Souschef til ledelsesteam for udvikling af taktiske kommunikationsløsninger i Hæren

dato

Vækker ledelse din nysgerrighed og kunne du tænke dig at være en del af ledelsesteamet for specialisterne som skal udvikle Hærens 1. Brigades fremtidige taktiske kommunikationsløsning? Så skal du læse videre her!

Om os
Som souschef vil du indgå i et team bestående af 11 kollegaer, som er både militære og civile, der sammen med resten af Kapacitetsansvarlig Land (KALA) og Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI), kan sikre innovative løsninger. Vi er ansvarlige for anskaffelse, drift (forsyning, vedligeholdelse og udvikling) samt bortskaffelse af taktiske kommunikationssystemer til gavn for Hærens og Forsvarets øvrige landbaserede enheder, som ud over Hæren dækker bl.a. specialoperationsstyrkerne, Flyvevåbnet, Hjemmeværnet og Beredskabsstyrelsen.

Der arbejdes i sektionen både individuelt og i tværfaglige teams eller projekter. Dette både internt i sektionen eller sammen med andre sektioner i forretningsområdet, der tilsammen dækker hele C4ISR-området til de landbaserede styrker, hvilket skaber en varierende hverdag med konstant personlig udvikling.

Sektionen er præget af en fri og uformel omgangstone med respekt for den enkelte. Du kan organisere din egen arbejdstids- og ferieplanlægning. Sektionens filosofi er generelt frihed under ansvar og balance mellem arbejde og familie/fritid.

Om stillingen
Du bliver souschef i sektionen og dermed en del af sektionens ledelsesgruppe. Du vil få en væsentlig rolle i at videreudvikle sektionens praksis, hvor blandt andet processer for kapacitetsudvikling, økonomistyring og effektiviseret koordination med brugerne løbende skal udvikles og implementeres.

En vigtig opgave i stillingen, bliver at bygge bro mellem brugernes behov, intern planlægning af ressourcer på tværs af fagligheder og industrien. Denne opgave stiller krav til operativ erfaring, herunder doktrinforståelse, forståelse for FMI interne processer og bestemmelser samt i særdeleshed gode kommunikationsevner.

Du bliver sektionschefens nærmeste samarbejdspartner, og i dennes fravær, skal du kunne træffe daglige ledelsesbeslutninger i sektionen. Du skal medvirke til økonomi- og prioritering i forbindelse med materielkapacitetsplanlægning samt planlægning af sektionens rammeaftaleproduktion.

Du vil på vegne af chefen, blive ansvarlig for:

  • Den overordnede planlægning og håndtering af driften af sektionens samlede ansvarsområde. Dette i koordination med forretningsområdets drifts-/støttesektion.
  • Anskaffelsesgrundlag inden for sektionens område.
  • Kontaktmøder og besøg ved Forsvarsministeriets myndigheder.
  • Beredskaber, herunder bl.a. beredskabspakninger og lagrer.
  • Disponentopgaver i fm kontrol og godkendelse af ordrer inden for sektionens område.
  • Onboarding i sektionen, herunder koordinationen med FMI administration og administrative opgaver for nye medarbejdere i sektionen.
  • Koordinationen med Forsvarets Vedligeholdelsestjeneste (FVT).
Derudover vil du på vegne af chefen kunne fungere som projektejer i udvalgte driftsanskaffelser og rammeaftalefornyelser:

  • Opstart af projekter, inkl. idegrundlag, projektorganisation og interessenter, herunder løbende vejledning og kontrol.
  • Overordnet støtte til hhv. koordinering og vejledning af projektet og dennes projektleder, og tilvejebringelse af nødvendige eksterne rammer for projektet.
  • Sikre sammenhæng mellem Forsvarets nuværende og langsigtede behov, herunder understøttelse af forsvarets operative behov holdt overfor rådige ressourcer og markedets muligheder.
  • Understøtte projektets implementering af kapaciteter, herunder ibrugtagning hhv. overdragelse til brugeren såvel som kontrol af gevinstrealisering og fastholdelse af viden og erfaringer fra projektet.
Vi lægger vægt på høj faglighed og professionalisme i arbejdets udførelse og tilbyder stor fleksibilitet i din løsning af opgaverne og tilrettelæggelsen af din arbejdstid. Planlægningsgrundlaget for din arbejdstid er ugentlige 37 timer, og hvis der i perioder forekommer flere timer kompenseres disse ved frihed eller udbetaling.

Din faglige og personlige udvikling vægter vi højt, og vi er bevidste om, at vi kommer længst, når vi ”spiller hinanden gode”. Der vil forekomme perioder med mangeartede opgaver, men som udgangspunkt ønsker vi at sikre en god balance mellem arbejde og familie. Vi tilbyder derfor mulighed for aftaler om dage med hjemmearbejde. Der må forventes rejseaktivitet svarende til ca. 20 dage pr. år til værksteder og leverandører i ind- og udland samt til Forsvarets myndigheder, placeret i hele landet.

Om dig
Du har en akademisk uddannelse med erfaring fra lignende stilling samt erfaring med eller godt kendskab til systemingeniørens arbejde og processer.

Du har en erfaren lederprofil og et godt operativt fundament, og har erfaring med løsning af komplekse problemstillinger. Du har et særdels godt analytiske anlæg og har gode forhandlings- og samarbejdsevner sammen med en veludviklet evne til at se sammenhænge og udvise helhedssyn.

Du arbejder systematisk, og har evnen til at håndtere komplekse opgaver, samtidig har din personlighed en inspirerende indflydelse på de øvrige medarbejdere i sektionen.

Da du kommer til at indgå i samarbejde og dialog med såvel brugerne, interne værksteder og eksterne samarbejdspartnere, er det vigtigt at du besidder gode formidlingsevner såvel mundtligt som skriftligt på både dansk og engelsk samt er åben og imødekommende.

Herudover skal du:

  • kunne kombinere taktik og teknik. Det vil være en fordel, hvis du har erfaring med forsvarets taktiske radioer, og forstår hvordan taktisk kommunikation gennemføres på kamppladsen. Anden erfaring med radiokommunikation anses ligeledes som en fordel.
  • med fordel kende til LEAN, PRINCE2 samt DeMARS (SAP), men det er ikke et krav.
  • kunne begå dig i en meget alsidig, politisk præget organisation med storrum, og med flere forskellige opgaver, som skal holdes i spil på en gang.
  • være indstillet på en hverdag i en omskiftelig verden, hvor ændringer kommer ”over natten”, hvor skift af prioriteter skal håndteres på en motiverende måde for sektionens medarbejdere
Ansættelsesvilkår
Som civil vil du blive ansat og aflønnet efter gældende AC overenskomst for akademikere i staten. Ved ansættelser inden for Forsvarsministeriets område er der mulighed for at forhandle et tillæg i forhold til dine kvalifikationer til stillingen. Til ansættelsen er knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.

Som ansat inden for Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal blandt andet kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde denne under hele ansættelsesforløbet.

Fast tjenestested vil være i Ballerup.

Som ansat under Forsvarsministeriet er du omfattet af nogle særlige vilkår. Det betyder blandt andet, at du skal kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde denne i hele din ansættelsesperiode.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

Kontakt og ansøgning
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte sektionschef Jeanette Nørregaard på telefon 5086 4677

Hvis du har spørgsmål til løn og ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-konsulent Pia Knudsen, Forsvarsministeriets Personalestyrelse på telefon 3266 5783.

Send din ansøgning, CV og uddannelsesbevis snarest og senest den 22. april 2025. Der forventes afholdt samtaler umiddelbart efter ansøgningsfristens udløb.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed optimerer opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

OM FORSVARSMINISTERIETS MATERIEL- OG INDKØBSSTYRELSE
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) er en styrelse under Forsvarsministeriet, og vi administrerer ca. halvdelen af forsvarsbudgettet. Med det indeværende forsvarsforlig vil beløbet at vokse betragteligt over de kommende år. Vi har ansvaret for det samlede forsvar og beredskabs materiel- og IT-systemer, så det er os, der anskaffer, driver og bortskaffer alt materiel og IT lige fra kampvogne, krigsskibe og kampfly til computere, kabler og knapper. Vi er ca. 2.500 civile og militære medarbejdere fordelt over hele Danmark, og vores hovedkvarter ligger i Ballerup.



INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse, Lautrupbjerg, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 22-04-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/7b827224-c041-477c-bd98-ed66f31f4235

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet