Projektleder til byrum og grønne områder i Ballerup Kommune

Profilbillede
dato

Har du lyst til at arbejde med projekter fra idegenerering til projekterne er afsluttet, så har vi et job til dig

Ballerup Kommune sætter klima og biodiversitet højt på dagsordenen, og vi ønsker en grøn by i balance. 

Vi søger derfor en ekstra projektleder, som skal hjælpe os med at forskønne vores byrum og parker, så de kan danne grundlag for stærke fællesskaber og understøtte borgernes brug af områderne. 

Du skal være god til at styre projekter, kontrakter og aftaler med entreprenører, varetage borgerdialog, og du skal samtidig have et godt øje for æstetik.

Dine vigtigste opgaver

  • Projektledelse af anlægsprojekter 
  • Koordinering af opgaver i forhold til kommunens andre opgaver
  • Tværgående samarbejde med resten af centeret med særlige grænseflader til projektlederne i teamet, driftsplanlæggere og materialegården
  • Udarbejdelse af beslutningsgrundlag til politikere
  • Faglige bidrag ved udarbejdelse af lokalplaner og sektorplaner.

Vi arbejder med tilpasning til klimaændringer, klimapark, omdannelse af torve og pladser, etablering af flere træer i vores bymidter og langs veje og stier både i byer og i det åbne land.

Dine kompetencer

  • Erfaren projektleder med relevant faglig uddannelse, fx som landskabsarkitekt eller lignende
  • God til at styre projekter, sikre kvaliteten og den tilhørende økonomi
  • God til at håndtere kontrakter og aftaler med entreprenører
  • Erfaring med udbud
  • Gode samarbejdsevner og trives med en afvekslende arbejdsdag med skiftende samarbejdspartnere og lyst til dialog 
  • Du kan skabe overblik over opgaverne og processerne, og er i stand til at kommunikere dette på tværs af organisationen, i forhold til det politiske niveau, og i forhold til borgerne
  • Du tager initiativ og tør eksekvere
  • Du trives med frie rammer under ansvar.

Det får du hos os
Du bliver en del af et stærkt fagligt hold, hvor vi allerede er tre landskabsarkitekter, der indgår i kommunens grønne netværk. Du bliver samtidig en del af afdelingen Trafik og Anlæg, hvor vi med dig bliver i alt 16 personer.

Vi arbejder med udgangspunkt i Rådhuset på Hold-An Vej i Ballerup. Rådhuset ligger tæt på S-togstation, cykelstier og gratis parkering. Vi har en suveræn kantine, personaleforening og gode velfærdsfaciliteter. Der er mulighed for hjemmearbejde og fleksibel tilrettelæggelse af arbejdstiden i respekt for, at opgaverne skal løses i fællesskab. Vi har betalt frokostpause, omsorgsdage til børn mv. Vi stiller bil eller cykel til rådighed, når du udfører arbejde i kommunen.

Vi lægger vægt på kompetenceudvikling både gennem det daglige samarbejde med gode kolleger og gennem videreuddannelse.

Hvem er vi
Trafik og Anlæg har ansvar for alle anlægsopgaver på vej- og parkområdet samt de tilhørende myndighedsopgaver på vejområdet.  Med dig bliver vi 16 medarbejdere i afdelingen. Det betyder, at vi er en god og solid faglig enhed. Vi har et godt kollegialt og fagligt miljø, hvor hjælpsomhed og faglig sparring vægtes højt. 

Vi er en del af Center for By og Miljø, hvor vi arbejder tæt sammen med centerets øvrige afdelinger for at sikre de rette løsninger. Vi har høje ambitioner på klima- og miljøområdet, så derfor er det vigtigt, at vores projekter bidrager til at skabe en renere, sundere og ikke mindst grønnere by til gavn for kommunens borgere og virksomheder. 

Vi tror på samarbejde og udvikling som nogle af de ingredienser, der skal skabe værdi for Ballerup Kommune. Vi tilbyder en arbejdsplads, hvor vi fokuserer på at fremme dialogen og forståelsen for hinandens fagligheder som en forudsætning for et tættere samarbejde.

Ballerup Kommune har en god og robust økonomi. Vi har derfor mange anlægsprojekter og derfor mange spændende opgaver.

Vil du vide mere
Du kan få mere at vide om stillingen ved at kontakte trafik- og anlægschef Mads Lindberg Christiansen på telefon 2347 6754. 

Læs mere om Ballerup Kommune som arbejdsplads på job.ballerup.dk

Ansættelsesproces og løn
Ansættelsesdatoen er den 1. august 2024 eller snarest derefter.

Vi forventer at holde 1. samtaler den 12. juni 2024 og 2. samtaler den 18. juni 2024

Ansøgningsfrist: den 9. juni 2024.

Vi tilbyder løn og ansættelsesvilkår ifølge gældende overenskomst efter principper om lokal løndannelse og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.

Ballerup Kommune har indført røgfri arbejdstid den 1. april 2024. Læs mere her

Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset køn, alder, handicap, religion, seksuel orientering eller etnisk baggrund til at søge job hos os.

Send din ansøgning online. Klik på ”Ansøg” nedenfor og vedhæft din ansøgning, CV og uddannelsesbevis.

Vi glæder os til at møde dig.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Ballerup Kommune, Hold-An Vej, 7, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 09-06-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6045374

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet