Vi søger en erfaren og selvstændig kollega til en nyoprettet enhed, der skal udvikle og implementere strategiske, tværgående indsatser inden for kompetence- og organisationsudvikling i Statens It.
Om stillingen Du bliver en del af en lille, men strategisk vigtig enhed, der er organisatorisk forankret i teamet Kommunikation og Strategisk Kompetenceudvikling, og som har direkte reference til Statens Its direktion. Enheden er nyoprettet, så der er rig mulighed for at være med til at præge retningen og indholdet i stillingen. Enheden har en bred berøringsflade i hele organisationen og har især tætte snitflader med Finansministeriets HR-partnerteam, Statens Its Uddannelsesteam og hele ledelsesgruppen.
I din nye stilling skal du være med til at igangsætte og drive indsatser inden for kompetenceudvikling, strategiske opgaver og -projekter og organisationsudvikling.
Din opgaveportefølje vil blandt andet komme til at rumme følgende opgaver:
- Udvikling og planlægning af kompetenceforløb for ledere og medarbejdere
- Nyt onboarding-program for nye ledere og medarbejdere
- Udvikling af nye karriererammeværk
- Indsatser vedr. rekruttering og fastholdelse af medarbejdere
- Du er god til at skabe relationer og opbygge tillid hos dine kolleger
- Du har gode samarbejdsevner og er vant til at samarbejde med både specialister og generalister
- Du er en stærk formidler – både skriftligt og mundtligt
- Du trives i en vekslen mellem strategiske projekter og operationelle driftsopgaver
Vi tilbyder et job i en åben, uformel og dynamisk organisation, præget af et højt fagligt niveau og med en uformel og fleksibel arbejdsform med dygtige og kompetente kolleger. Hos os findes der altid en opgave som kan udvikle og udfordre dine faglige kompetencer, og vi lægger stor vægt at vidensdeling og faglig sparring er en naturlig del af hverdagen.
Hos os betyder tilstedeværelse sammen med vores kollegaer meget, og vi mener, at samarbejde og videndeling på tværs af styrelsen er afgørende for et godt arbejdsmiljø. Samtidig vil vi gerne sikre fleksibilitet for vores medarbejdere, og hjemmearbejde kan løbende aftales mellem chef og medarbejder, når det er foreneligt med opgavevaretagelsen.
Ansættelsesvilkår Du ansættes efter gældende overenskomst med mulighed for forhandling alt efter kvalifikationer, uddannelsesbaggrund og erfaring.
Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes og efterfølgende kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen i hele din ansættelsesperiode. Du vil i forbindelse med ansættelsen blive bedt om dit samtykke til, at Statens It må indhente en offentlig straffeattest via dit cpr-nummer.
Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Finansministeriets departement, Statens Administration, Statens It, Økonomistyrelsen samt Medarbejder- og Kompetencestyrelsen.
Flere oplysninger Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Chef for Kommunikation og Strategisk Kompetenceudvikling Louise Veino, 7231 1036, louise.dehn.veino@statens-it.dk
Ansøgning Vi ser frem til at modtage din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag via knappen ”Søg stillingen” senest den 10. december 2024.
Vi forventer at holde samtaler i uge 50 og 51 og håber at kunne byde vores nye kollega velkommen den 1. februar 2025.
Finansministeriet ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge. Vi ser frem til at læse din ansøgning.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Ballerup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Statens It, Lautruphøj, 2750 Ballerup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 10-12-2024;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6155581