Sektionschef med passion for ledelse, projekter og udvikling til Kompetencecenteret i Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Tag styringen som leder for vores dedikerede og alsidige hold af metodespecialister og vær med til at opretholde og udvikle den måde, vi arbejder på i projekter, teams og anskaffelser hos Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI). Grib muligheden for at skabe en positiv indflydelse og sæt dit præg på vores succes!

Om os

Kompetencecenteret er en sektion i Planlægningsafdelingen ved FMI.
Vi er 11 medarbejdere, der tilsammen dækker ca. 20 fagområder indenfor bl.a. projektledelse, teamsamarbejde, risikostyring, dokumentstyring, anskaffelser, forandringsledelse, udbudsevaluering, Life Cycle Management, procesoptimering, facilitering og meget mere.

Vi står også for den forretningsmæssige drift af portefølje- og projektstyringsværktøjet Antura, der er forretningskritisk for flere styrelser i koncernen.

For at dække de mange fagområder og udnytte medarbejdernes kompetencer bedst muligt er sektionen organiseret som et fleksibelt netværk med fokus på faglighed, gensidig respekt, selvstændigt ansvar, formidling og samarbejde.

Dagligdagen i Kompetencecenteret er meget varieret og opgaverne udføres på den måde som tilgodeser den bedste løsning. Vi skifter fleksibelt mellem tilstedeværelse på kontoret i Ballerup, hjemmearbejde, udadvendte aktiviteter som undervisning, facilitering og støtte. Arbejdet kan foregå både online, ved fysisk tilstedeværelse eller hybridt.

Der er oparbejdet en stærk sammenhængskraft i sektionen, hvor man naturligt inddrager hinanden i overlappende opgaver, træner sammen et par gange om ugen samt mødes til sociale aktiviteter udenfor arbejdstid.

Om stillingen

Stillingen som chef for Kompetencecenteret omfatter to hovedopgaver:
- Daglig ledelse og udvikling af sektionen og dine medarbejdere.
- Forretningsansvar for Portefølje- og Projektstyringsværktøjet Antura.

Derudover vil du indgå som leder af arbejdsgrupper, der arbejder med opgaver på tværs af FMI.

Som én af fire sektionschefer i Planlægningsafdelingen vil du indgå i et samarbejde med den øvrige ledelsesgruppe bestående af afdelingschefen samt tre chefkolleger med ansvar porteføljestyring og projektledere.

Sammen med dine medarbejdere bliver du bl.a. ansvarlig for governance og metoder som anvendes i styrelsens ca. 400 aktive projekter.

Og som det bedste af alt får du lov til at arbejde i en sektion i konstant bevægelse, hvor du og dine medarbejdere udvikler jer sammen i takt med at FMI og sektionens opgaver ændrer sig.

Den afgående chef for Kompetencecenteret udtaler bl.a. at ”Mine seks år som chef for Kompetencecenteret er ubetinget den mest udviklende, spændende og givende ledelsesopgave, jeg nogensinde har oplevet – og jeg har ellers prøvet lidt af hvert”.

DERFOR SKAL DU VÆLGE OS
Du bliver en del af en dynamisk virksomhed med mere end 20.000 medarbejdere, som står over for en stor vækst. Vi tror på frihed under ansvar, hvor medarbejderne tager initiativ og er med til at træffe beslutninger. Hos os kan du forvente en arbejdsplads, hvor du kan udfolde dit potentiale og skabe en meningsfuld karriere, hvor vi støtter op om dine faglige og personlige udviklingsmål.

Om dig

Du er major eller orlogskaptajn.

Du har mod på at lede et hold af specialister og har flair for at navigere i en kompleks styrelse, hvor du og dine medarbejdere understøtter, at der skabes sikker og god fremdrift i projekter, anskaffelser og teams i overensstemmelse med den fastlagte governance.

Du er en helhedsorienteret, struktureret, empatisk og tillidsfuld leder, der søger de gode fælles løsninger og mestrer balancen mellem drift og udvikling, styring og delegering samt virksomhedens behov og sektionens kapacitet.

Du skal være indstillet på at både du som leder, dine medarbejdere og sektionens opgaveløsning udvikler jer løbende for fleksibelt og kvalificeret at kunne imødekomme de skiftende rammer og behov i FMI samt eksterne krav.

Du har erfaring som leder og det er en fordel, hvis du har praktisk erfaring med flere af følgende fagområder:
- Porteføljestyring
- Projektledelse (gerne PRINCE2 og/eller Half Double)
- Anskaffelser med offentligt udbud
- Facilitering af samskabelse i workshops eller møder

Det er en fordel, men ikke et krav, hvis du har et godt kendskab til FMI.

Ansættelsesvilkår

Stillingen besættes efter protokollat af 23. maj 2019 til overenskomst for akademikere i staten om officerer under Forsvarsministeriet. Stillingen er indplaceret i løngruppe 5 som omfatter majorer og orlogskaptajner.

Er du allerede ansat i Forsvarsministeriets Koncern, vil du fortsat være ansat i henhold til gældende aftaler mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse og Hovedorganisationen af Officerer i Danmark om løn og ansættelsesvilkår for tjenestemandsansatte eller overenskomstansatte officerer i Forsvaret.

Som ansat i Forsvarsministeriets koncern er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

Ansættelsen er betinget af, at du kan bestå Forsvarets fysiske basiskrav og ved helbreds- og
tandlægevurderinger erklæres for fuldt egnet til udsendelse i internationale operationer.

Såfremt du er udpeget til INTOPS, skal du gøre opmærksom på dette i din ansøgning

KONTAKT OG ANSØGNING
Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Claus Aleksandre Wiinholt på 40 13 06 47.

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-konsulent Mathilde Schmidt-Lange på 32 66 58 18.

Ansøgningsfristen er den 28. januar 2024. Vi holder løbende samtaler.

Du bedes søge stillingen via linket og vedhæfte din ansøgning, cv og uddannelsesbevis.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at forskellighed styrker opgaveløsningen gennem diversitet og nytænkning. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

OM MYNDIGHEDEN
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) er en styrelse under Forsvarsministeriet.
FMI har ansvaret for det samlede forsvars og beredskabs materiel, IT og cybersikkerhed. Det er os, der anskaffer, driver og bortskaffer materiel og IT for såvel Hæren, Søværnet, Flyvevåbnet, Arktisk Kommando, Specialoperationskommandoen, Hjemmeværnet, Beredskabsstyrelsen og resten af Forsvarsministeriets koncern. Desuden bistår vores IT-medarbejdere dagligt i at modstå de cyberangreb, Forsvarsministeriets koncern udsættes for.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse, Lautrupbjerg -5, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 28-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5971151

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet