Statens It søger en service manager

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi mangler en god kollega i team Serviceunderstøttelse, som kan strukturere og vedligeholde Statens Its services i drift. Når vores services er sunde og veldrevne, skaber det værdi for både vores brugere, kunder og kollegaer.

Om stillingen I Statens It er vores kerneopgave at levere sikker og stabil it-drift til vores kunder og 39.000 brugere – det kræver, at vores services er sunde og veldrevne. Derfor har vi team Serviceunderstøttelse, som med fire service managers sørger for organisationens Service Lifecycle Management.

Rollen som service manager er central i det daglige og strategiske vedligehold af Statens Its services. Du får ansvaret for din egen portefølje af services.

Vores lille team har en stor kontaktflade med kollegaer i hele Statens It og med vores kunder. Fokus er på, at vores services er i god form nu og i fremtiden. Så opgaverne er både meget konkrete og af strategisk karakter.

Du bliver en nøgleperson for de services, du har i din portefølje, og dine opgaver vil bl.a. indebære:

  • Kontinuerligt tæt samarbejde med serviceejere om services i drift
  • Ledelsesrapportering for services
  • Kundekommunikation: Afholdelse af kundeklubmøder og løbende afrapportering til kunder
  • Leverandørstyring, herunder dialog- og statusmøder
  • Sikring af intern dokumentation og knowledge
  • Opdatering og vedligeholdelse af ekstern dokumentation, fx servicebeskrivelser, serviceblade, m.m.
  • At følge med i markedstendenser inden for dine serviceområder.
Om dig Du er rigtig god til at samarbejde, og du er struktureret over gennemsnittet.

Du skal synes, det er sjovt at opbygge relationer både på tværs af Statens It og i det store interessentfelt, du arbejder i. Du er både stærk på tal og kommunikation, som du ubesværet kan omsætte til rapportering og præsentationer til kunder og ledelsen i Statens It.

Helt grundlæggende skal du finde arbejdsglæde i at gå i detaljen og sørge for orden i data – lige fra tal til servicebeskrivelser. Du tænker altid på vores brugere og kunders behov i dit arbejde med serviceunderstøttelsen.

Der er ingen formelle uddannelsesmæssige krav til stillingen, men det vil være en stor fordel, hvis du har erfaring fra en større it-organisation. Desuden forventer vi, at du har kendskab til ITIL, erfaring med Service Management-værktøjer og generelt har en god forståelse og interesse for teknologiplatforme.

Om os Vi arbejder med stor fleksibilitet, og du kan i høj grad selv tilrettelægge dine opgaver. Hjælpsomhed og godt kollegaskab er uvurderligt, og stemningen er god.

Hos os betyder tilstedeværelse sammen med vores kollegaer meget, og vi mener, at samarbejde og videndeling på tværs af styrelsen er afgørende for et godt arbejdsmiljø. Samtidig vil vi gerne sikre fleksibilitet for vores medarbejdere, og hjemmearbejde kan løbende aftales mellem chef og medarbejder, når det er foreneligt med opgavevaretagelsen.

Ansættelsesvilkår Du ansættes efter gældende overenskomst med mulighed for forhandling alt efter kvalifikationer.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes til HEMMELIG og efterfølgende kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen i hele din ansættelsesperiode. Du vil i forbindelse med ansættelsen blive bedt om dit samtykke til, at Statens It må indhente en offentlig straffeattest via dit cpr-nummer.

Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Finansministeriets departement, Statens Administration, Statens It, Økonomistyrelsen samt Medarbejder- og Kompetencestyrelsen.

Flere oplysninger Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder Linn Hoff Jensen på 7231 0912.

Stillingen er fuldtid, og det vil være godt at kunne byde dig velkommen 1. februar 2024.

Ansøgning Send os din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag senest søndag den 3. december 2023. Vi forventer at holde samtaler i uge 48/49.

Finansministeriet ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge. Vi ser frem til at læse din ansøgning.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Statens It, Lautruphøj, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 03-12-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5940381

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet