Supply chain analyst til Forsvarets performanceoptimering i Ballerup

dato

Vil du arbejde i en del af Forsvaret, som har væsentlig betydning for danske soldaters effektivitet i ind- og udland? Kan du omsætte data og analyser til forretningskritisk viden?

Som Supply Chain Analyst i Analyse og Målstyringsafdeling, udfylder du en nødvendig funktion for soldatens sikkerhed og operationelle effektivitet i det danske Forsvar. Dine analyser giver beslutningstagerne de bedste forudsætninger for at træffe databaserede beslutninger for optimeringen af Forsvarets Supply Chain.

Om os

Med base i Ballerup bliver du en del af Analyse og Målstyring, som er forankret i Supply Chain Divisionen i Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse. Supply Chain Divisionen forsyner Danmarks soldater med alt fra snørebånd til køretøjer, både i Danmark og i udlandet. Analyse og Målstyringsafdelingen består af 3 sektioner, hvor du bliver en del af den sektion, som arbejder med materiale analyser og målstyring.

Målstyring handler om at synliggøre forsyningskædens performance med henblik på at opnå potentielle forbedringer, der defineres af fastsatte forretningsmål. Vi illustrerer udviklingen af de fastsatte mål, samt tendenser og finder årsagsforklaringer, der kan føre til handling. Dette gøres gennem formidling af dashboards, som er målrettede til forskellige brugere. Du kommer til at være med i udarbejdelsen af nye målinger og dashboards, og derefter indgå i samarbejdet og formidlingen mellem teamet og de pågældende brugere. Derudover vil der pågå en kontinuerlig udvikling, effektivisering og vedligeholdelse af eksisterende målinger.

Vi arbejder med store datamængder, så det er vigtigt, at du kan forstå komplekse datasæt, se mønstre og drage konklusioner.

Om stillingen

Du bliver en af vores specialister inden for Supply Chain Management, databehandling og –analyse, og du vil få en central rolle i forbindelse med målstyring. Vi servicerer alle i Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse med analyser, som har til formål at optimere forsyningskæden, og du kan dermed se frem til en hverdag, hvor du vil samarbejde tæt med kolleger på tværs af FMI.

Dine opgaver vil bl.a. bestå af at:

  • Udvikle og optimere målinger og dashboards i samarbejde med teamet.
  • Analysere data og præsentere indsigter via dashboards.
  • Bidrage til udviklingen af processer og værktøjer inden for Supply Chain Management.
  • Opsætte og vedligeholde rapporteringsværktøjer.
  • Designe og implementere brugervenlige dashboards.
  • Koordinere opgaver og målinger.
  • Udarbejde Ad hoc analyser.
  • Eventuelt vedligeholde og udvikle værktøjer og målinger i VBA.
Du vil arbejde tæt sammen med resten af teamet, hvor vi er gode til at dele vores viden og erfaring med hinanden.

Om dig

Du er struktureret i din tilgang til opgaverne, og du kan godt lide at arbejde ned i detaljen. Som person er du engageret, nysgerrig og metodisk, og du kan samarbejde på alle niveauer af organisationen. Du bliver motiveret af at arbejde med store datamængder, og du er god til at indsamle viden. Du formår at tænke forretningens behov ind i din opgaveløsning, og dine stærke kommunikationsevner gør dig i stand til at formidle dine analyser til beslutningstagere på alle niveauer.

Derudover forventer vi, at du:

  • Har en relevant uddannelse inden for eksempelvis logistik, økonomi eller lign (f.eks., cand. merc., HD, ingeniør).
  • Kan forstå, analysere og visualisere kompleks data.
  • Har gode samarbejds- og formidlingsevner.
  • Har viden omkring Supply Chain Management.
  • Er detalje orienteret og kan arbejde struktureret og selvstændigt.
  • Er erfarenbruger af Excel (pivot-tabeller, avancerede formler, datahåndtering) og VBA eller tilsvarende databehandlingssoftware såsom R eller Python.
  • Har kendskab til Power Query/Power Pivot/Power BI.
  • Har kendskab til Business Intelligence, inden for SAP.
  • Kan begå dig i PowerPoint.
  • Har gode kommunikative evner i skrift og tale både på dansk og engelsk.
Efter en grundig onboarding og oplæring, kan du se frem til at lære dine mange nye kolleger at kende på tværs af Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse. Du vil også få mulighed for at komme på besøg hos vores samarbejdspartnere på øvrige tjenestesteder i Danmark – og du skal derfor regne med nogle rejsedage om året. Derudover tilbyder vi kurser og efteruddannelse, for vi er klar til at investere i dig og din udvikling.

Ansættelsesvilkår

Du ansættes og aflønnes efter den til enhver tid gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og Akademikere i Staten. Hertil kommer en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning. Alt efter dine kvalifikationer og kompetencer, er der mulighed for forhandling af tillæg. En kandidat med en passende anciennitet fra en lignende stilling, har mulighed for at blive ansat som specialkonsulent.

Som ansat under Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforholdet.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

KONTAKT OG ANSØGNING

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte sektionschef Britt Dupont (som er din nærmeste leder) på telefon 8161 5647 eller mail FMI-SC-CHA2@mil.dk, eller afdelingschef Trine Koelman på telefon 2248 7508 eller mail FMI-SC-CHANA@mil.dk.

Hvis du har spørgsmål til løn eller ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-Konsulent Mia Backhausen Forsvarsministeriets Personalestyrelse på telefon 3266 5574.

Ansøgningsfristen er den 19. marts 2025 og samtaler forventes gennemført løbende.

Stillingen er til besættelse 1. maj 2025 eller snarest muligt.

Vi vil bede dig om at søge stillingen via nedenstående link. Du opfordres til at vedhæfte dokumentation for relevant uddannelse. Du har også mulighed for at vedhæfte andre relevante dokumenter eller du kan medbringe disse ved en eventuel samtale.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

OM FORSVARSMINISTERIETS MATERIEL- OG INDKØBSSTYRELSE

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) fungerer som materielfagligt videns center og logistisk myndighed. I samarbejde med Forsvarskommandoen med underliggende værns kommandoer sikrer FMI rettidig støtte og forsyninger til Forsvarets igangværende operationer i ind- og udland. Det er FMI opgave at anskaffe, vedligeholde og videreudvikle materielkapaciteter for alle Forsvarets myndigheder lige fra kampvogne, skibe og jagerfly til støvler, feltrationer og lommeknive. FMI er en styrelse under Forsvarsministeriet og administrerer ca. en tredjedel af det samlede forsvarsbudget. Pengene bliver brugt til at yde den bedst mulige støtte til især de udsendte styrker og operative enheder.





INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse, Lautrupbjerg, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 19-03-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/1b4f1c4d-0adc-42a5-bb6c-cbab64123564

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet