Sektionschefer med juridisk virke til Forsvaret

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Som sektionschef hos os vil du få en hverdag med varierende opgaver, der har et stort politisk fokus og bred kontaktflade til civile og militære aktører og samarbejdspartnere både internationalt og nationalt. Vi har fokus på at ledere skal have rum til at lede, og vi har derfor tradition for at det faglige ansvar i videst muligt omfang uddelegeres til de mest erfarne medarbejdere.

Om os

Efter en reorganisering i Sourcing Divisionen i Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) under Forsvaret, søger vi to sektionschefer, der kan sikre, at forsvaret kan løse sine kerneopgaver – at håndhæve Danmarks suverænitet, bidrage til international konfliktforebyggelse samt deltage i fredsbevarende og fredsskabende operationer. Èn af de væsentlige forudsætninger for at Forsvaret kan løse disse opgaver er, at der bliver købt det nødvendige materiel.

Sourcing Divisionen består af ca. 150 medarbejdere fordelt på fire afdelinger og med jævn fordeling på køn, alder og uddannelse. Vores opgave er bl.a. at bistå med at anskaffe materiel og IT til hele Forsvarsministeriets koncern.

Den ene stilling er i afdelingen Legal, Acquisition & Contracting Land & Maritime og den anden er i afdelingen Legal, Aquisition & Contracting - Air & It-systems. Begge sektioner består hovedsagligt af erfarne jurister samt specialister med kommerciel erfaring, med et højt fagligt niveau, som arbejder godt sammen via sparring, indbyrdes kvalitetssikring og beslutningstagen. Dine måske kommende medarbejdere har derfor brug for en chef, der kan sikre en effektiv styring af sektionernes brede portefølje af specialiserede opgaver.

Om stillingen

For begge stillingers vedkommende kan vi garantere dig, at du vil få et job, der giver mening, et job hvor du får udvidet og udviklet dine kompetencer samt et job, hvor du bliver en del af en hjælpsom, dygtig og sjov chef- og medarbejdergruppe, der hver dag arbejder for ”det som er værd at kæmpe for”.

Som sektionschef bliver du en del af chefholdet i hele Sourcing Divisionen, hvor vi altid søger at komplementere hinandens forskellige kompetencer og støtte hinanden med sparring. Vi glæder os til at tage imod dig og sikre, at du bliver en integreret del af holdet.

Du vil skulle referere til afdelingschefen for den afdeling, hvor du bliver placeret.

Sektionschef Peter Hilliger Hammel har beskrevet rollen således:

”Det at være sektionschef i SD er utrolig spændende og alsidigt. Det er en udfordrende og krævende stilling, hvor dagene sjældent er ens, og hvor arbejdsopgaverne varierer fra direkte medarbejderkontakt til involvering i store og komplekse juridiske problemstillinger.

Stillingen er tit udfordrende og tidsmæssigt krævende, men støtten fra ledelse, kollegaer og medarbejdere er lige i nærheden. Det betyder, at der altid er adgang til sparring om opgaveløsningen.

Det bedste ved at være sektionschef er det personlige ledelsesmæssige ansvar man får. Der er tillid til ens opgaveløsning, og man opnår derfor et stort ledelsesmæssigt råderum.

Man skal søge denne stilling, hvis man er klar til en omskiftelig hverdag i et job, der giver samfundsmæssigt mening.”


SOM SEKTIONSCHEF FOR JOINT LEGAL INTERNATIONAL
Sektionen (Joint Legal International) er placeret i afdelingen Legal, Acquisition & Contracting Land & Maritime i Sourcing Divisionen. Afdelingen er for nuværende normeret til fire sektionschefer og ca. 50 medarbejdere med forskellig baggrund og alder. Sektionen, som du kan blive chef for, består af 10 engagerede medarbejdere.

Joint Legal International indeholder divisionens juridiske kompetencer inden for internationale aftaler også kaldet Government to Government (G-t-G). Sektionen yder juridisk bistand til samarbejdsaftaler samt anskaffelser på G-t-G området, som foretages i samarbejde med de faglige divisioner og øvrige støttedivisioner i styrelsen.

Herudover, har sektionen også ansvaret for en række juridiske emner, såsom løbende opdatering og udarbejdelse af juridiske responsa, erfaringsopsamling i forhold til TEUF art. 346, koordinering og opgaveløsning af sager fra departementet, herunder håndtering af blandt andet lovforberedende arbejde, diverse samarbejdsfora, Regeringens Strategi for Dansk Forsvarsindustri m.v.

Opgaverne i sektionen er således ganske varierede både i indhold og kompleksitet, og her er et udsnit af det, som du bl.a. kan forvente at skulle beskæftige dig med:
• Du skal fordele, have overblik over og godkende sager, der angår anskaffelser sammen med og fra andre lande og internationale organisationer.
• Du skal bistå/selv stå i spidsen for at opbygge et endnu tættere samarbejde om anskaffelser med vores allierede, herunder de nordiske lande. Der kan derfor forekomme rejseaktivitet.
• Videre skal du bistå med rammesætning af anvendelse af TEUF artikel 346.
• Du skal desuden bistå med opdatering af FMI responsa’er samt eventuelt opbygge viden og kompetencer, der kan benyttes ved udformningen af nye responsa’er.
• Endelig skal du forestå dialog med departementet.


SOM SEKTIONSCHEF FOR AIR & SPACE
Denne sektion (Air & Space) er placeret i afdelingen Legal, Aquisition & Contracting - Air & It-systems i Sourcing Divisionen, der er en afdeling med fem sektionschefer og ca. 60 medarbejdere med forskellig baggrund og alder. Sektionen, som du kan blive chef for, består af 10 dedikerede medarbejdere.

Som sektionschef for Air & Space skal du:
•I relation til luft- og rumområdet være den faglige sparringspartner ved udarbejdelse af udbud,
• Sikre den interne kvalitetssikring, herunder den juridiske kvalitet af juridiske produkter som f.eks. hjemmelsnotater, kontrakter m.v.
• Være betroet rådgiver for den kapacitetsansvarlige for luftområdet (en oberst),
• Samarbejde med de fagansvarlige kapaciteter og slutbrugere samt kunne agere som sparringspartner for disse sammen med resten af din sektion.
• Navigere i feltet mellem drift og udvikling, og i den forbindelse være med til at sikre og udvikle processer herfor i samarbejde med de øvrige chefer i divisionen.

GENERELT FOR BEGGE STILLINGER
Sourcing Divisionen er fagligt stærk, velfungerende og har en behagelig kultur, hvor vi hjælper og værner om hinanden, både medarbejdere og chefer imellem. Vi søger derfor efter to sektionschefer, der skal være gode og tillidsskabende personaleledere for vores medarbejdere og som formår at skabe følgeskab i sektionen og i divisionen.

Da opgaverne er ganske specialiserede, har vi ingen forventning om, at du kommer med erfaring som du direkte kan benytte, og vi skal nok sikre, at du bliver indført i hele porteføljen af opgaver, og at du får tilknyttet en erfaren sektionschef som mentor.

For begge sektioner gælder det, at vi har storrumskontor med fleksibel seating samt gør
brug af hjemmearbejdsdage, som gør at der både er plads og rum til sparring og fordybelse
efter behov.

Om dig

Har du erfaring inden for udbudsret, aftaleret, mellemstatslige aftaler og ledelse, så er du måske den nye sektionschef vi leder efter i afdelingen for Legal, Acquisition & Contracting Land & Maritime i Sourcing Divisionen.

Går dine interesser mere i retningen af udbudsret i relation til luft- og rumområdet og ledelse, så er du måske den nye sektionschef i afdelingen for Legal, Aquisition & Contracting - Air & It-systems, der også er placeret i Sourcing Divisionen.

Vi forestiller os, at du har:
• En lang videregående uddannelse som cand.jur. eller cand.merc.jur.
• Ledelseserfaring, herunder gerne erfaring med styringsopgaver og faglig ledelse relateret til afdelingernes opgaver.
• Planlægningsevner der kan sikre, at din sektion når i mål med både driftsopgaver samt større udviklingsopgaver.
• Analytisk sans som kan give dybde i sagsbehandlingen.
• Helhedsforståelse som blandt andet indbefatter relevant og rettidig interessenthåndtering.
• Evnen til at skabe gode relationer og kan samarbejde på tværs af specialer, afdelinger, myndigheder og ikke mindst landegrænser. I Sourcing Divisionen vægter vi trivsel meget højt, og vi stræber efter at have en attraktiv arbejdsplads med glade kollegaer. Det er derfor vigtigt, at du er garant for et godt arbejdsmiljø, som grundlag for et godt samarbejde.

Det vil være en fordel, men ikke et krav, at du har:
• Erfaring med departementsbetjening, og at du kan begå dig i et politisk miljø.
• Kendskab til politisk betjening og/eller sagsbehandling.
• Kendskab til Forsvarsministeriets område og/eller kendskab til anskaffelsesprocesser.

Uanset hvad din baggrund er, så forventer vi, at du er åben for fortsat personlig udvikling.

Ansættelsesvilkår

Du ansættes og aflønnes som chefkonsulent med personaleledelse efter den til enhver tid gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og Akademikere i Staten. Hertil kommer en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning. Alt efter dine kvalifikationer og kompetencer er der mulighed for forhandling af tillæg.

Som ansat under Forsvarsministeriet er du omfattet af særlige vilkår. Det betyder blandt andet, at du skal kunne sikkerhedsgodkendes og kunne opretholde godkendelsen under hele ansættelsen.

Arbejdssted er i Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse i Ballerup eller Brabrand.

KONTAKT OG ANSØGNING
Vil du vide mere om stillingen som sektionschef for Joint Legal International, er du velkommen til at kontakte fungerende afdelingschef, Mia Bjerring Birkebæk på telefon 31478420.

Ønsker du at vide mere om stillingen som sektionschef for Air & Space, er du velkommen til at kontakte afdelingschef Michael Klausholt Bock på telefon 51331021.

Du er også velkommen til at kontakte fungerende direktør Bolette B. Justesen på telefon 40337839.

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-konsulent Ask Blicher på telefon 3266 5576.

Stillingerne er til besættelse fra 1. maj 2024 eller snarest derefter. Ansøgningsfristen er 29. februar 2024. Ansættelsessamtaler forventes afholdt løbende.

Du skal søge stillingerne via linket. Hvis det ikke er muligt for dig at scanne og vedhæfte relevante dokumenter, må du gerne tage dem med til en eventuel samtale.

De bedes anføre i ansøgningen, hvilken stilling du søger.

Forsvarsministeriet er en mangfoldig arbejdsplads, og vi vil gerne afspejle det omkringliggende samfund. Vi opfordrer derfor alle interesserede, uanset personlig baggrund, til at søge stillingen, fordi vi tror på, at forskellighed styrker opgaveløsningen gennem dynamik og nytænkning.

Læs mere om Forsvaret som arbejdsplads på www.Forsvaret.dk

FMI er en styrelse under Forsvarsministeriet.

FMI har ansvaret for det samlede forsvars og beredskabs materiel, IT og cybersikkerhed. Det er os, der anskaffer, driver og bortskaffer materiel og IT for såvel Hæren, Søværnet, Flyvevåbnet, Arktisk Kommando, Specialoperationskommandoen, Hjemmeværnet, Beredskabsstyrelsen og resten af Forsvarsministeriets koncern. Desuden bistår vores IT-medarbejdere dagligt i at modstå de cyberangreb, Forsvarsministeriets koncern udsættes for.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse, Lautrupbjerg -5, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 29-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6001068

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet