BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du lyst til en spændende stilling, hvor opgaven er at hjælpe sygemeldte borgere tilbage på arbejdsmarkedet?
I Ballerup Kommune tror vi på, at vores sygemeldte borgere kan komme hurtigere tilbage på arbejdsmarkedet, hvis vi arbejder med en tidlig, målrettet og virksomhedsrettet indsats.
Som rådgiver skal du derfor være klar til at arbejde med den enkelte borger ud fra en forståelse af, at helbredsmæssige udfordringer ikke nødvendigvis er en hindring for et sundt og velfungerende arbejdsliv.
Din rolle bliver i høj grad at vise borgeren vejen tilbage til arbejde, samt at iværksætte relevante, beskæftigelsesrettede indsatser, så vejen bliver nemmere at gå.
Dine vigtigste opgaver
- At se og forstå den enkelte borgers behov og tilrettelægge en indsats, der er koordineret på tværs af alle Ballerup Kommunes sundheds -, social- og beskæftigelsesfaglige tilbud
- At sætte fokus på ressourcer, potentialer og muligheder
- At arbejde inden for rammerne af sygedagpenge- og beskæftigelseslovgivningen, med et virksomhedsrettet fokus
- At både kunne arbejde selvstændigt, samarbejde og være en del af et team
- At arbejde systematisk og holde overblik.
Dine kompetencer
Vi søger dig der drives, motiveres og begejstres af atse mulighederne på arbejdsmarkedet og hjælpe sygemeldte borgere til at genfinde deres plads i arbejdslivet. Du forstår at kombinere systematisk sagsbehandling med en målrettet, empatisk, støttende og virksomhedsrettet indsats.
Du er forventeligt uddannet socialrådgiver eller socialformidler, men andre fagligheder er også relevante. Det vigtigste er, at du har den rette forståelse for det beskæftigelsesrettede arbejde og at du tror på, at det er sundt at arbejde og være en del af fællesskabet.
Vi tror på, at tæt dialog og aktive forløb er afgørende for en hurtig tilbagevenden til arbejdet.
Det får du hos os
Du bliver en del af en arbejdsplads, hvor vi effektivt og ordentligt hjælper borgeren tilbage til beskæftigelse og du bliver en del af et fagligt stærkt hold som brænder for arbejdet med målgruppen og trives med en travl hverdag. Vi har til sammen rigtig mange års erfaring og er en god blanding af erfarne og nyuddannede kolleger.
Vi er gode til at få løst opgaverne i fællesskab, og vi lægger vægt på at sikre et arbejdsmiljø, hvor vi udvikler os fagligt og personligt i samspil med hinanden.
Vil du vide mere
Du kan få mere at vide om stillingen ved at kontakte Afsnitsleder Tina Vestergaard på telefon 2484 6625.
Læs mere om Ballerup Kommune som arbejdsplads på job.ballerup.dk
Ansættelsesproces og løn
Ansættelsesdatoen er snarest muligt eller 1. januar 2025.
Vi forventer at holde samtaler i uge 48
Stillingen er på 37 timer og er en fast stilling.
Ansøgningsfrist: den 21. november 2024
Vi tilbyder løn og ansættelsesvilkår ifølge gældende overenskomst efter principper om lokal løndannelse og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.
Ballerup Kommune har indført røgfri arbejdstid den 1. april 2024. Læs mere her
Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset køn, alder, handicap, religion, seksuel orientering eller etnisk baggrund til at søge job hos os.
Send din ansøgning online. Klik på ”Ansøg” nedenfor og vedhæft din ansøgning, CV og uddannelsesbevis.
Vi glæder os til at møde dig.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Ballerup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Ballerup Kommune, Hold-An Vej, 7, 2750 Ballerup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 21-11-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6145415