Spændende og alsidigt job som kolonihavemedarbejder med fokus på lovliggørelse og planlægning

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du lyst til et spændende og alsidigt job med gode kolleger og masser af faglige udfordringer? Så kan det være dig, vi søger som ny kollega til en tværkommunal indsats vedrørende kommunens kolonihaveområder. 

Indsatsen har til formål at sikre, at kommunens kolonihaver fortsat anvendes til fritids- og rekreative formål og at sikre områdernes særlige karakter af kolonihaver. 

Vi er tre erfarne medarbejdere, der søger en ny kollega til vores velfungerende kolonihave team. 

Dine vigtigste opgaver
Kolonihaveteamet behandler primært planlovssager vedrørende ulovlig bebyggelse samt ulovlig helårsbeboelse i kommunens 12 kolonihaveforeninger med i alt ca. 3.300 kolonihavelodder. Plangrundlagene for kommunens kolonihaveområder består både af lokalplaner og deklarationer. Teamets kerneopgave består i lovliggørelse af de ulovlige forhold, der konstateres på havelodderne i de enkelte kolonihaveforeninger. 

I forbindelse med sagsbehandlingen tager du på myndighedstilsyn af bebyggelsen på de enkelte kolonihavelodder, ligesom du, især i vinterhalvåret, kommer med på tilsyn om kolonihavelodderne anvendes ulovligt til beboelse. På baggrund heraf udfærdiger teamet de myndighedsafgørelser, der indgår som et led i lovliggørelserne.

I lovliggørelsesagerne er du i dialog og samarbejder med mange forskellige parter, der ud over ejerne af kolonihavehusene, også kan omfatte fx ejernes repræsentanter, bestyrelserne i de enkelte haveforeninger, Kolonihaveforbundet, Naturstyrelsen, Planklagenævnet samt politi- og anklagemyndighed.

Endvidere vil du indgå i teamets vejledning om lovliggørelse samt om de forskellige plangrundlag for kommunens kolonihaveområder over for både medlemmer af kolonihaveforeninger og kolonihaveforeningernes bestyrelser m.fl. 

Teamet arbejder tæt sammen og udvikler løbende nye metoder og sparrer med kolleger i andre kommuner, ligesom du vil indgå i teamets bidrag til den politiske betjening, når der er behov for det. 

Dine arbejdsopgaver vil sammen med teamet primært bestå af:

  • At myndighedsbehandle bygge-, plan- og landzonesager
  • At vejlede borgere og kolonihaveforeninger i forbindelse med byggesager og dispensationer
  • At indgå i et tværfagligt samarbejde med resten af centret og med de øvrige forvaltningsområder.

Dine kompetencer

  • Vi forestiller os, at dine kompetencer er følgende:
  • Du er serviceminded, men kan også være præcis og tydelig i rollen som myndighed, hvilket kræver, at du har situationsfornemmelse og kan navigere i komplekse sagsforløb
  • Du arbejder helhedsorienteret, så du ikke kun løser dine egne opgaver, men også er bevidst om, hvornår andre skal på banen
  • Du møder folk med respekt, specielt i situationer hvor de måske har andre synspunkter end dine egne 
  • Du har veludviklede kommunikationsevner i både skrift og tale
  • Du har forståelse og interesse for digitalisering
  • Du har muligvis en uddannelse som ingeniør, bygningskonstruktør, arkitekt eller tilsvarende.

Det får du hos os
Vi har et uformelt og livligt arbejdsmiljø, som viser sig ved tværfagligt samarbejde, tillidsfuld ledelse,høje grin, hjælpsomhed og mulighed for udvikling og præge dit eget arbejde. 

Vi sidder på den nyrenoverede og hyggelige Parkskole, der ligger ved siden af Rådhuset. Du vælger selv, hvor du vil sidde, for vi har flydende pladser. Så du har god mulighed for at sætte dig sammen med den kollega, som du har opgaver med lige den dag. Når det passer med opgaverne kan du arbejde på hjemmekontoret.

Parkskolen ligger tæt på S-togsstation og bus, du kan få et erhvervskort på bruttolønsordning. Det betyder, at Ballerup Kommune lægger pengene ud for dit kort. De kommende 12 måneder trækker Ballerup Kommune betaling for kortet i din løn før skat. Det vil sige, at du kommer til at spare cirka 50 procent i forhold til selv at købe kortet. DSB giver en ekstra årlig rabat på 11,3 procent. Vi har også gode cykelstier og gratis parkering

Vores kantine er fantastisk! Når du møder kan du købe friskpresset juice og hjemmebagt brød, og til frokost er der alle mulige spændende retter og salater, brød og juicer. Hver dag i kantinen er en fryd for mave og sjæl. 

Vi har fitness, yoga mv, i kælderen og diverse foreninger, bl.a. kunstforeningen, hvor du kan mødes med dine kolleger i resten af organisationen.

Hvem er vi
Kolonihaveteamet er en del af Center for By og Miljø, hvor vi er 70 medarbejdere med mange forskellige opgaver og kompetencer. I centeret arbejder vi med opgaver inden for klima og miljø, vej-, park-, og naturområdet, byplanlægning, og almene boliger samt digitalisering, administration og direktionsbetjening. 

Vil du vide mere
Du kan få mere at vide om stillingen ved at kontakte Udviklings- og driftschef Sussi Kjær på telefon 4175 0106 eller Projektleder Ulla Palm på telefon 4175 0250. 

Læs mere om Ballerup Kommune som arbejdsplads på job.ballerup.dk

Ansættelsesproces og løn
Ansættelsesdatoen er den 1. september 2024 (reelt den 2. september), og vi forventer at holde samtaler den 4. juni 2024.

Ansøgningsfrist: 30. maj 2024.

Vi tilbyder løn og ansættelsesvilkår ifølge gældende overenskomst efter principper om lokal løndannelse og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.

Ballerup Kommune har indført røgfri arbejdstid den 1. april 2024. Læs mere her

Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset køn, alder, handicap, religion, seksuel orientering eller etnisk baggrund til at søge job hos os.

Send din ansøgning online. Klik på ”Ansøg” nedenfor og vedhæft din ansøgning, CV og uddannelsesbevis.

Vi glæder os til at møde dig.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Ballerup Kommune, Hold-An Vej, 7, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 30-05-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6050385

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet