Statens It: It-porteføljeanalytiker

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du flair for IT og en skarp forståelse for økonomi? Vil du være med til at styre, planlægge og forvalte Statens IT's investeringsportefølje og asset management i tæt samarbejde med Statens IT's direktion? Så læs endelig videre.

Om stillingen Statens It søger en ny medarbejder til Direktions- og Ledelsessekretariatet. Dit hovedfokus vil være at understøtte de dele af organisationen med den største investeringsportefølje og bidrage til en strømlining af budgetlægning, timingen af investeringerne og løbende analyse af tendenser og udvikling. Du vil desuden skulle indsamle data og udarbejde overblik herover til direktionen. Statens It investerer årligt for ca. 250 mio. kr.

To dage er sjældent ens i Direktions- og Ledelsessekretariatet, som betjener Statens Its direktion og chefgruppe samt bistår resten af organisationen. Direktions- og Ledelsessekretariatet er det primære kontaktpunkt til Finansministeriets departement og de koncernfælles funktioner, herunder Finansministeriets Koncernøkonomi. Du vil derfor få en bred kontaktflade både internt og eksternt samt et godt indblik i hele Finansministeriets koncern.

Direktions- og Ledelsessekretariatet løser en bred vifte af administrative, strategiske og økonomiske opgaver. Din rolle i sekretariatet vil være at blive direktionens go-to ekspert på investeringsområdet i Statens It.

Eksempler på opgaver vil være:

  • Understøtte kontorerne i organisationen med investeringsplanlægning
  • Bistå med analyse af planer for fortløbende udskiftninger, baseret på henholdsvis kapacitetsprognoser og planer for løbende PC-udskiftninger
  • Være tovholder på, at planer og tilhørende investeringer overholdes og at der er fremdrift på området
  • Fungere som bindeled mellem teknik og økonomi på investeringsområdet i Statens It
Om dig Du er ansvarsfuld, struktureret og engageret, og du trives både bag regnearket og i den fortløbende dialog med budgetansvarlige chefer og andre relevante interessenter i styrelsen. Du får en bred berøringsflade i organisationen, og vi lægger derfor stor vægt på, at du har gode samarbejdsevner og sociale kompetencer. Det er vigtigt, at du kan se på tværs og tilrettelægge gode processer, der bringer opgaverne i mål. Vi forventer, at du har et par års erfaring - gerne fra et ministerium eller en styrelse - og det er en fordel, hvis du kender processer og regler, der vedrører offentlig forvaltning og statens regnskabsregler / ØAV, samt de økonomisystemer, der anvendes i staten.

Kendskab til og interesse for it-investeringer og -aktiver er en fordel. Planlægningen af investeringer i samarbejde med organisationen kræver et skarpt øje for levetid og forståelse for vigtigheden af udskiftning til rette tid med blik for optimal kapacitetsudnyttelse (på eksempelvis storage, servere, datacenterkomponenter, netværk, devices osv.).

Derudover har du:

  • en relevant uddannelse (f.eks. cand.merc., cand.polit., cand.oecon. el.lign.) – det kan også være, at du har en teknisk funderet uddannelse og sidenhen har opbygget kompetencer på økonomiområdet
  • øje for detaljen og fokus på at levere en høj kvalitet
  • gode analytiske kompetencer og evnen til at anvende dem i en organisatorisk kontekst
  • gode evner til at koordinere og skabe relationer
  • drive og gennemslagskraft til at varetage en udadvendt rolle
  • gode formuleringsevner både mundtligt og skriftligt
Om os Statens It har ca. 600 ansatte, som dagligt arbejder med at levere sikker og stabil it-drift til ca. 38.000 brugere fordelt på 21 ministerområder.

Statens It er i vækst og har løbende fokus på at udvikle og skabe fundamentet for den videre digitalisering af staten. Vi har ansvaret for at drive en effektiv it-understøttelse og sikre en høj og ensartet it-service på tværs af staten. Hovedopgaverne omfatter drift, support, udvikling og harmonisering af it i staten. Vi lægger vægt på at tiltrække og fastholde dygtige medarbejdere og tilbyde en attraktiv it-arbejdsplads med rigtig gode muligheder for faglig udvikling og specialisering.

Hos os betyder tilstedeværelse sammen med vores kollegaer meget, og vi mener, at samarbejde og videndeling på tværs af styrelsen er afgørende for et godt arbejdsmiljø. Samtidig vil vi gerne sikre fleksibilitet for vores medarbejdere, og hjemmearbejde kan løbende aftales mellem chef og medarbejder, når det er foreneligt med opgavevaretagelsen.

Vi tilbyder et job i en åben og dynamisk organisation, præget af et meget højt fagligt niveau og med en uformel og fleksibel arbejdsform med dygtige og kompetente kolleger. Du vil få mulighed for at være med til at præge udviklingen på it-området på tværs af statens mange institutioner.

Du bliver en del af et Direktions- og Ledelsessekretariat på fem personer (inkl. dig), der består af to HK-sekretærer og to AC-sekretærer.

Ansættelsesvilkår Stillingen er på fuld tid, og du ansættes efter overenskomst for akademikere i staten og vil blive indplaceret som fuldmægtig eller konsulent på baggrund af dine kvalifikationer

Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Finansministeriets departement, Statens Administration, Statens It, Økonomistyrelsen samt Medarbejder- og Kompetencestyrelsen.

Du vil skulle have fysisk arbejdsplads på hovedkontoret i Ballerup.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes til graden hemmeligt, og efterfølgende kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen i hele din ansættelsesperiode. Du vil i forbindelse med ansættelsen blive bedt om dit samtykke til, at Statens It må indhente en offentlig straffeattest via dit cpr-nummer.

Yderligere oplysninger Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder Lasse Palm Meldgaard på 7231 1675 eller på LPM@statens-it.dk.

Ansøgning Vi ser frem til at modtage din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag via knappen ”Søg stillingen” senest den 30 september 2023.

Vi forventer at holde samtaler i uge 40 og 41.

Finansministeriet ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge. Vi glæder os til at høre fra dig.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Statens It, Lautruphøj 2, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 30-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=171785&DepartmentId=6073&MediaId=338&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5896948

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet