BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være vores nye kollega? Kom helt tæt på brugerne i form af nærværende support og bliv Statens It’s ansigt udadtil som en del af vores IT Service Center team i København. Teamet er en del af Servicedesk-området, som består af 5 teams og ca. 80 medarbejdere.
Du har både lyst og evner til at ville gøre en forskel for vores ca. 39.000 brugere og levere en professionel, kompetent og serviceminded it-support. Du skal kunne varetage mange forskellige typer opgaver samtidig med, at du formår at bevare overblikket.
Dit tjenestested er centralt i København, ved Slotsholmsgade tæt på Christiansborg. Du vil opleve en hverdag som kræver, at du er fleksibel og selvstændig, hvor du skal rundt og yde support samt vise Statens It’s tilstedeværelse ved de forskellige styrelser under Kulturministeriet.
Om stillingen Som it-supporter i IT Service Center skal du:
- Yde fysisk support hos Kulturministeriets styrelse i København, Fyn samt lokationer i Jylland.
- Yde support til vores slutbrugere på deres arbejdsplads.
- Være proaktiv ved at arrangerer og deltage i dialogmøder i KUM styrelserne.
- Deltage i dialogmøder med KUMs kundepartner om evt. løbene forbedringer.
- Opfølgning på Incidents som kræver opfølgning og dialog med Statens It driftsteknikere.
- Ugentlig/månedlig rapportering til teamleder om status i diverse styrelser.
- at du har erfaring med klient support, kan fejlsøge på hardware og løse installationsopgaver.
- at du er uddannet it supporter eller tilsvarende.
- at du har kendskab til ITIL version 3 og erfaring med It Service Management (ITSM) systemer. Vi benytter ServiceNow.
- trives med fysisk bruger kontakt og kan holde hovedet koldt i pressede situationer.
- det vil være en fordel, hvis du har egen bil.
Om os Statens It er en styrelse i Finansministeriets koncern, som leverer it-services til 19 ministerområder og deres ca. 39.000 brugere. I Statens It arbejder vi med at drive en effektiv it-understøttelse og sikre en høj og ensartet it-service på tværs af staten. Hovedopgaverne omfatter drift, support, udvikling og harmonisering af it i staten.
Vi kan tilbyde en åben og dynamisk arbejdsplads, hvor du kan få realiseret din lyst til faglig og personlig udvikling samt kontakt til mange mennesker. I dagligdagen vil du opleve en uformel omgangstone, et arbejdsmiljø præget af høj aktivitet og gode muligheder for faglig sparring
Ansættelsesvilkår Du ansættes efter fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det statslige område (OAO-fællesoverenskomsten) og organisationsaftale for Kontorfunktionærer, Laboranter og It-medarbejdere (HK) i staten.
Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes og efterfølgende kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen i hele din ansættelsesperiode. Du vil i forbindelse med ansættelsen blive bedt om dit samtykke til, at Statens It må indhente en offentlig straffeattest via dit cpr-nummer.
Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Finansministeriets departement, Statens Administration, Statens It, Økonomistyrelsen samt Medarbejder- og Kompetencestyrelsen.
Yderligere oplysninger Hvis du vil vide mere, kan du kontakte teamleder Arona Kann Leigh på telefon 7231 1539.
Ansøgning Vi ser frem til at modtage din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag via knappen ”Søg stillingen” senest den 2. Januar 2024.
Finansministeriet ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge. Vi ser frem til at læse din ansøgning.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Ballerup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Statens It, Lautruphøj, 2750 Ballerup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 05-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5962015