Sagsbehandler til rådgivning om udstationeringsforhold og tjenesterejseområdet ved Forsvarsministeriets Personalestyrelse

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Kunne du tænke dig en hverdag, hvor ikke to dage er ens og hvor du på en dag både kan være i kontakt med kollegaer fra fx Hjørring, Karup, Polen og USA, fordi de søger rådgivning om alt fra ydelser under rejser, udstationeringsforhold til flyttegodtgørelse mv.?

Så skal du virkelig overveje at søge denne spændende stilling, som vi gerne vil have besat fra den 1. februar 2024.

Om os

Stillingen er i Overenskomststøttesektionen, hvor vi bl.a. arbejder med rådgivning om udstationering, tjenesterejser, arbejdstid, ferie, barsel, seniorordninger, hjemmearbejde m.m. for både civile og militært ansatte på Forsvarsministeriets område.

Opgaverne i sektionen er fordelt på 3 teams, og det er i team Merudgift, at der er en ledig stilling. Vores sektion består af 9 medarbejdere med forskellige uddannelsesmæssig baggrunde som kontorfunktionærer, akademikere og militære mellemlederuddannelser.

Vi er en del af Center for Overenskomst, hvor vi bl.a. rådgiver om mere end 70 overenskomster og forhandler mere end 30 delegerede aftaler med de faglige organisationer. Aftalerne gør, at Forsvaret, Hjemmeværnet og Beredskabet kan løse sine mange opgaver i Danmark og i udlandet.

Kendetegnende for os er, at vi sætter en ære i at levere professionel rådgivning på et højt fagligt niveau. Vi lægger stor vægt på faglig sparring og på at have et godt socialt miljø med en uhøjtidelig omgangstone. Vi har en fleksibel tilgang til tilrettelæggelsen af arbejdet, både hvad angår mødetider og muligheden for at arbejde hjemmefra. I den første tid må du dog forvente, at der vil være større krav til fremmøde henset til din oplæring og opbygning af det sociale forhold til dine kollegaer.

Geografisk er vi placeret i Ballerup med gode parkeringsmuligheder og tæt på offentlig transport.

Om stillingen

Der er over 20.000 ansatte på Forsvarsministeriets område, som løser opgaver både nationalt og internationalt.

Vores arbejdsopgaver er alsidige og præget af stor selvstændighed. Vi har et tæt samarbejde med kollegaer i udlandet, som varetager den daglige administration for de danskere, der gør tjeneste i internationale hovedkvarterer. Vi støtter dem med rådgivning og fortolkning af regler om udstationeringsforhold som fx udetillæg, boliger, flytninger osv.

Vi yder også dagligt rådgivning til chefer og kollegaer om reglerne for tjenesterejser f.eks. hvilke udgifter de ansatte kan få dækket til transport, måltider osv., når de er på tjenesterejse. Hertil kommer også andre områder som flyttegodtgørelse mv. Teamets opgaver er helt centrale for, at koncernens medarbejdere får de rette rammer i forbindelse med deres rejser, så de kan have fokus på at løse deres opgaver.

Ud over rådgivning og fortolkning af regler, vil dine arbejdsopgaver også være at udarbejde forvaltningsbestemmelser, vejledninger og sagsnotater mv.

Du bliver en del af et kompetent og erfarent team bestående af to medarbejdere, som er kendetegnet ved høj faglighed, kreativitet, hjælpsomhed og sparring. Vi får mange henvendelser i løbet af dagen – primært på mails, men du vil ikke blive overladt til dig selv, da vi lægger vægt på at sparre og videndele i tæt samarbejde med hinanden.
Vi sørger for, at du får en grundig oplæring i opgaverne, og du vil i den forbindelse få en mentor.

Om dig

Du kan være kontoruddannet, gerne med en baggrund fra det offentlige, eller også er du militær mellemleder, med erfaring fra forvaltning.

Det vil være en fordel, hvis du har erfaring med sagsbehandling. Da en stor del af dine opgaver bliver at rådgive mange mennesker, er du god til at kommunikere mundtligt og skriftligt.

Du har en professionel og proaktiv indstilling til arbejdet. Du trives med selvstændighed i dit arbejde, men kan også lide at samarbejde med dine kollegaer, da videndeling er vigtigt i teamet. Det falder dig naturligt at være løsningsorienteret, og du har gode relationelle kompetencer og forstår vigtigheden af at få dannet relationer med samarbejdspartnere.

Du kan lide at have travlt, kan prioritere, når det er nødvendigt og skræmmes ikke af, at arbejdsdagen udvikler sig i en anden retning end planlagt.
Som person er du positiv, imødekommende og bidrager gerne til et godt arbejdsmiljø.

Ansættelsesvilkår

Stillingen kan søges som civil eller militær.

Militære ansættelsesvilkår som chefsergent:
Stillingen er en chefsergentstilling på overenskomstmæssige vilkår. Stillingen kan besættes med en tjenestemand. Løn m.v. er reguleret ved den til enhver tid gældende LC/CO10-fællesoverenskomst og organisationsaftale mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse, CO10 og Centralforeningen for Stampersonel for stampersonel af linjen og reserven samt elever i Forsvarsministeriet med tilhørende myndigheder.

Stillingen kan besættes af en seniorsergent med et godt udviklingspotentiale. Udnævnelse til chefsergent kan finde sted, når uddannelseskrav og Forsvarets fysiske basiskrav er opfyldt, samt når du har en godkendt helbreds- og tandlægevurdering og honorer de almene krav for udnævnelse. Hvis du ikke opfylder uddannelseskravet, kan du ansættes på en uddannelsesaftale, hvor du forpligter dig til at gennemføre og relevant uddannelseskrav. Aflønning sker i henhold til stillingens lønniveau.

Ved ansøgning om en ny stilling i Forsvarsministeriets område, skal forhandling om personlige tillæg indgå i ansættelsesproceduren i henhold til gældende overenskomst.

Dit faste tjenestested vil være i Ballerup.

Som ansat i Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

Ansættelsen er betinget af, at du kan bestå Forsvarets fysiske basiskrav og ved helbreds- og tandlægevurderinger erklæres for fuldt egnet til udsendelse i internationale operationer.

KONTAKT OG ANSØGNING:
Hvis du vil vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte sektionschef Anne Marie Sørensen på telefon 32 66 59 05.

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-konsulent Mette Sihm ved Forsvarsministeriets Personalestyrelse på mail fps-mes@mil.dk eller telefon 72 81 96 96.

Ansøgningsfristen er den 24. november 2023. Stillingen er til besættelse den 1. februar 2024.

Ansøgningen sendes elektronisk via linket i annoncen.

FOKUS og referencer kan medsendes, men er ikke et krav.

Såfremt du er omfattet af en lokal tjenesteplan eller er udpeget til deltagelse i internationale operationer, skal du gøre opmærksom på dette i din ansøgning.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

OM FORSVARSMINISTERIETS PERSONALESTYRELSE
Forsvaret, Hjemmeværnet, Beredskabsstyrelsen og ministerområdets øvrige myndigheder løser nogle helt særlige opgaver for rigets sikkerhed – nogle gange med livet som indsats. Vi bidrager til den operative kerneopgave ved at rekruttere og fastholde kompetente mænd og kvinder til mere end 40 uddannelser og 20.000 stillinger. Og vi yder en helt særlig indsats over for vores veteraner og deres familier. Det stiller særlige krav til os som HR-organisation.
Vores verden drejer sig om den operative kerneopgave, og vi understøtter alle lige fra den værnepligtige til forsvarsministeren. Det kræver, at vi har et stærkt tværfagligt HR-miljø med specialer inden for militærfaglighed, psykologi, rekruttering, marketing, arbejdsmiljø, jura, mangfoldighed og meget mere. Og vi står klar, når det gælder - også uden for almindelig åbningstid. Vi har hovedsæde i Ballerup med decentrale partnerelementer og rekrutteringscentre rundt om i hele landet.
Vi er en udviklingsivrig arbejdsplads, hvor ansvar følger initiativ, og hvor dagene sjældent ligner hinanden. Når den operative virkelighed ændrer sig, gør vi det samme. Og den faglige udvikling følger med. Vi er en travl arbejdsplads med et stærkt kollegialt fællesskab. Det har vi også brug for – Danmarks sikkerhed kræver mere end almindelig HR.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Forsvarsministeriets Personalestyrelse, Lautruphøj , 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 24-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5925221

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet