Vi søger en initiativrig planlægger med godt overblik, der har viden om maritim teknologi eller vedligeholdelsesplanlægning.
Er det dig! Så har vi en spændende og udfordrende stilling som planlægger og projektspecialist i den maritime division i Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI).
Om os
Den Maritime Division i Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse benævnes ”Kapacitetsansvar Maritim” eller blot KAMA. Vi er overordnet systemsansvarlig for alle Forsvarets maritime kapaciteter og herunder bl.a. ansvarlig for anskaffelses-, eftersyns-, vedligeholdelses- og modifikationsprojekter.
I KAMA Koordinationsafdeling er vi et team på 10 militære og civile kollegaer, som til daglig arbejder med en række opgaver til støtte for KAMA’s overordnede opgaveløsning herunder militærfaglige analyseopgaver, deltagelse i internationale samarbejder, materielplanlægning og koordinationsopgaver. Arbejdsmiljøet er uformelt og med gode muligheder for personlig udvikling.
Om stillingen
Det er et alsidigt job med opgaver inden for et bredt spektrum. Du vil i et team sammen med de to øvrige planlæggere skulle gennemføre aktivitets- og ressourceplanlægning i de forskellige projekters faser på opgaveniveau.
Dine primære opgaver vil være aktivitets- og ressourceplanlægning samt sikre og vedligeholde et samlet overblik over den nuværende og den fremadrettede drifts- og materielplanlægning, så alle har et fælles planlægningsgrundlag. Dette omfatter blandt andet intern koordination og opfølgning på tværs af KAMA mellem de involverede chefer og tekniske medarbejdere. Alt efter dine forudsætninger vil du allerede fra begyndelsen få mulighed for at deltage i og bidrage med planlægningsopgaverne af kommende skibe til Søværnet.
Derudover vil du over tid indgå som sparingspartner til projektledere og bidragsyder i projekterne i KAMA gennem din viden om processer, produkter og ressourcestyring. Du vil tillige, i Koordinationsafdelingen, få gode muligheder for sparring og udvikling.
I en division med en årlig omsætning på ca. 1 mia. kr. er der behov for tæt koordination på tværs for at sikre bedst mulig udnyttelse af ressourcerne. Det er vores opgave i koordinationsafdelingen at sikre koordinationen, derfor er der tillige en række opgaver vedrørende blandt andet styring og tilvejebringelse af beslutningsgrundlag for direktionen, som indgår i jobbet.
Om dig
Vi forestiller os, at du er ingeniør eller har en anden teknisk akademisk uddannelse. Du kan også være maskinmester eller have en anden baggrund med relevant erfaring. Det væsentligste kriterium for at kunne bestride stillingen på tilfredsstillende vis er, at du er proaktiv, struktureret, omhyggelig og fleksibel, og at du trives godt med mange og samtidige opgaver. Du skal kunne prioritere mellem opgaverne, men samtidig være god til at fokusere på de væsentligste.
Du er god til at kommunikere, kan samarbejde med kollegaer med vidt forskellig baggrund og har gennemslagskraft, når opgaverne skal løses. Du kan formulere dig på skrift og i tale primært på dansk men også gerne på engelsk.
Det er en fordel, hvis du har erfaring med vedligeholdelses/projektplanlægning.
Det vil endvidere være en fordel, hvis du har kendskab til brug af MS Projekt samt har gode IT kompetencer og SAP R/3.
Løn og ansættelse
Du ansættes i henhold til den enhver tid gældende overenskomst.
Afhængigt af dine kvalifikationer og kompetencer, er der mulighed for forhandling af tillæg. Der er til stillingen knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.
Arbejdsstedet er i Ballerup, Korsør eller Frederikshavn.
Som ansat under Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforholdet.
Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.
KONTAKT OG ANSØGNING
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte chefen for Koordinationsafdelingen kommandørkaptajn Anders Lønne Christiansen på mail FMI-MA-CHKOA@mil.dk eller telefon 3034 0599
Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-konsulent Mathilde Schmidt-Lange ved Forsvarsministeriets Personalestyrelse på telefon 3266 5818.
Ansøgningsfristen er den 25. juni 2025.
Du søger stillingen via linket og vi beder dig vedhæfte ansøgning, CV og kopi af uddannelsesbevis. Vær opmærksom på at bilag skal tilføjes i PDF-format.
I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed optimerer opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.
Om Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) er en styrelse under Forsvarsministeriet. FMI har ansvaret for det samlede forsvars og beredskabs materiel, IT og cybersikkerhed. Det er os, der anskaffer, driver og bortskaffer materiel og IT for såvel Hæren, Søværnet, Flyvevåbnet, Arktisk Kommando, Specialoperationskommandoen, Hjemmeværnet, Beredskabsstyrelsen og resten af Forsvarsministeriets koncern. Desuden bistår vores IT-medarbejdere dagligt i at modstå de cyberangreb, Forsvarsministeriets koncern udsættes for.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Ballerup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse, Lautrupbjerg, 2750 Ballerup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 25-06-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/a767b21f-65d1-474e-bf6c-6d06a317d48e