Statens It: Systemadministrator til Client Management i Statens It

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du vores kommende IT-medarbejder til Client Managements SCCM-team? Og vil du være med til at yde IT-understøttelse til statens ministerier og styrelser?

Vi søger en systemadministrator til at håndtere softwareudrulning, pakke applikationer, fejlsøgning og optimering i Windows 10 til statens 37.500 brugere.

Du bliver en del af det team, der vedligeholder og udvikler software distributionen, og du får en central rolle i forhold til at opfylde de tekniske minimumskrav samt udvikle og vedligeholde platformen.

Du kommer til at arbejde med flere forskellige typer af opgaver, herunder løsning af incidents, udrulning af software, sikkerhedspatchning og applikationsvedligehold.

Der er 12 kolleger, der står klar til at tage imod dig i gruppen, og yderligere 12 kolleger i asset- og projektteamet, som også er en del af Client Management. Organisatorisk hører vi hjemme i Center for Service Delivery, hvor vi i alt er omkring 150 medarbejdere.

Om stillingen Vi forventer at du med dine faglige kompetencer har:

  • indgående kendskab til Windows 10, herunder fejlsøgning, vedligehold og optimering
  • erfaring med Microsoft Configuration Manager
  • praktisk driftserfaring med softwaredistribution og backenddelen af MCM (SCCM)
  • erfaring med udvikling af softwarepakker
  • erfaring med anvendelse af scripts lavet med Powershell og VBscripts
  • erfaring med ITIL og Service Management systemer
Et yderligere plus, hvis du også har erfaring med Intune, herunder udvikling af softwarepakker og softwaredistribution

Om dig Med dine personlige egenskaber:

  • kan du formidle dine tekniske kompetencer og faglighed til et sprog, der er let forståeligt
  • har gode samarbejdsevner
  • kan du fange problemstillingerne i opløbet
  • kan du holde hovedet koldt i pressede situationer
  • har du lyst til at være med til at udvikle og automatisere området
Vi tilbyder:

  • et job i en åben og dynamisk organisation, præget af et højt fagligt niveau og med en uformel og fleksibel arbejdsform
  • mulighed for at være med til at præge udviklingen på it-området på tværs af statens mange institutioner
  • gode og dygtige kollegaer, der altid er parat til sparring og inspiration
Om os Statens IT driver systemer for over 37.500 brugere inden for 21 forskellige ministerområder. Vi benytter en standardiseret klientplatform, hvor brugerne har adgang til en række fælles services og deres respektive fagsystemer.

Statens IT er med til at lægge grundlaget for den fortsatte digitalisering af staten. Vores mål er at tiltrække og fastholde dygtige IT-medarbejdere samt at tilbyde en attraktiv IT-arbejdsplads med gode muligheder for faglig udvikling og specialisering. Vores fokus er at samle driften af mange ministeriers IT og opnå stordriftsfordele ved at sammenlægge og standardisere systemer. Vores hovedopgaver omfatter drift, support, udvikling og harmonisering af IT i staten.

Hos os betyder tilstedeværelse sammen med vores kollegaer meget, og vi mener, at samarbejde og videndeling på tværs af styrelsen er afgørende for et godt arbejdsmiljø. Samtidig vil vi gerne sikre fleksibilitet for vores medarbejdere, og hjemmearbejde kan løbende aftales mellem chef og med5arbejder, når det er foreneligt med opgavevaretagelsen.

Ansættelsesvilkår Du ansættes efter gældende overenskomst med mulighed for forhandling alt efter kvalifikationer (kan bruges hvis der er tvivl om hvilken uddannelse,

Arbejdssted kan være Ballerup eller Århus.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes til niveauet ”HEMMELIG” og efterfølgende kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen i hele din ansættelsesperiode. Du vil i forbindelse med ansættelsen blive bedt om dit samtykke til, at Statens It må indhente en offentlig straffeattest via dit cpr-nummer.

Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Finansministeriets departement, Statens Administration, Statens It, Økonomistyrelsen samt Medarbejder- og Kompetencestyrelsen.

Yderligere oplysninger Du er velkommen til at kontakte Systemadministrator Jacob Bang, 7231 1186, eller Teamleder Anders Friis Jakobsen, 7231 0887

Ansøgning Vi ser frem til at modtage din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag via knappen ”Søg stillingen” senest den 15. september 2023.

Finansministeriet ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge. Vi ser frem til at læse din ansøgning.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Statens It, Lautruphøj 2, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 15-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=171932&DepartmentId=6073&MediaId=338&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5900076

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet