Personalejurist til HR og Organisationsudvikling

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Drømmer du om en arbejdsplads med en ambitiøs vision, hvor du som medarbejder får indflydelse og kan være med til at forme din fremtidige opgaveportefølje?

Så har du nu chancen for at blive en del af et stærkt arbejdsfællesskab, hvor vi er drevet af at blive klogere sammen og hele tiden udvikle vores faglighed. Selvom vi til tider har travlt, har vi det sjovt, og hvis du elsker personalejura og samarbejde på tværs af fagligheder, så er det lige dig vi søger.

Du får 40 gode kolleger i HR og Organisationsudvikling, som har forskellige uddannelsesbaggrunde, fagligheder, kompetencer og opgaver. Det skaber et mangfoldigt og dynamisk miljø med gode sparringsmuligheder, som bidrager til gode løsninger for ledere og medarbejdere – og i sidste ende vores borgere i Ballerup Kommune. Din nærmeste kollega bliver vores nuværende personalejurist, og fem personalekonsulenter som også løser personalesager.

Stillingen er på fuld tid (37 timer ugentligt) og du får din daglige gang på Ballerup Rådhus.

Dine vigtigste opgaver
Din primære opgave er at give en professionel ledelsesrådgivning på personaleområdet. Det foregår typisk over telefonen og på mail, ligesom du også vil deltage i fysiske møder og forhandlinger på kommunens forskellige arbejdspladser. Sammen med vores anden personalejurist vil du også have tæt dialog og sparring med personalekonsulenterne om konkrete sager.

Derudover vil du indgå i HR udviklingsopgaver, hvor der er potentiale for nye indsatser og forbedringer samt på områder, hvor der opstår behov for tilpasninger i forhold til ny lovgivning m.m.

Opgaver generelt:

  • Personalejuridisk rådgivning og sparring i alle typer af sager, herunder sygefraværssager, disciplinærsager, fratrædelsessager, ansættelser og ferieregler
  • Forhandling i forskellige personalesager som fx handicapsager, ligebehandlingssager m.m.
  • Undervisning af lederne i Ballerup Kommune i samarbejde med vores anden personalejurist i udvalgte personalejuridiske emner – og være klar til at tage initiativ og udvikle undervisningsmateriale efter behov 
  • Aktiv deltage i sparringsmøder med vores personalekonsulenter og personalejurist-kollega
  • Indgå i et tæt samarbejde om at holde kolleger og ledere opdateret i den nyeste lovgivning og praksis samt udvikle værktøjer der understøtter ledernes ledelsesopgave
  • Deltage i udviklingsopgaver, fx i gennemgang af kommunens personalepolitiske retningslinjer og nye tiltag på HR-området – ofte i et tværfagligt samarbejde.

Dine kompetencer

  • Du er fx uddannet Cand. jur, Cand. merc. jur eller har en anden relevant uddannelse for stillingen
  • Har sandsynligvis to års erfaring og gerne mere som personalejurist, gerne fra en kommune eller region
  • Er en udpræget team player, samtidig med at du kan arbejde selvstændigt og prioritere egne opgaver
  •  Vil elske at have et tæt samarbejde med vores anden personalejurist, samt vores personalekonsulenter og bidrage til at vi i fællesskab løfter vores faglighed og udfordrer hinanden 
  • Formidler komplekse problemstillinger i et enkelt sprog der er til at forstå - både i skrift og tale
  • Motiveres af at finde løsninger og kan se forskel på ’rigtigt’ og det ’rigtige’ og understøtte ledere i konkrete og komplekse personalesager
  • Er udpræget ordentlig i din sagsbehandling og har en god dømmekraft 
  • Har en positiv og smittende energi og trives i en uformel samarbejdskultur 

Det får du hos os

  • Stor fleksibilitet, vide rammer for egen planlægning og opgaveløsning og mulighed for også at arbejde hjemme
  • Mulighed for at udvikle dig og forme stillingen ud fra egne kompetencer og interesse på andre af afsnittes opgavefelter, fx i nye indsatser i rammen af kommunens Fastholdelse, Uddannelse- og Rekrutteringsstrategi (FUR)
  • En systematisk introduktion og onboarding med egen buddy og faglig mentor tilknyttet
  • Et meget tæt og uformelt samarbejde med mange erfarne kolleager, hvor den kollegiale sparring er præget af åbenhed og et ønske om at hjælpe hinanden bedst muligt 
  • En bred kontaktflade med ledere i Ballerup Kommune

Hvem er vi
HR og Organisationsudvikling (HRO) er et nyfusioneret afsnit med knap 40 medarbejdere, som kender hinanden. Vi er organiseret i fire teams, hvor teamet for HR og Løn refererer til en teamleder og de tre andre teams refererer til afsnitslederen. Du indgår i teamet for forhandling/lønspor og personalejuridisk udvikling og refererer til afsnitslederen. 

Du bliver en del af et ambitiøst afsnit som vægter faglighed og arbejdsfællesskab meget højt. Vi er nysgerrige på hinanden og vores forskellige arbejdsfelter, og vi sætter en ære i at skabe de bedste forudsætninger for at ledere og medarbejdere kan lykkes med deres kerneopgaver.

Vi samarbejder tæt og har en meget helhedsorienteret tilgang til både drift- og udviklingsopgaver. Vi arbejder med hele HR-paletten, dvs. alt omkring HR og personalejura, løn, ledelses- og organisationsudvikling, arbejdsmiljø og MED- samarbejde. 

Vores interne trivsel og arbejdsmiljø betyder meget, og vi tager os også tid til at hygge og være sammen. Mange går sammen til frokost, vi har en ugentlig fælles morgenmadsdag og vi tager os tid til at tale med hinanden. 

Ballerup Rådhus har en lækker kantineordning, personaleforening, fitnessrum og desuden en del forskellige medarbejdertilbud. 

HR og Organisationsudvikling er en del af det samlede Center for Politik og Organisation (CPO) med ca. 80 medarbejdere og omfatter også Politisk Sekretariat, Digitalisering samt Ballerup Kommunens Stadsarkiv.

Ballerup Kommune har ambitiøse og tydelige politiske visioner og strategier, som vi hver dag arbejder ihærdigt for at føre ud i praksis. Det er blandt andet disse visioner og strategier, som du tydeligt – både indadtil i HR og Organisationsudvikling, i Center for Politik og Organisation og i hele kommunen – skal være i stand til at kommunikere og oversætte, så kommunens mange ledere og medarbejdere kan føre dem ud I praksis til gavn for borgerne.

På Ballerup Rådhus sidder alle på storrumskontorer, og der en udpræget samarbejdskultur på tværs af centre, ledelser og medarbejdere. 

Vil du vide mere
Du kan få mere at vide ved at kontakte Afsnitsleder Kim Fischer Nørbjerg påtelefon 6138 8806 eller Personalejurist Anja Hiort-Lorenzen på telefon 4175 0244.

Læs mere om Ballerup Kommune som arbejdsplads på job.ballerup.dk

Ansættelsesproces og løn
Ansættelsesdatoen er hurtigst muligt eller 1. januar 2024.

Vi forventer at holde 1. samtaler den 21. november 2023 og 2. samtaler den 24. november 2023. Der vil være case ved 2. samtale.

Ansøgningsfrist: 15. november 2023.

Vi tilbyder løn og ansættelsesvilkår ifølge gældende overenskomst, efter principper om lokal løndannelse og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.

Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset køn, alder, handicap, religion, seksuel orientering eller etnisk baggrund til at søge jobbet hos os.

Send din ansøgning online. Klik på ”Ansøg” neden for og vedhæft din ansøgning, CV og uddannelsesbevis.

Vi glæder os til at møde dig.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Ballerup Kommune, Hold-An Vej, 7, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 15-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5934913

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet