete og komplekse personalesager
  • Er udpræget ordentlig i din sagsbehandling og har en god dømmekraft 
  • Har en positiv og smittende energi og trives i en uformel samarbejdskultur.

Det får du hos os

  • Stor fleksibilitet, vide rammer for egen planlægning og opgaveløsning samt mulighed for også at arbejde hjemme, når opgaverne tillader det
  • Mulighed for at udvikle dig og forme stillingen ud fra egne kompetencer og interesser på andre af enhedens opgavefelter, fx i nye indsatser i rammen af kommunens fastholdelse, uddannelse- og rekrutteringsstrategi (FUR)
  • En systematisk introduktion og onboarding med både buddy og faglig mentor tilknyttet
  • Et meget tæt og uformelt samarbejde med mange erfarne kolleger, hvor den kollegiale sparring er præget af åbenhed og et ønske om at hjælpe hinanden og blive klogere sammen
  • En bred kontaktflade med ledere i Ballerup Kommune.

Hvem er vi
HR og Organisationsudvikling er en enhed organiseret i fire teams, med knap 40 medarbejdere. Du og vores anden personalejurist udgør sammen et team og refererer til HR-chefen.

Du bliver en del af en ambitiøs enhed som vægter faglighed og arbejdsfællesskab meget højt. Vi er nysgerrige på hinanden og vores forskellige arbejdsfelter, og vi sætter en ære i at skabe de bedste forudsætninger for at ledere og medarbejdere kan lykkes med deres kerneopgaver.

Vi samarbejder tæt og har en meget helhedsorienteret tilgang til både drift- og udviklingsopgaver. Vi arbejder med hele HR-paletten, dvs. alt omkring HR, personalejura, løn, ledelses- og organisationsudvikling, arbejdsmiljø og MED- samarbejde. 

Vores interne trivsel og arbejdsmiljø betyder meget, og vi tager os tid til at hygge og tale med hinanden, fx til vores ugentlige fælles morgenmad. 

Ballerup Rådhus har en lækker kantine, personaleforening, fitnessrum og desuden en del forskellige medarbejdertilbud. 

HR og Organisationsudvikling er en del af det samlede Center for Politik og Organisation med ca. 80 medarbejdere og omfatter også Politisk Sekretariat, Digitalisering samt Ballerup Kommunens Stadsarkiv.

Ballerup Kommune har ambitiøse og tydelige politiske visioner og strategier, som vi hver dag arbejder ihærdigt for at føre ud i praksis. Det er blandt andet disse visioner og strategier, som du tydeligt – både indadtil i HR og Organisationsudvikling, i Center for Politik og Organisation og i hele kommunen – skal være i stand til at kommunikere og oversætte, så kommunens mange ledere og medarbejdere kan føre dem ud I praksis til gavn for borgerne.

På Ballerup Rådhus sidder alle i storrumskontorer, og der en udpræget samarbejdskultur på tværs af centre, ledelser og medarbejdere. 

Vil du vide mere
Du kan få mere at vide ved at kontakte HR-chef Kim Fischer Nørbjerg på telefon 6138 8806 eller personalejurist Anja Hiort-Lorenzen på telefon 4175 0244.

Læs mere om Ballerup Kommune som arbejdsplads på job.ballerup.dk

Ansættelsesproces og løn
Ansættelsesdatoen er snarest muligt eller 1. maj 2024.

Vi forventer at holde 1. samtaler den 11. marts 2024 og 2. samtaler den 15. marts 2024. Der vil være en case ved 2. samtale.

Ansøgningsfrist: 4. marts 2024

Vi tilbyder løn og ansættelsesvilkår ifølge gældende overenskomst efter principper om lokal løndannelse og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.

Ballerup Kommune indfører røgfri arbejdstid pr. 1. april 2024. Læs mere her

Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset køn, alder, handicap, religion, seksuel orientering eller etnisk baggrund til at søge job hos os.

Send din ansøgning online. Klik på ”Ansøg” nedenfor og vedhæft din ansøgning, CV og uddannelsesbevis.

Vi glæder os til at møde dig.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Ballerup Kommune, Hold-An Vej, 7, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 04-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5992894

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet