Projektleder til Indkøb i Center for Økonomi

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Projektleder til Indkøb i Center for Økonomi 

Motiveres du af at drive store og små projekter samt at rådgive kolleger på tværs af kommunen og sparre med nærmeste kolleger om alt fra indkøb, udbudsjura og kontraktstyring til klimadagsorden og grøn omstilling, så er stillingen lige noget for dig.

I afdelingen Indkøb og Data i Center for Økonomi arbejder vi tæt sammen med fagcentrene om kerneforretningen, med fokus på forbrugsstyring, adfærd og udbud som både skaber god økonomi og øger fagligheden i kerneforretningen.

Er Ballerup Kommune ikke bare som alle andre kommuner, når det kommer til økonomiopgaver? Det er naturligt at tænke, men svaret er nej. 

Som ansat i økonomicenteret får du noget, som du ikke finder i andre kommuner. Ballerup Kommune er en progressiv erhvervskommune, og kommunen er faktisk én af landets største erhvervskommuner. På den anden side står kommunens socialøkonomiske placering. Og det er i dét spændingsfelt, at dine faglige kompetencer kommer i spil. Det er til tider udfordrende – men det giver også spændende muligheder for din faglige udvikling.

Indkøb og Data er en central bidragsyder og sparringspartner til fagcentrene i kommunen, både hvad angår mindre rådgivningssager samt anskaffelser og hvad angår større projekter med udbud og forbrugsstyring.

Derudover har indkøb en central rolle i at implementere klimahandleplan og tænke i cirkulær økonomi i forbindelse med kommunens indkøb.

Dine vigtigste opgaver

  • Projektledelse af indkøbsprojekter herunder udbud både i Ballerup Kommune og på tværs af kommunerne i indkøbsfællesskabet ICØ
  • Forbrugs- og kontraktstyring med udgangspunkt i kommunens kontrakter
  • Forretningsorienteret rådgivning og sparring med interessenter i og uden for organisationen
  • Udvikling af indkøbsområdet i en mere bæredygtig retning
  • Markedsdialog, analyser og gevinstberegninger.

Dine kompetencer
Fagligt:

  • Juridisk, økonomisk, samfundsvidenskabelig eller anden relevant uddannelsesmæssig baggrund
  • Stærk i projektledelse og motiveres af at strukturere og lede store og små projekter samtidig
  • Du har interesse for og evnen til at analysere data og identificere nye muligheder for faglige og økonomiske gevinster
  • Forståelse for at forhandle, administrere og sikre overholdelse af indkøbsaftaler, i en sammenhæng hvor både interne brugere af aftalen og eksterne leverandører skal håndteres
  • Gerne erfaring med udbud, indkøb og/eller kontraktstyring i en politisk styret organisation eller lignende relevant erfaring.

Personligt

  • Du har gode samarbejdsevner, tager initiativ, er opsøgende og formår at opbygge relationer til dine nærmeste kolleger og dine kolleger i kommunen centralt og decentralt
  • Har gennemslagskraft og udviser engagement for opgaver og projekter
  • Tør bringe egen faglighed på banen og holde fast, når det er nødvendigt
  • Tager initiativ til og motiveres af at eksekvere
  • Har lyst og evne til at sætte dig ind i andres fagligheder.

Hvis du er nyuddannet, at du kan se dig selv i ovenstående i fremtiden.

Det får du hos os 
Du vil indgå i en afdeling, hvor opgaverne er mange og forskellige. Du vil blive involveret i arbejdet med alle tre spor af KL’s indkøbsstrategi – professionalisering af klassisk indkøb, indkøb og indkøbsadfærd i kerneforretningen (de borgernære områder) og bæredygtighed som en del af udbud og indkøb.

Til daglig vil du arbejde tæt sammen med vores erfarne udbudsjurister og indkøbskonsulenter, såvel som vores contract manager. 

Foruden kollegerne i Ballerup Kommune vil du have kolleger og sparringspartnere i indkøbsafdelingerne fra de øvrige kommuner i vores indkøbsfællesskab Indkøbscirkel Øst (ICØ). ICØ består af syv kommuner: Ballerup, Frederiksberg, Gentofte, Gladsaxe, Høje-Taastrup, Lyngby Taarbæk og Rudersdal. Der er generelt et tæt samarbejde mellem de syv kommuner, så du vil ofte opleve, at dine nærmeste kolleger sidder i en af de seks andre kommuner.

Vi tror på samarbejde og udvikling som nogle af ingredienserne til den cocktail, der skal skabe værdi for Ballerup Kommune. Vi kan tilbyde en arbejdsplads, hvor vi fokuserer på at fremme dialogen og forståelsen for hinandens fagligheder, som en forudsætning for et tættere samarbejde. På den måde kan vi bruge hinandens kompetencer til at opnå de bedste resultater gennem et kommercielt fokus i udbud og indkøb med respekt for de faglige behov, krav og regler, der er på de enkelte fagområder.

Med afsæt i direktionens retning arbejder vi med stor vægt på det strategiske sigte inden for indkøb i hele kommunen. Det betyder helt konkret, at kerneforretningen og bæredygtighed er helt fremme på vores dagsorden.

Hvem er vi
Der er knap 50 medarbejdere i Center for Økonomi, som understøtter hele organisationen og fordeler opgaverne i Indkøb og Data, Budget og Regnskab samt ØkonomiService. Alle indkøbs-, regnskabs- og budgetmedarbejdere er samlet i ét center.

Ballerup Kommune har en Udbuds- og indkøbspolitik, der blev vedtaget i 2019 med stort politisk engagement. Vi har bl.a. jf. politikken gennemført et udbud med social ansvarlighed som konkurrenceparameter og er udvalgt som et ud af to danske projekter, der fremhæves i en EU-publikation med 70 eksempler på social ansvarlighed.

Vil du vide mere
Du kan få mere at vide om stillingen ved at kontakte afdelingsleder Christian Thorndal Thaulow på telefon 2015 7668. 

Læs mere om Ballerup Kommune som arbejdsplads på job.ballerup.dk.

Ansættelsesproces og løn
Stillingerne ønskes besat senest den 1. maj 2024.

Vi forventer at holde 1. samtaler i uge 11 og uge 12.

Ansøgningsfrist: den 7. marts 2024.

Vi tilbyder løn og ansættelsesvilkår ifølge gældende overenskomst efter principper om lokal løndannelse og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.

Ballerup Kommune indfører røgfri arbejdstid pr. 1. april 2024. Læs mere her.

Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset køn, alder, handicap, religion, seksuel orientering eller etnisk baggrund til at søge job hos os.

Send din ansøgning online. Klik på ”Ansøg” nedenfor og vedhæft din ansøgning, CV og uddannelsesbevis.

Vi glæder os til at møde dig.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Ballerup Kommune, Hold-An Vej, 7, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 07-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5993660

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet