Special- eller chefkonsulent til kommunens budgetproces

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du styre en budgetproces og være strategisk sparringspartner for direktionen i Ballerup Kommune, når vi afvikler budgetprocessen? Kan du oversætte forretningsbehovet til relevante og nødvendige initiativer for at lykkes med budgetlægningen og samtidig sikre koordineringen ud i organisationen?

Så er du den kollega, vi søger til at koordinere en god budgetproces, hvor vi har lagt et højt bundniveau for, hvordan vi vil kommunikere og koordinere budgetarbejdet både med Kommunalbestyrelsen, direktionen, kommunens centre, men også til borgere, lokale råd og nævn. 

Dine vigtigste opgaver
Du skal være med til at koordinere den årlige budgetproces, hvor inddragelse er essentiel – både internt i kommunen men også op til kommunens politikere og understøttelsen af dem i budgetprocessen og de politiske forhandlinger

Der skal sikres inddragelse af kommunens interessenter som eksempelvis borgerne og lokale råd og nævn.

Dine opgaveområder vil bl.a. være:

  • Bidrage med strategisk sparring om budgettets retning og økonomiske greb og beregninger til direktionen sammen med dine kolleger i Center for Økonomi
  • Omsætte komplekse økonomiske problemstilling i et forståeligt sprog, der ikke forudsætter stor økonomisk forståelse
  • Bidrage til udvikling af langsigtede økonomiske modeller for udgiftsstyring og likviditetsprognoser
  • Oversætte finansloven, kommuneaftaler mv. ind i en lokal kommunal kontekst
  • Udarbejde prognoser for demografi og befolkningsudvikling til brug for beregninger om byudvikling og kapacitetsudnyttelse. 

Dine kompetencer
Fagligt, ser vi gerne, at du

  • Kan tænke strategisk og politisk understøttende, hvor du formår at oversætte de politiske ønsker
  • Har god forståelse for sammenspillet mellem forretning, økonomi og processer
  • Har erfaring med offentlig økonomistyring og budgetkoordinering
  • Er analytisk og evner at tilrettelægge velstrukturerede og gode processer
  • Kan finde praktiske løsninger på komplekse problemer.
  • Kan kommunikere svært tilgængeligt materiale på en let, forståelig måde både mundtligt og skriftligt med en evne for at formidle budskaber via PowerPoint
  • Har personlig og faglig gennemslagskraft
  • Kan fungere som sparringspartner til direktionen, chefer, dine kolleger mv.
  • Kan stå i spidsen for at drive projekter eller større driftsopgaver og sikre fremdrift.

Personligt, ser vi gerne, at du

  • Er ansvarsbevidst, målrettet og vedholdende
  • Er initiativrig og selvstændig med en evne til at drive opgaven fremad
  • Er en holdspiller med gode samarbejdsevner, er opsøgende og formår at opbygge relationer til dine kolleger i kommunen centralt og decentralt
  • Bevarer overblikket samtidig med, at der er fokus på detaljen
  • Motiveres af at opbygge noget nyt i samarbejde med kolleger og chefer
  • Har humor og godt humør
  • Vil din arbejdsplads og dine kolleger.

Det får du hos os

  • Jobbet er udfordrende og afvekslende, og vi har gode muligheder for kompetenceudvikling
  • Du får en central rolle i Center for Økonomi i forhold til at sikre udviklingen af større projekter ud over arbejdet med budgettet
  • Du får stor indflydelse på dine arbejdsopgaver og løsningen af dem på en fleksibel og familievenlig arbejdsplads
  • Din arbejdsplads bliver på rådhuset i Ballerup, ligesom du får mulighed for at arbejde hjemmefra
  • Du bliver en del af afsnittet Budget & Regnskab, hvor alle har fokus på at skabe værdi gennem samarbejdet mellem forskellige fagligheder
  • En fantastisk kantine med både varme retter, salatbar, smørrebrød og et udvalg af brød og kager til at fylde energidepoterne op med
  • Stort fokus på det sociale, både på Rådhuset og inden for Center for Økonomi.

Hvem er vi
Budget & Regnskab er det ene af tre afsnit i Center for Økonomi. I Budget & Regnskab er vi 17 medarbejdere, og i hele centeret er vi ca. 50 medarbejdere. I understøttelsen af kommunens øvrige centre og enheder arbejder vi tæt sammen med de to andre afsnit i Center for Økonomi, ØkonomiService og Indkøb & BI.

Budget & Regnskab er et afsnit med meget forskellige fagligheder lige fra budget, budgetopfølgning og årsregnskab til finansiel controlling, ejendoms- og selskabsskatter og debitoropkrævning. I det daglige drøfter vi opgaver og løsninger med input fra vores forskellige fagligheder, så vi med det bredest mulige perspektiv kan understøtte resten af organisationen. Relationerne til vores samarbejdspartnere er afgørende for, at vi kan løse vores opgave, og vi opsøger derfor dialogen ved at møde op hos dem, vi løser opgaverne sammen med.

Vi arbejder hele tiden på at være den naturlige samarbejdspartner, som ledelse og medarbejdere vender sig mod, når der er behov for sparring eller bistand til økonomiopgaven bredt.

Ballerup Kommune har et stærkt fokus på det gode samarbejde med borgere, brugere og virksomheder, samt en grundlæggende god og solid økonomi.

Vi vil samarbejdet, og vi vil løfte os på den strategiske økonomistyring, og vi vil skabe løsningerne sammen med resten af Ballerup Kommune.

Vil du vide mere
Du kan få mere at vide om stillingen ved at kontakte budget- og regnskabschef Claus Rosendahl på telefon 2199 3419. 

Læs mere om Ballerup Kommune som arbejdsplads på job.ballerup.dk

Ansættelsesproces og løn
Ansættelsesdatoen er senest den 1. januar 2024.

Vi forventer at holde 1. samtale løbende og 2. samtale i uge 47.

Ansøgningsfrist: den 13. november 2023.

Vi tilbyder løn og ansættelsesvilkår ifølge gældende overenskomst efter principper om lokal løndannelse og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.

Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset køn, alder, handicap, religion, seksuel orientering eller etnisk baggrund til at søge job hos os.

Send din ansøgning online. Klik på ”Ansøg” nedenfor og vedhæft din ansøgning, CV og uddannelsesbevis.

Vi glæder os til at møde dig.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Ballerup Kommune, Hold-An Vej, 7, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 13-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5933196

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet