Program- og risikostyringsmedarbejde til Programkontoret for Jordbaseret Luftforsvar, ved Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse i Ballerup
Danmark anskaffer ny luftforsvarskapacitet- vil du være med til at implementere den?
Der er taget politisk beslutning om, at Forsvaret skal opbygge en jordbaseret luftforsvarskapacitet (JBL). Arbejdet er i fuld sving, og der er behov for at optimere Programorganisationen ved Forsvarsministeriets Materiel- og indkøbsstyrelse i Ballerup, som er overordnet ansvarlig for anskaffelse og implementering af JBL kapaciteten.
Om os
Vi vokser og har i øjeblikket 16 engagerede medarbejdere, der arbejder på at anskaffe, opbygge og implementere JBL til Forsvaret. Sammen sørger vi for effektiv fremdrift og opnåelse af programmets forskellige mål og tidsrammer.
Programmets organisation er centreret omkring syv ’Lines of Efforts’ (LoE) som er identificeret som værende centrale for programmets gennemførelse. Til at støtte arbejdet med LoE er vores programkontor, som du bliver en del af.
Programkontoret tager sig af planlægning og koordination på tværs samt økonomi-, ressource- og risikostyring.
Om stillingen
Sammen med teamets øvrige medarbejdere, kommer du til at understøtte hele programmets fremdrift for at anskaffe og implementere det fremtidige jordbaseret luftforsvar.
Tyngden i dine opgaver ligger i risikostyring, kvalitetsstyring, konfigurationsstyring og kommunikation samt bidrag til programstyring og programplanlægning. Du bliver også involveret i programkontorets øvrige opgaver, som bl.a. omfatter programkoordination, udfærdigelse af ledelsesinformation, fremdriftsstyring og administration.
Stillingen stiller krav til organisatorisk sans, høj faglighed og erfaring med generel program/projektstyring og -samarbejde. Det er derfor en fordel, hvis du tidligere har arbejdet med store anskaffelsesprogrammer og projekter. Det er ikke et krav, at du har kendskab til luftforsvarsområdet men det vil være en fordel.
Om dig
Vi forestiller os, at du har en akademisk uddannelse som cand.scient., cand.oecon. eller tilsvarende. Derudover vil dokumenteret efteruddannelse eksempelvis inden for projektledelse/programledelse, risikostyring, dataanalyse, informations- og konfigurationsstyring og planlægning være relevant i forhold til opgaverne i stillingen.
Du er samarbejdsorienteret, struktureret, metodisk, omhyggelig og har gerne indsigt i Forsvarets virke. Din tilgang til opgaverne er bådekonstruktiv og engageret og dit samarbejde med et større team er essentielt for at opnå Forsvarets jordbaseret luftforsvarskapacitet inden for den fastlagte tidsramme.
Du trives generelt med et ansvar for egne opgaver, og du følger dem til dørs. Du har en professionel tilgang til opgaverne og sikrer overblik i tilspidsede situationer uden at give køb på din faglighed.
Desuden kan du kommunikere på både dansk og engelsk i skrift og tale.
Ansættelsesvilkår
Bemærk stillingen er slået op både civilt og militært.
Som civil sker ansættelsen i henhold til den til enhver tid gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og en række akademikerorganisationer for akademikere i staten (Akademikeroverenskomsten). Eller efter gældende relevant overenskomst.
Afhængigt af dine kvalifikationer og kompetencer, er der mulighed for forhandling af tillæg. Der er til stillingen knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.
Arbejdsstedet er i Ballerup.
Som ansat under Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforholdet.
Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.
Kontakt og ansøgning
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte chefen for Programkontoret major Peter Poulsen på telefon 2071 1254.
Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår er du velkommen til at kontakte Forsvarsministeriets Personalestyrelse, HR-konsulent Julie Cramer-Palmquist på telefon 3266 5848.
Ansøgningsfristen er den 21. april 2025. Samtaler forventes afholdt løbende. Stillingen ønskes besat senest den 1. juni 2025.
Du søger stillingen via linket og vi beder dig vedhæfte ansøgning, CV og kopi af uddannelsesbevis. Vær opmærksom på at bilag skal tilføjes i PDF-format.
I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed optimerer opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.
Forsvarsministeriet, Materiel- og Indkøbsstyrelsen (FMI)
Forsvarsministeriet, Materiel- og Indkøbsstyrelsen (FMI) fungerer som materielfagligt videns center og logistisk myndighed. I samarbejde med især Forsvarskommandoen med underliggende værnsstabe sikrer FMI rettidig støtte og forsyninger til Forsvarets igangværende operationer i ind- og udland. Det er FMI’s opgave at anskaffe, vedligeholde og videreudvikle materielkapaciteter for alle Forsvarets myndigheder lige fra kampvogne, skibe og jagerfly til støvler, feltrationer og lommeknive. FMI er en styrelse under Forsvarsministeriet og administrerer ca. en tredjedel af det samlede forsvarsbudget. Pengene bliver brugt til at yde den bedst mulige støtte til især de udsendte styrker og operative enheder.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Ballerup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse, Lautrupbjerg, 2750 Ballerup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 21-04-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5711239c-7653-44b8-8cbb-9f996215d80c