BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vi søger stærke profiler med et indgående kendskab til Aktivloven og Kommunernes Ydelsessystem, så læs videre.
Vores kolleger, har søgt nye udfordringer og fået nye funktioner – derfor søger vi lige jer.
Vil du være en del af et team, hvor der er højt til loftet og let til grin?
Vi er inspirerende, nytænkende, ambitiøse og kan tilbyde et stærkt fagligt miljø med engagerede og hjælpsomme kolleger.
Dine vigtigste opgaver
- At sikre at borgerne modtager den rette ydelse til tiden og med den rette faglige begrundelse
- Behandle ansøgninger og træffe afgørelser om hjælp til forsørgelsesydelser som kontanthjælp, uddannelseshjælp, supplement til brøkpension og overgangsydelse
- Ansøgninger om særlig støtte (LAS § 34)
- Enkeltydelser med udgangspunkt i gældende lovgivning (LAS §§81 – 85)
- Løbende sagsbehandling af opgaver i KY herunder ad-hoc opgaver.
En stor del af jobbet indebærer også, at du dagligt skal vejlede borgere om muligheder og begrænsninger ud fra en helhedsorienteret, socialfaglig tilgang. Stillingen balancerer således mellem en myndigheds- og en servicefunktion, og vi lægger vægt på at borgerne oplever kvalitet og høj faglighed i deres møde med os samtidigt med, at vi lægger vægt på, at borgerne føler sig hørt.
Det er med stolthed, vi er med til at sikre, at den rigtige ydelse udbetales til den rigtige borger på det rigtige tidspunkt og at borgerne modtager den korrekte vejledning.
Dine kompetencer
- Du har relevant uddannelse og erfaring inden for ydelsesområdet, evt. fra en lignende stilling
- Du arbejder systematisk, er nysgerrig, bevarer overblikket og ser tværgående sammenhænge
- Du vil tage aktiv del i den løbende udvikling
- Du er professionel og respektfuld i kontakten til borgerne
- Du har erfaring med at bruge og navigere i de kommunale it-systemer. Her arbejder vi primært i KY, Fasit, Sapa og Sbsys
- Du har gå-på-mod, er opsøgende, proaktiv og udadvendt
- Du er en udpræget holdspiller med gode samarbejdsevner, som kommer i spil i teamet og i relationen til vores mange samarbejdspartnere
- Du har fokus på din kommunikation både mundtligt og skriftligt til borgerne og forstår at se nuancerne i at der er forskellige forudsætninger hos borgerne
- Du har let til smil, også når hverdagen er travl, og der opstår en vanskelige situationer, som gør at overblikket skal bevares.
Det får du hos os
- Mulighed for at præge din egen såvel som områdets udvikling
- Mulighed for hjemmearbejde efter aftale
- Fleksibel arbejdstid
- Tilpasset oplæring
- Spændende og udfordrende fuldtidsstilling med alsidige opgaver
- Stærkt fagligt miljø med daglig sparring i en uhøjtidelig tone
- Tæt samarbejde med dine kolleger
- Tværgående samarbejde med fokus på sammenhængende borgerforløb
- Fantastisk kantineforhold
- Åbent kontorlandskab.
Hvem er vi
Vi er et Ydelsesteam med 14 engagerede kolleger. Ydelser består ud over Ydelsesteamet, af et Sygedagpengeteam og et Pensionsteam, som gør at vi tilsammen er 23 dedikerede medarbejdere.
Vi er organisatorisk placeret i afsnit for Borgerservice og Ydelser, som er en del af Center for Social og Arbejdsmarked i Ballerup Kommune. Vi har direkte reference til teamleder Michelle Jeppesen.
Vil du vide mere
Hvis du vil høre mere eller har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte konstitueret fagkonsulent Sanne Clausen på telefon 2173 2854 eller teamleder Michelle Jeppesen på telefon 3052 8375.
Læs mere om Ballerup Kommune som arbejdsplads på job.ballerup.dk
Ansættelsesproces og løn
Ansættelsesdatoen er den 1. september 2024 eller snarest muligt.
Vi forventer at holde ansættelsessamtaler den 16. juli 2024.
Ansøgningsfrist: 14. juli 2024.
Vi tilbyder løn og ansættelsesvilkår ifølge gældende overenskomst efter principper om lokal løndannelse og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.
Ballerup Kommune har indført røgfri arbejdstid den 1. april 2024. Læs mere her
Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset køn, alder, handicap, religion, seksuel orientering eller etnisk baggrund til at søge job hos os.
Send din ansøgning online. Klik på ”Ansøg” nedenfor og vedhæft din ansøgning, CV og uddannelsesbevis.
Vi glæder os til at møde dig.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Ballerup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Ballerup Kommune, Hold-An Vej, 7, 2750 Ballerup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 14-07-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6070870