Bliv en nøglespiller i Danmarks forsvars materielindkøb – vi søger e struktureret og serviceminded SAP Brugeradministrator
Trives du med at sikre, at medarbejderne i hele styrelsen har de rette adgange og brugerrettigheder, så de blandt andet kan gennemføre vigtige indkøb af forsvarsmateriel for Danmark? Så er denne stilling i Ressourcedivisionen helt sikkert noget for dig.
Om os
Ressourcedivisionen er én ud af fem divisioner i Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI). Divisionen er ansvarlig for den strategiske styring og balancering af ressourcer og planer i FMI. Dette inkluderer opgaver som Materielkapacitetsplaner, National Forsvarsplan Kompleks, Økonomisk Styring, Ressource- og Organisationsstyring samt sikring af compliance, herunder risikostyring og myndighedsopgaver.
Divisionen beskæftiger over 200 medarbejdere, og vi er med til at understøtte FMI’s vision om "Materiel og IT til tiden" i både fred, krise og krig. Stillingen er placeret i divisionens Ledelsesstøtte, Organisation- og Personalestyring, som består af 8 civile og militære medarbejdere fordelt på 4 elementer.
Der er 4 elementer:
- Element for SAP HR-strukturopgaver i forhold til DeMars/SAP for hele FMI
- Element for SAP HR-brugeradministration i forhold til DeMars/SAP for hele FMI
- Element for Ledelsesstøtte, hvor vi fungerer som ind- og udgangspunkt for divisionen og yder ledelsesstøtte til divisionschefen samt varetager overordnet koordination, opgavetildeling og sagsbehandling
- Element for Forvaltningsgrundlag
Om stillingen
Vi søger en struktureret og detaljeorienteret SAP Access Control (SAP AC) Brugeradministrator, der sammen med teamet skal stå for at oprette og administrere brugerkonti samt tildele rettigheder og adgange i vores SAP-system. SAP AC anvendes i Forsvaret til rettighedsstyring. Som SAP AC-brugeradministrator vil du arbejde med styring af brugerrettigheder og adgangskontrol, hvilket betyder, at du er med til at sikre, at FMI’s medarbejdere får adgang til de rigtige funktioner i SAP ud fra et forretningsmæssigt behov. Samtidig skal det sikres, at medarbejderne har gennemført de nødvendige uddannelseskrav.
Som Brugeradministrator vil du være med til at sikre, at FMI’s medarbejdere kan anskaffe og vedligeholde forsvarets materiel, og dermed sikre levering af materiel og IT til tiden.
Opgaverne omfatter bl.a.:
- Oprettelse, vedligeholdelse og nedlæggelse af brugerkonti i SAP AC
- Administration af adgange for alle FMI’s medarbejdere til DeMars/SAP baseret på funktionskrav
- Forberedelse og udarbejdelse af materiale ved større og mindre reorganiseringer i forhold til masseoprettelser og nedlæggelser.
Vi kan tilbyde:
- En fleksibel arbejdsdag
- Mulighed for hjemmearbejde
- Gode personlige kompetenceudviklingsmuligheder
- Et godt arbejdsfællesskab med engagerede kollegaer, hvor der er plads til humor
- Arbejdsgiverbetalt pension og frokostpause
Som person er du struktureret, resultatorienteret og tillidsvækkende. Du har flair og interesse for at vedligeholde og udbygge dit ansvarsområde, og du tager aktivt ansvar for at gennemføre og afslutte dine opgaver til tiden.
Det vil være en fordel, hvis du har viden, erfaring og/eller kendskab til DeMars/SAP, og naturligvis vil det også være en fordel med kendskab til SAP AC. Endvidere vil kendskab og indsigt i FMI’s ansvarsområde og organisering være en fordel. Kompetencer og erfaring med Excel er også en fordel.
Du arbejder selvstændigt og samtidig har du gode kommunikationsevner, der sikrer dig gode relationer og et godt samarbejde med interne og eksterne medarbejdere i hele styrelsen. Endvidere er det vigtigt, at du som kollega evner at motivere og bidrager til fællesskabet. Du er samarbejds- og helhedsorienteret og kan koordinere og integrere mangeartede hensyn i forhold til løsningen af dine opgaver.
Vi forventer, at du aktivt kan indgå i, samt bidrage til at fastholde og udbygge et inspirerende arbejdsmiljø, hvor høj faglighed understøttes af god trivsel og et stærkt samarbejde.
Ansættelsesvilkår
Ansættelse og aflønning sker i henhold til den enhver tid gældende organisationsaftale for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) og den til enhver tid gældende fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentlige Ansattes Organisationer – Det Statslige område (OAO-S-Fællesoverenskomsten).
Der er til stillingen knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.
Stillingen er fuld tid og der er fast arbejdsplads i Ballerup.
Afhængigt dine kvalifikationer og kompetencer, er der mulighed for forhandling af tillæg.
Kontakt og ansøgning
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Morten Micuda Bjerring Andersen 4171 0715 eller på mail FMI-R-CHLOP@mil.dk
Hvis du vil vide mere om løn- og ansættelsesforhold, kan du ringe til HR-konsulent Bianca Røjbæk, Forsvarsministeriet Personalestyrelse på fps-bor@mil.dk.
Ansøgningsfristen er den 28. april 2025, og vi forventer at afholde ansættelsessamtaler umiddelbart efter ansøgningsfristens udløb.
Stillingen er til besættelse 1. august 2025 eller snarest muligt herefter.
Du søger stillingen via linket og vi beder dig vedhæfte ansøgning, CV og kopi af uddannelsesbevis. Vær opmærksom på at bilag skal tilføjes i PDF-format.
I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed optimerer opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.
OM FORSVARSMINISTERIETS MATERIEL- OG INDKØBSSTYRELSE
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) er en styrelse under Forsvarsministeriet. FMI har ansvaret for det samlede forsvars og beredskabs materiel, IT og cybersikkerhed. Det er os, der anskaffer, driver og bortskaffer materiel og IT for såvel Hæren, Søværnet, Flyvevåbnet, Arktisk Kommando, Specialoperationskommandoen, Hjemmeværnet, Beredskabsstyrelsen og resten af Forsvarsministeriets koncern. Desuden bistår vores IT-medarbejdere dagligt i at modstå de cyberangreb, Forsvarsministeriets koncern udsættes for.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Ballerup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse, Lautrupbjerg, 2750 Ballerup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 28-04-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/aedb10f3-e7ac-4458-a89c-1880874176e0