Søg stilling som kvalitetssikringskoordinator i Forsvarsministeriets indkøbsstyrelse

dato

Brænder du for sikring af kvalitet? Kan du overskue komplekse materielanskaffelsesprojekter? Og har du lyst til være en vigtig brik i det danske forsvar? Så skal du læse videre og skynde dig at søge – vi mangler dig!

Forsvarsministeriet, Materiel- og Indkøbsstyrelsens (FMI), Kvalitetssektion (QA) søger tekniske og akademiske medarbejdere til koordination og gennemførsel af kvalitetssikring i materielanskaffelsesprocessen.

Kvalitetssektionen, i daglig tale kaldet QA (Quality Assurance), er en sektion, der medvirker til, at Forsvarets operative enheder får det rigtige materiel til at løse dets komplekse opgaver.

Brænder du for kvalitetssikring og har du erfaring med audit og ISO 9001 eller tilsvarende, så har vi måske et job til dig. Du kan glæde dig til lærerige, spændende og unikke opgaver for det danske Forsvar og jobbet vil bidrage aktivt til at gøre en forskel for Danmark – i fred, krise og krig.

Om os
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) har, som styrelse under Forsvarsministeriets koncern, det overordnede ansvar for koncernens materiel- og informatiksystemer fra ’vugge til grav’. FMI har ca. 1.900 medarbejdere. Omkring 1.400 er civile, imens 500 er militære. Knap 850 medarbejdere er placeret i domicilet i Ballerup.

FMI’s hovedopgave er at anskaffe, vedligeholde og videreudvikle materiel til hele Forsvarsministeriets koncern, lige fra kampvogne, fly og skibe til IT-udstyr, feltrationer og lommeknive. Til at gøre dette administrerer FMI årligt ca. 20 mia. kr. svarende til ca. 1/2 af det samlede forsvarsbudget. FMI skal i de kommende år udvikle, indkøbe og implementere en lang række nyt materiel til Forsvaret (herunder også Hjemmeværnet). Det forventes derfor, at der vil være en stigende opgaveportefølje i forbindelse med kvalitetssikring og ibrugtagning af dette materiel.

Kvalitetssektionen (Quality Assurance, QA) er en del af Contract Mannagement and Compliance afdelingen (CMC), som er underlagt Sourcing Divisionen (SD). Sourcing Divisionen bidrager til materielanskaffelser, i form af bl.a. skibe, fly, kampvogne, kommunikationssystemer, it-systemer, uniformer og alt det materiel, der indgår i disse.

Contract Management and Compliance afdelingen har det overordnede ansvar for leverandørstyring og -opfølgning i relation til det kontraktuelle grundlag.

Herunder bl.a. kvalitetssikring. Kvalitetessektionen (QA) og udøver produktkvalitetssikring med henblik på at sikre og styrke den operative opgaveløsning. QA støtter således specifikke FMI projekter med fastsættelse af kvalitetskrav samt opfølgning på disse. Dette kunne eksempelvis være ved leverandør audits eller forberedelse og gennemførelse af testregimer.

QA består af 15 medarbejdere – både civile og militære - med brede og stærke faglige kompetencer.

Om stillingen
Der søges to medarbejdere.

De primære arbejdsområder vil være at levere bidrag til:

- fastlæggelse af kvalitetskrav i specifikke anskaffelsesprojekter i relation til det pågældende materiels kompleksitet.

- planlægning, koordination samt gennemførelse af kvalitetssikringsaktiviteter.

- planlægning og gennemfrelse af leverandøraudits.

- generelle kvalitetsinspektøropgaver (produktkvalitetssikring), herunder eksempelvis reklamationsbehandling.

Dit arbejde vil foregå i tæt samarbejde og koordination med den pågældende projektleder og teknisk sagsbehandler samt øvrige medarbejdere i CMC.

Du får et spændende job i tæt samarbejde med både interne og eksterne interessenter, hvilket bl.a. medfører, at du kommer vidt omkring i hele organisationen og får mulighed for at give dit bidrag til at sætte kvalitet på dagsordenen. Du vil blive del af en afdeling i udvikling, hvor du er med til at præge både din egen hverdag og afdelingens fremtid.

Du kommer til at indgå i et åbent arbejdsmiljø, hvor du i høj grad selv tilrettelægger din arbejdsdag, og du får derved en unik mulighed for at bidrage til udviklingen af stillingens indhold.

Du vil samtidig komme til at indgå i et større fagligt fællesskab, som løbende bidrager til din faglige udvikling og samtidig giver dig bred mulighed for karriereudvikling.

Jobindholdet vil fra starten blive tilpasset dine kompetencer, kvalifikationer og erfaringsniveau, og vi sørger for, at du bliver fuldt klædt på til jobbet. Vi vil løbende investere i dig og din udvikling i form af oplæring, kurser og uddannelse.

Arbejdstiden er 37 timer ugentlig, med fleksibilitet i mødetider og med udgangspunkt i konkrete arbejdsopgaver og dine præferencer. Som udgangspunkt hverdage mellem kl. 8 og 15.30. Der kan aftales enkelte hjemmearbejdsdage.

Afhængig af din løbende projekt- og opgaveportefølje, skal der forventes nogen rejseaktivitet i forbindelse med stillingen. Ca. 30 dage pr år. både i ind- og udland.

Om dig
Vi forestiller os, at du har en relevant akademisk og/eller teknisk uddannelse med nogen års erfaring med fx anskaffelser, kvalitetssikring etc. Din uddannelsesbaggrund kan også være en anden.

Som person trives du godt i et dynamisk og fagligt udfordrende miljø, hvor arbejdet er krævende, men også spændende. Du er samarbejdsvillig, effektiv og engageret - og forstår at tænke din opgaveløsning ind i et helhedsorienteret perspektiv. Du fungerer godt socialt i både store og små teams. Du er også kendetegnet ved, at kunne tilrettelægge og arbejde selvstændigt.

Du er imødekommende, engageret, respektfuld og kan kommunikere i øjenhøjde med alle.

Du er endvidere struktureret og målrettet, og påtager dig et personligt ansvar for at skabe resultater.

Du er god på skrift og kan formulere dig præcist og forståelig i kommunikation på alle niveauer og taler engelsk på et fornuftigt niveau. Du har en udpræget sans for planlægning og struktur, og du formår at holde mange aktiviteter i gang - samt ikke mindst at få dem afsluttet. Du er fleksibel i forhold til arbejdstider, og omstillingsparat i forhold til arbejdsopgaver herunder opgaver, som kræver umiddelbar handling.

Det vil være en fordel, hvis du har erfaring med auditering, kvalitetssikring, testregimer eller logstikprocesser i fx Forsvaret eller fra tilsvarende større virksomheder.

Det vil yderligere være en fordel hvis du har:

  • erfaring med materiel indkøb og materiel introducering
  • erfaring med brug af Enterprise Resource Planing systemer fx SAP på områder som Materiel Mannagement, MM, Plant Maintenance, MM, Quality Management, QM etc.
Ansættelsesvilkår
Stillingen er slået op civilt og militært.

Du ansættes i henhold til den enhver tid gældende overenskomst.

Afhængigt af dine kvalifikationer og kompetencer, er der mulighed for forhandling af tillæg. Der er til stillingen knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.

Arbejdsstedet er i Ballerup.

Som ansat under Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforholdet.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

Kontakt og ansøgning
Hvis du vil høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte chefen for kvalitetssektionen, Orlogskaptajn Michael Bruun på tlf. 24 37 42 84 eller på e-mail FMI-PK-CHQA@mil.dk

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår er du velkommen til at kontakte Personelkommandoen, HR-konsulent Mathilde Schmidt-Lange på telefon 32 66 58 18.

Ansøgningsfristen er den 10. september 2025 og samtaler afholdes løbende.

Du søger stillingen via linket og vi beder dig vedhæfte ansøgning, CV og kopi af uddannelsesbevis. Vær opmærksom på at bilag skal tilføjes i PDF-format.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed optimerer opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

Om Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) er en styrelse under Forsvarsministeriet. FMI har ansvaret for det samlede forsvars og beredskabs materiel, IT og cybersikkerhed. Det er os, der anskaffer, driver og bortskaffer materiel og IT for såvel Hæren, Søværnet, Flyvevåbnet, Arktisk Kommando, Specialoperationskommandoen, Hjemmeværnet, Beredskabsstyrelsen og resten af Forsvarsministeriets koncern. Desuden bistår vores IT-medarbejdere dagligt i at modstå de cyberangreb, Forsvarsministeriets koncern udsættes for.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse, Lautrupbjerg, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 10-09-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/9a676c32-3661-442b-af56-3f208f242cb1

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet