Søger du dit næste skridt i karrieren, hvor du kommer tæt på statslig topledelse?

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Direktøren for Forsvarsministeriets Personalestyrelse leder efter en ny personlig assistent. Vil du gerne arbejde tæt på ledelsen i en af statens største HR-organisationer og have indblik i vigtige beslutninger? Kan du levere en høj service og samtidig bevare overblikket, selv når tempoet er højt? Så glæder vi os til at læse din ansøgning.

Om os

Du bliver en del af sektionen for styring, ledelsesstøtte og koordination i Center for koordination og strategi. Vi støtter direktionen i forberedelse og gennemførelse af udviklingsopgaver og den daglige virksomhed. Derudover har vi et særligt blik for sager og opgaver, der har politisk og offentlighedens bevågenhed. Vi er ansvarlige for den tværfaglige koordination af sager og opgaver i FPS, ligesom vi understøtter centrenes generelle HR-faglige virke.

Vi arbejder tæt sammen og støtter hinanden, når der er brug for det. Selvom det til tider går hurtigt, så er der plads til daglig sparring, og vi holder humøret højt.

”Som medarbejder på forkontoret får du en omskiftelig hverdag, hvor arbejdsdagen måske bliver anderledes, end du havde forventet. Man skal trives med de udfordrende, forskellige og ikke mindst uforudsigelige opgaver, man kan få som PA. Heldigvis er man aldrig alene om at få en opgave løst, hvis man har brug for hjælp. Vi løfter i flok, vi har en uformel omgangstone, og vi prioriterer socialt samvær.” Louise, sekretær for direktør for Forsvarsministeriets Personalestyrelse.

Om stillingen

Som personlig assistent kommer du til at arbejde tæt sammen med chefer og medarbejdere i FPS, ligesom du vil skulle koordinere en række opgaver med departementet og Forsvarsministeriets øvrige styrelser.

Du varetager den nære betjening af direktøren i tæt samarbejde med sekretæren bl.a.:
- Koordination af ugentlige direktionsmøder og chefmøder
- Forberedelse og udarbejdelse af mødematerialer, oplæg, taler og referater
- Koordination af og forberedelse af materiale til relationsmøder, besøg ved Forsvarets tjenestesteder og rejser
- Generel sagsbehandling

Derudover står du for planlægning og gennemførsel af ledelsesudviklingsdage og -seminarer for direktionen og kontorcheferne i FPS. Dette giver dig indblik i ledelsesvirket i en stor offentlig organisation, hvad der er i fokus for den øverste ledelse og mange spændende ledelsesteorier og redskaber.

”Jobbet som personlig assistent har givet mig indblik i en masse spændende processer og beslutninger, som man ellers ikke ville have været involveret i. Det bedste for mig har været det sociale fællesskab kollegerne imellem, hvor der altid er nogen, der tilbyder en hjælpende hånd, hvis der er brug for det”. Julie, nuværende personlig assistent for direktør for Forsvarsministeriets Personalestyrelse.

Om dig

Du er kaptajn-/kaptajnløjtnant og er klar på nye udfordringer. Det vil være en fordel, hvis du har kendskab til Forsvarsministeriets koncern, men det er ikke et krav. Vi lægger vægt på, at du er proaktiv, fremsynet og selvstændig og kan bevare overblikket med et smil på læben - også i pressede situationer. Det er væsentligt, at du kan planlægge frem i tiden, da der skal udarbejdes materialer til direktøren i så god tid som muligt. Det er også vigtigt, at du er detaljeorienteret, da du skal være med til at kvalitetssikre materialer, der skal til direktøren.

Da du får mange forskellige samarbejdsrelationer– særligt med mange chefer i FPS – skal du have gode samarbejdsevner og en veludviklet situationsfornemmelse. Du er struktureret, men samtidig trives du med en omskiftelig hverdag, hvor du ikke altid når det, der stod på dagens to-do-liste. Og så er det et plus, hvis du er handlekraftig og ser muligheder, når der opstår udfordringer.

Ansættelsesvilkår

Stillingen besættes efter protokollat af 23. maj 2019 til overenskomst for akademikere i staten om officerer under Forsvarsministeriet.

Stillingen er indplaceret i løngruppe 4, som omfatter kaptajner og kaptajnløjtnanter. Er du allerede ansat i Forsvarsministeriets Koncern, vil du fortsat være ansat i henhold til gældende aftaler mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse og Hovedorganisationen af Officerer i Danmark om løn og ansættelsesvilkår for tjenestemandsansatte eller overenskomstansatte officerer i Forsvaret.

Som ansat i Forsvarsministeriets koncern er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

Ansættelsen er betinget af, at du kan bestå Forsvarets fysiske basiskrav og ved helbreds- og tandlægevurderinger erklæres for fuldt egnet til udsendelse i internationale operationer.

Kontakt og ansøgning
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Kenneth Strøm på telefon 32665021 eller den nuværende PA Julie Korshøj på telefon 32665135.

Har du spørgsmål til løn- eller ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-Konsulent Agrin Safari på telefon 72819133.

Stillingen er til besættelse pr. den 1. marts 2024 men vi venter gerne på den rette.

Ansøgningsfristen er den 21. januar 2024.

Hvis du tænker, at det lyder som en spændende stilling, så sæt dig til tasterne og send din ansøgning og CV via nedenstående link.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at forskellighed styrker opgaveløsningen gennem diversitet og nytænkning. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

Om Forsvarsministeriets Personalestyrelse
Vi rekrutterer og fastholder kompetente ansatte til mere end 40 uddannelser og 20.000 stillinger for Danmarks sikkerhed, og vi yder en helt særlig indsats over for vores veteraner og deres familier. Vores verden drejer sig om den operative kerneopgave, og vi understøtter alle lige fra den værnepligtige til forsvarsministeren.
Vi har et stærkt tværfagligt HR-miljø med fokus på udvikling. Når den operative virkelighed ændrer sig, gør vi det samme. Det kræver mere end almindelig HR.
Vi har hovedsæde i Ballerup med decentrale partnerelementer og rekrutteringscentre rundt om i hele landet.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Forsvarsministeriets Personalestyrelse, Lautruphøj , 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 21-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5968438

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet