Projektleder og sagsbehandler til Kapacitetscenter Integrated Air and Missile Defence (IAMD) ved Forsvarsministeriet Materiel- og Indkøbsstyrelse - genopslag

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du teknisk og operativt interesseret og har en udviklingsorienteret profil med ønske om at være projektleder og sagsbehandler i et tværfagligt kapacitetscenter i Forretningsområde Luftforsvar?
Vil du være med til at forme fremtidens luftforsvarskapaciteter og er du opsat på at bidrage til en ordentlig og god håndtering af et komplekst og omfangsrigt sagsområde med politisk bevågenhed?
Så er du måske vores nye kollega til et ansvarsfuldt job med en udfordrende og varieret hverdag, hvor du får god mulighed for at udvikle dig.


Om os

Kapacitetscenter Integrated Air and Missile Defence (IAMD) er en sektion i Forretningsområde Luftforsvar i Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse.
Som den øverste tekniske myndighed i Forsvarsministeriets koncern har divisionen for Luftsystemer systemansvaret for de tilknyttede materielkapaciteter.

Divisionen varetager den overordnede opgave vedrørende anskaffelse, drift og bortskaffelse samt materielsikkerhed for blandt andet luftforsvarssystemer, luftfartøjer, luftrumsovervågning og kommunikation.

Inden for divisionens ressort, har Forretningsområde Luftforsvar ansvaret for Forsvarets jordbaserede luftforsvarssy-stemer, herunder også Counter UAS. For hver materielkapacitet styres blandt andet driftsplanlægning, udvikling, anskaffelse og økonomistyring.

Kapacitetscenter IAMD vil komme til at bestå af op til ca. 6-10 medarbejdere, der er fordelt på militære og civile ansatte. Det samlede forretningsområde, og herunder også kapacitetscenter IAMD, forventes at gennemgå en løbende udvikling og udvidelse i takt med det stigende behov for at håndtere luftforsvar generelt, herunder særligt med fokus på at luftforsvarssystemerne kan virke integreret og som en del af øvrige militære systemer.

Det kommende Forsvarsforlig vil muligvis stille nye krav til opgaveløsningen, og vi vil derfor være forberedte på at omstille os til nye og/eller flere opgaver i løbet af det kommende år.

Om stillingen

Din primære opgave som projektleder og sagsbehandler bliver at bidrage til sektionens og dele af forretningsområdets tværgående organisationsdrift og styring i tæt samarbejde med chefen for kapacitetscentret og på nogle områder også chefen for forretningsområdet.

Som en naturlig del af opbygningen og driften af kapacitetscentrets og forretningsområdets arbejdsgange vil du skulle engagere dig og deltage i de igangværende anskaffelser af luftværn til Brigaden, Counter UAS samt øvrige forberedende anskaffelsesaktiviteter.

Afhængig af din personlig profil og interesseområder på tværs af forretningsområdets mange tværgående opgaver, vil du kunne deltage i indgåelse af de nødvendige kontrakter med leverandører og medvirke til styring af leverancerne med test og overlevering til brugerne i tæt samarbejde med leve-randører og industrielle samarbejdspartnere. En væsentlig del af jobbet består i at håndtere indgåelse og drift af aftaler/rammeaftaler med samarbejdspartnere på tværs af industri og andre nationer, ofte på strategisk operativt niveau.

Du kommer til at få et ansvarsfuldt job med en travl og varieret hverdag. Du får en stor kontaktflade med koncernens forskellige styrelser, myndigheder og operative virksomhed, samt vores industrielle samarbejdspartnere. Du vil opleve et spændende og uformelt arbejdsmiljø kombineret med en stor faglighed. Vi tilbyder den efteruddannelse der skal til for at kunne varetage alle de relevante faglige områder, tekniske som merkantile.

Du må påregne rejseaktivitet i forbindelse med opgaveløsningen samt møder med vores samarbejdspartnere, i ind- og udland.

Om dig

Vi forestiller os at du er major/orlogskaptajn med flere års erfaring fra niveau II stabstjeneste og/eller niveau I tjeneste. Som person er du handlekraftig, analytisk anlagt, samarbejdsvillig og helhedsorienteret.

Du er god til at planlægge, koordinere, træffe velfunderede beslutninger og så er du vedholdende. Du formulerer dig præcist både skriftligt og mundtligt såvel på dansk som engelsk.

Det vil være en fordel, at du har kendskab til projektledelse, risiko- og projektstyring, herunder PRINCE2. Ellers, bliver du kompetenceudviklet indenfor disse områder samt får uddannelse i FMI’s Best Practice.

Vi ser gerne at du har erfaring fra et eller flere af følgende områder:
• Sagsbehandling, stabsarbejde og processtyring på højere niveau (NIV II)
• Luftforsvarssystemer; planlægning, operativt og/eller teknisk
• Kapacitetsplanlægning og/eller udvikling

Ansættelsesvilkår

Stillingen besættes efter protokollat til overenskomst for akademikere i staten om officerer under Forsvarsministeriet.
Stillingen er indplaceret i løngruppe 5, som omfatter majorer og orlogskaptajner. Er du allerede ansat i Forsvarsministeriets Koncern, vil du fortsat være ansat i henhold til gældende aftaler mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse og Hovedorganisationen af Officerer i Danmark om løn og ansættelsesvilkår for tjenestemandsansatte eller overenskomstansatte officerer i Forsvaret.

Stillingen er også slået op civilt.

Ved ansøgning om en ny stilling i Forsvarsministeriets område, skal forhandling om personlige tillæg indgå i ansættelsesproceduren i henhold til gældende overenskomst.

Dit faste tjenestested vil være i Ballerup.

Som ansat i Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

Ansættelsen er betinget af, at du kan bestå Forsvarets fysiske basiskrav og ved helbreds- og tandlægevurderinger erklæres for fuldt egnet til udsendelse i internationale operationer.

KONTAKT OG ANSØGNING
Hvis du vil vide mere om stillingerne kan du kontakte MJ Lars Cramer-Larsen via mail: FMI-LU-CHLI@Mil.dk.

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-konsulent Camilla Lindholm Elling ved Forsvarsministeriets Personalestyrelse på mail FPS-CLE@mil.dk.

Såfremt du er omfattet af en lokal tjenesteplan eller er udpeget til deltagelse i internationale operationer, skal du gøre opmærksom på dette i din ansøgning.

Ansøgningsfrist er 28. februar 2024 og samtaler forventes afholdt i direkte forlængelse af fristens udløb.

Stillingen er til besættelse 1. april 2024 eller snarest muligt.

Ansøgningen sendes elektronisk via linket i annoncen.

FOKUS og referencer kan medsendes, men er ikke et krav.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.


OM FORSVARSMINISTERIETS MATERIEL- OG INDKØBSSTYRELSE
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) er en styrelse under Forsvarsministeriet. FMI har ansvaret for det samlede forsvars og beredskabs materiel, IT og cybersikkerhed. Det er os, der anskaffer, driver og bortskaffer materiel og IT for såvel Hæren, Søværnet, Flyvevåbnet, Arktisk Kommando, Specialoperationskommandoen, Hjemmeværnet, Beredskabsstyrelsen og resten af Forsvarsministeriets koncern. Desuden bistår vores IT-medarbejdere dagligt i at modstå de cyberangreb, Forsvarsministeriets koncern udsættes for.

Vi er ca. 2.500 civile og militære medarbejdere fordelt over hele Danmark, og vores hovedkvarter ligger i Ballerup.

Læs mere om Forsvaret som arbejdsplads på www.Forsvaret.dk og om os på www.fmi.dk.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse, Lautrupbjerg -5, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 28-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5993595

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet