Spændende stilling som projektleder til Forsvarsministeriet Materiel- og Indkøbsstyrelse i Ballerup

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du en teknisk og en udviklingsorienteret profil, og er du interesseret i at være med til at bidrage til en ordentlig og god håndtering af et komplekst og omfangsrigt sagsområde med politisk bevågenhed?
Kunne du tænke dig, at blive en del af en tværfaglig og spændende arbejdsplads, med fokus på at forme fremtidens luftforsvarskapaciteter

Så har du lige nu mulighed for et ansvarsfuldt job med en interessant og varieret hverdag, hvor du får god mulighed for at udvikle dig.

Om os

Vores sektion Kapacitetscenter Integrated Air and Missile Defence er en sektion under Forretningsområde Luftforsvar i Divisionen for luftsystemer.

Divisionen har som den øverste tekniske myndighed systemansvaret for de tilknyttede materielkapaciteter, og varetager den overordnede opgave vedrørende anskaffelse, drift og bortskaffelse samt materielsikkerhed for blandt andet luftforsvarssystemer, luftfartøjer, luftrumsovervågning og kommunikation.

Forretningsområde Luftforsvar har ansvaret for Forsvarets jordbaserede luftforsvarssystemer, herunder også Counter UAS. Her håndteres blandt andet driftsplanlægning, udvikling, anskaffelse og økonomi. Vores sektion vil komme til at bestå af op til ca. 6-10 medarbejdere, med både militær og civil baggrund.

Vi forventer at gennemgå en løbende udvikling og udvidelse i takt med det stigende behov for at håndtere luftforsvar generelt, herunder særligt med fokus på at luftforsvarssystemerne kan virke integreret og som en del af øvrige militære systemer.

Om stillingen

Din primære opgave som projektleder bliver, at bidrage til sektionens og dele af forretningsområdets tværgående organisationsdrift og styring i tæt samarbejde med chefen for kapacitetscentret og på nogle områder også chefen for forretningsområdet. En væsentlig del af jobbet består i at håndtere indgåelse og drift af aftaler/rammeaftaler med samarbejdspartnere på tværs af industri og andre nationer, ofte på strategisk operativt niveau.

Som en vigtig del af opbygningen og driften af kapacitetscentrets og forretningsområdets arbejdsgange vil du skulle engagere dig og deltage i de igangværende anskaffelser af luftværn, Counter UAS med mere.

Afhængig af din personlig profil og interesseområder på tværs af forretningsområdets mange tværgående opgaver, vil du kunne deltage i indgåelse af de nødvendige kontrakter med leverandører og medvirke til styring af leverancerne med test og overlevering til brugerne i tæt samarbejde med leverandører og industrielle samarbejdspartnere.

Du kommer til at få et ansvarsfuldt job med en travl og varieret hverdag, med en stor kontaktflade til koncernens forskellige styrelser, myndigheder og operative virksomhed, samt vores industrielle samarbejdspartnere. Du vil opleve et spændende og uformelt arbejdsmiljø kombineret med en stor faglighed.

Du må påregne rejseaktivitet i forbindelse med opgaveløsningen samt møder med vores samarbejdspartnere, i ind- og udland.

Om dig

Vi forestiller os, at du har en akademisk baggrund på enten bachelor eller kandidat niveau, gerne inden for kommunikation og- eller projektarbejde, og det er ønskeligt at, du har 3-5 års relevant erhvervserfaring fra lignende stillinger. Har du kendskab til projektledelse, risiko- og projektstyring, herunder PRINCE2 vil det være en fordel. Ellers sørger vi for den efteruddannelse der skal til for at du kan varetage relevante faglige områder, tekniske som merkantile.

Vi foretrækker, at du har erfaring fra et eller flere af følgende områder:
Sagsbehandling og processtyring fra en større virksomhed
Teknisk planlægning, kapacitetsplanlægning og/eller udvikling

Som person er du handledygtig, metodisk anlagt, samarbejdsvillig og helhedsorienteret.
Du er god til at planlægge, koordinere, træffe velbegrundede beslutninger og så er du vedholdende. Du formulerer dig præcist både skriftligt og mundtligt såvel på dansk som engelsk.

Ansættelsesvilkår

Bemærk at stillingen er slået op civilt og militært.
Du vil blive ansat og aflønnet i henhold til gældende relevant overenskomst i staten, i forhold til din uddannelse. Alt efter dine kvalifikationer og kompetencer, har du mulighed for at forhandle tillæg i forbindelse med ansættelsen.

Der er til stillingen knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.

Stillingen er en 37 timers fuldtidsstilling inkl. frokostpause.

Som ansat under Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforholdet.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

KONTAKT OG ANSØGNING
Hvis du vil vide mere om stillingerne kan du kontakte major Lars Cramer-Larsen via mail FMI-LU-CHLI@Mil.dk

Har du spørgsmål til løn og ansættelsesforhold, kan du kontakte HR-konsulent Lasse Bruhn Bull på mail FPS-LBU@mil.dk.

Ansøgningsfristen er den 28. februar 2024 og samtaler forventes afholdt i direkte forlængelse af fristens udløb.
Stillingen er til besættelse 1. april 2024 eller snarest muligt.

Du bedes søge stillingen via linket. Du bedes ligeledes scanne og vedhæfte relevante dokumenter, som bevis for uddannelse mv. Hvis det ikke er muligt for dig at scanne og vedhæfte relevante dokumenter, må du gerne tage dem med til en eventuel samtale.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

OM FORSVARSMINISTERIETS MATERIEL- OG INDKØBSSTYRELSE
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) er en styrelse under Forsvarsministeriet. FMI har ansvaret for det samlede forsvars og beredskabs materiel, IT og cybersikkerhed. Det er os, der anskaffer, driver og bortskaffer materiel og IT for såvel Hæren, Søværnet, Flyvevåbnet, Arktisk Kommando, Specialoperationskommandoen, Hjemmeværnet, Beredskabsstyrelsen og resten af Forsvarsministeriets koncern. Desuden bistår vores IT-medarbejdere dagligt i at modstå de cyberangreb, Forsvarsministeriets koncern udsættes for.

Vi er ca. 2.500 civile og militære medarbejdere fordelt over hele Danmark, og vores hovedkvarter ligger i Ballerup.

Læs mere om Forsvaret som arbejdsplads på www.Forsvaret.dk og om os på www.fmi.dk.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse, Lautrupbjerg -5, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 28-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5993594

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet