Manchet
Er du god til at bevare overblikket i en kontekst med komplekse sammenhænge og samtidig have sans for detaljen? Har du en skarp analytisk sans, og er du god til at kommunikere og koordinere? Så er du måske vores nye kollega.
Om os
Forsvarsministeriet Materiel- og Indkøbsstyrelse er en af Danmarks største indkøbsvirksomheder og er leverandør af alt fra snørebånd til køretøjer til resten af Forsvaret – hvad enten de er i Danmark eller i udlandet. På baggrund af den nye sikkerhedspolitiske situation, skal vi fremover anskaffe endnu mere materiel til Forsvaret. Dette skal understøttes af en moderne og effektiv Supply Chain, så de, der skal sikre Danmarks sikkerhed, får deres materiel til tiden.
Du bliver en del af Styringselementet i Center for Styring, som varetager de styringsmæssige og rammesættende opgaver for materiel og IT til tiden – i fred, krise og krig.
Vi lægger vægt på en uformel omgangstone og et fleksibelt og motiverende arbejdsmiljø. Tempoet er indimellem ganske højt, men vi tilbyder en fleksibel arbejdsplads med mulighed for hjemmearbejde og fokus på work-life balance.
Om stillingen
I Styringselementet har vi en stor organisatorisk snitflade og deltager i tværgående projekter og arbejdsgrupper, hvorfor der forekommer en del samarbejde på tværs af både Forsvarsministeriet Materiel- og Indkøbsstyrelse og koncernen som helhed.
Styringselementet er blandt andet ansvarlig for at sikre rettidig involvering af Supply Chain i forhold til nye anskaffelsesprojekter således, at drift og senere bortskaffelse af materiellet sker mest effektivt.
Opgaverne omfatter en høj grad af styring og koordination med anskaffelsesprojekterne samt relevante fagligheder fra idé til implementering. Som en del af opgaven er det dit ansvar at udarbejde en samlet logistisk analyse for anskaffelsen og på baggrund heraf komme med en logistisk anbefaling til projektet.
Endvidere bliver din rolle at skabe et overblik over igangværende materielanskaffelser og deres effekt på de logistiske forhold i et end-to-end perspektiv. Herunder at sætte fokus på rettidig planlægning og forberedelse samt sikre at projektets delleverancer på logistikområdet fuldføres, og at anskaffelsen klargøres til drift.
Om dig
Uddannelsesmæssigt har du en akademisk uddannelse på kandidatniveau eller tilsvarende.
Erhvervserfaring inden for Forsvaret og/eller Supply Chain er en fordel, og ligeledes er det en fordel at du evt. har gennemført en projektlederuddannelse (PRINCE 2).
Vi ser gerne, at du:
- Arbejder struktureret, tænker holistisk og med respekt for deadlines.
- Har en evne til at planlægge, gennemføre og korrigere komplekse fagområder med mange forskellige interessenter.
- Analyserer og forstår selv meget komplekse sammenhænge og udstråler naturlig selvtillid, ydmyghed og integritet.
- Er omstillingsparat, velformuleret og professionel i din fremtoning.
Du besidder evnen til at skabe en helhedsforståelse på tværs af en kompleks koncern. Du trives i en verden, der er i konstant forandring, leverer resultater med høj kvalitet og formår at følge opgaver og projekter til dørs.
Du har stærke analytiske evner og formår at jonglere mange forskelligartede arbejdsopgaver i en travl hverdag. Du har sans for detaljen og formår samtidig at bevare overblikket og helhedssynet.
Du trives med at opbygge og vedligeholde relationer baseret på gensidig tillid og faglig respekt. Du tager ejerskab for opgaver og evner at inddrage relevante interessenter i din opgaveløsning. Samarbejde, vidensdeling og formidling falder dig naturligt, og du ser løsninger, som fungerer på tværs.
Ansættelsesvilkår
Ansættelsen sker i henhold til den til enhver tid gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og en række akademikerorganisationer for akademikere i staten (Akademikeroverenskomsten).
Afhængigt af dine kvalifikationer og kompetencer, er der mulighed for forhandling af tillæg. Der er til stillingen knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.
Arbejdsstedet er i Ballerup.
Som ansat under Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforholdet.
Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.
Kontakt og ansøgning
Hvis du vil vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte leder af Styringselementet Maja Fabricius på telefon 2376 4292.
Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår er du velkommen til at kontakte Personelkommandoen, HR-konsulent June Bastholm på telefon 3266 5470.
Ansøgningsfrist er 3. august 2025. Vi gennemfører løbende ansættelsessamtaler.
Du søger stillingen via linket og vi beder dig vedhæfte ansøgning, CV og kopi af uddannelsesbevis/svendebrev. Vær opmærksom på at bilag skal tilføjes i PDF-format.
I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed optimerer opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.
OM FORSVARSMINISTERIETS MATERIEL- OG INDKØBSSTYRELSE
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) er en styrelse under Forsvarsministeriet. FMI har ansvaret for det samlede forsvars og beredskabs materiel, IT og cybersikkerhed. Det er os, der anskaffer, driver og bortskaffer materiel og IT for såvel Hæren, Søværnet, Flyvevåbnet, Arktisk Kommando, Specialoperationskommandoen, Hjemmeværnet, Beredskabsstyrelsen og resten af Forsvarsministeriets koncern. Desuden bistår vores IT-medarbejdere dagligt i at modstå de cyberangreb, Forsvarsministeriets koncern udsættes for. Vi er ca. 2.500 civile og militære medarbejdere fordelt over hele Danmark, og vores hovedkvarter ligger i Ballerup. Læs mere om Forsvaret som arbejdsplads på www.Forsvaret.dk og om os på www.fmi.dk.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Ballerup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Forsvarsministeriet Materiel- og Indkøbsstyrelsen ved FPS Ballerup, Lautruphøj, 2750 Ballerup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 03-08-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/0b07f401-9af2-4de1-9435-e7103b4312b1