”Køb, køb, køb!” Vil du støtte os med at komme godt i mål med forsvarsforliget og bidrage til den historiske oprustning af Forsvaret? Er du interesseret i strategisk planlægning og styring i en politisk styret organisation? Har du lyst til at navigere i en kompleks organisation med en bred kontaktflade? Motiveres du af at bidrage til at forme rammerne for vores soldater?
Hvis du genkender dig selv i beskrivelsen ovenfor, har du mulighed for at gøre en væsentlig forskel ved at bidrage til omsætningen af de mange politiske aftaler til materiel og it for Forsvaret og Beredskabet, da vi søger nye kollegaer til Planlægningsafdelingen i Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI).
Om os:
FMI anskaffer, vedligeholder og bortskaffer materiel og it for hele Forsvarsministeriets koncern. Vores vigtigste opgave er at sikre, at vores kolleger i Forsvaret og Beredskabet har det rigtige materiel og it. I den forbindelse er Planlægningsafdelingen ansvarlig for blandt andet de strategiske investeringsplaner, forligsforberedelse og –implementering, samt sikre at de nødvendige tiltag bliver gjort rigtigt og til tiden.
Vi lægger derfor stor vægt på relationelle færdigheder i dialogen med vores væsentligste kunder: FMI ledelse og øvrige divisioner, Forsvarsministeriets departement samt ikke mindst Forsvarskommandoen, Hjemmeværnskommandoen, Beredskabsstyrelsen og øvrige aktører. Vi synkroniserer således løbende udvikling af vores kapaciteter med koncernens aktører.
Med dig om bord vil vi være 12 medarbejdere, som er en blanding af militære og civile på akademisk niveau. Vi er organiseret i teams med fokus på produktionsstyring, forlig, materiel og it, men uagtet vores organisering arbejder vi på tværs og støtter hinanden.
Vores hverdag er præget af åbenhed og en uformel omgangstone, hvor vi nyttiggør hinandens evner til at skabe resultater. Vi lægger vægt på høj kvalitet og rettidighed, og det er vigtigt for os at skabe gode rammer for personlig og faglig udvikling.
Det er også vigtigt for os at skabe rammer, hvor vi alle trives på arbejdet og uden for arbejdstiden. Vi værdsætter og respekterer vores medarbejderes behov for balance mellem arbejde og fritid. Vi har gode muligheder for egen arbejdstidstilrettelæggelse og hjemmearbejde, men forventer også, at du er fokuseret, når opgaverne kræver det.
Om stillingen:
Som ny medarbejder i Planlægningsafdelingen vil du gradvist få ansvar for egne områder afhængig af dine kompetencer og interesser. Vi vil indledende sørge for den nødvendige oplæring og støtte, så du lander godt i stillingen.
Som Forsvarsforligets delaftaler falder på plads, vil vores primære fokus skifte til implementeringen af disse aftaler. Dette indebærer både anskaffelse af nye kapaciteter og it-systemer samt drifts- og udviklingsaktiviteter for de allerede eksisterende løsninger, som vores kunder benytter.
I stillingen vil din primære opgave være at støtte implementeringen af vores materiel- og it-initiativer. Det er en vigtig og omfattende opgave, der kræver analytiske færdigheder, god skriftlig kommunikation, relationelle evner og ikke mindst en høj grad af omhu. Stillingen indeholder også en bred vifte af andre opgaver blandt andet:
- Ledelsesbetjening
- Udarbejdelse af aktstykker og beslutningsoplæg
- Aktstykke- og økonomiopfølgning
- Koordinere udarbejdelsen af politiske analyser
- Implementering af politiske aftaler
- Udarbejdelse af mødemateriale og PowerPoint præsentationer
Som en del af din rolle forventer vi, at du engageret bidrager med dine kompetencer på tværs af kontorets øvrige opgaver. Dette giver dig gode muligheder for udvikling, samarbejde og faglig sparring i din dagligdag.
Om dig:
Du er akademiker, besidder gode analytiske evner og er en dygtig kommunikator, både mundtligt og skriftligt. Desuden er du orienteret mod udvikling og helhedssyn, strategisk i din tilgang og god til at opbygge relationer på alle niveauer.
Det er ønskværdigt, men ikke påkrævet, at du har en bred forståelse for Forsvarsministeriets organisation, måske fra det operative område, materielområdet, en styrelse eller endda et andet ministerium. Det er dog ikke et krav, da vi primært søger efter de rette faglige og personlige egenskaber. Du skal være forberedt på en stejl, men spændende læringskurve.
Vi forventer ikke, at du fra starten udfylder stillingen fuldt ud, da det, vi kan og gør, kan være komplekst at forstå uden direkte erfaring. Du vil dog hurtigt kunne tage ansvar for opgaverne, især hvis du har tidligere erfaring inden for områder som forligsarbejde, strategisk planlægning, porteføljestyring, projektledelse eller forandringsledelse.
Vores primære forventning er, at du er engageret i at bidrage til, at vi i fællesskab løser opgaverne gennem godt samarbejde, dialog og koordinering i afdelingen, er selvkørende når du er kommet godt ind i opgaverne, og bliver et stærkt holdmedlem med et stort initiativ og engagement.
Ansættelsesvilkår:
Ansættelsen sker i henhold til den til enhver tid gældende overenskomst mellem Finansministeriet og en række akademikerorganisationer for akademikere i staten (Akademikeroverenskomsten).
Afhængigt af dine kvalifikationer og kompetencer, er der mulighed for forhandling af tillæg. Der er til stillingen knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.
Arbejdsstedet er i Ballerup
Som ansat under Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforholdet.
Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.
Kontakt og ansøgning:
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingens chef, orlogskaptajn Claus Wiinholt, på telefon 4013 0647.
Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår er du velkommen til at kontakte Personelkommandoen, HR-konsulent Mie Jensen på telefon 3266 5394.
Ansøgningsfristen er den 11. august 2025, og samtaler afholdes løbende. Stillingerne er til besættelse snarest muligt efter.
Du søger stillingen via linket og vi beder dig vedhæfte ansøgning, CV og kopi af uddannelsesbevis. Vær opmærksom på at bilag skal tilføjes i PDF-format.
I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed optimerer opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.
Om Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) er en styrelse under Forsvarsministeriet.
FMI har ansvaret for det samlede forsvars og beredskabs materiel, IT og cybersikkerhed. Det er os, der anskaffer, driver og bortskaffer materiel og IT for såvel Hæren, Søværnet, Flyvevåbnet, Arktisk Kommando, Specialoperationskommandoen, Hjemmeværnet, Beredskabsstyrelsen og resten af Forsvarsministeriets koncern. Desuden bistår vores IT-medarbejdere dagligt i at modstå de cyberangreb, Forsvarsministeriets koncern udsættes for. Vi er ca. 2500 medarbejdere (3/4 civile - 1/4 militære) fordelt ud over hele Kongeriget, med hovedkontorer i henholdsvis Ballerup, Brabrand og Hvidovre.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Ballerup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse, Lautrupbjerg, 2750 Ballerup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 11-08-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/f35b20c9-b51f-4e1e-8768-0bc6ace06fc8