Teamleder til HR og Løn

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Kan du sikre sammenhængskraft i et selvkørende team, understøtte tværgående og tværfagligt samarbejde og sætte retning for drift og udvikling inden for HR og Løn?

Du bliver personaleleder for 16 dedikerede medarbejdere i team HR og Løn og får ansvar for drift og udvikling af teamets opgavefelt.

Du får en spændende hverdag med alsidige opgaver og en stor kontaktflade i organisationen. Du er ofte bindeleddet mellem forskellige interessenter, og du er med til at finde de gode og rigtige løsninger for organisationen. 

Dine vigtigste opgaver
Som teamleder skal du sikre de bedst mulige rammer for teamets samlede opgaveløsning. I din daglige ledelse er du i tæt dialog med og involverer dine medarbejdere, så I sammen finder de bedste løsninger. 

Teamets opgavefelt indeholder både drifts- og udviklingsopgaver, bl.a. rådgivning i overenskomster, forhandling af løn og forhånds- og lokalaftaler samt rådgivning og understøttelse i sygefraværs- og disciplinærsager. Derudover indgår teamet i en række tværgående udviklingsopgaver, bl.a. i forenkling af de årlige lønforhandlinger samt i automatisering af administrative HR processer.  

Teamet er i øjeblikket ved tilpasse sin interne organisering og opgavevaretagelse samt lave aftaler for teamets kompetenceudvikling. Her har du som teamleder en nøglerolle. 

Dine ansvarsområder og ledelsesopgaver: 

  • Lede, motivere og skabe sammenhæng i Team HR og Løns opgaver
  • Faglig ledelse og sparring med teamet og dets medarbejdere med særlig fokus på løn- og personaleområdet
  • Understøtte den tværgående og tværfaglige opgaveløsning i hele HR og Organisationsudvikling
  • Lede og deltage i udviklingsopgaver bl.a. indsatser med afsæt i strategien for fastholdelse, uddannelse og rekruttering (FUR)
  • Kompetenceudvikle og klæde dine medarbejdere på til fremtidens HR- og lønopgaver samt nye måder at understøtte organisationen på
  • Være aktiv medspiller i samarbejdet med HR chefen og den samlede ledergruppe i centret
  • Sikre en god kommunikation fra teamet ud i organisationen - og omvendt
  • Sætte fokus på nye digitale løsninger og udvikling af driften
  • Afholde ugentlige driftsmøder i teamet
  • Have tæt dialog med de faglige organisationer samt lokale TR
  • Være kontraktansvarlig på løn- og personaleområdet hos EG Silkeborgdata, herunder holde løbende status- og udviklingsmøder.

Ballerup kommunes ledelsesgrundlag er fundamentet for din ledelse af teamet. Det indebærer, at du sætter retning samt skaber mening og resultater – og ikke styrer for styringens skyld. Du er ordentlig i dit sprog og din adfærd og kan skabe tillidsfulde og stærke relationer baseret på reelle og åbne dialoger i teamet og med dine samarbejdspartnere.

Dine kompetencer

  • Forstår og har gerne erfaring med at lede et team, som både har drifts- og udviklingsopgaver på HR- og løn området. Du behøver ikke have stor ledererfaring, men du har stor lyst til at udvikle dig i lederrollen
  • Har erfaring med løndrift og personaleområdet, fx som HR konsulent 
  • Har lyst og idéer til en løbende udvikling af driftsopgaverne, fx med ’robotter’ og automatisering af administrative HR processer 
  • Er naturligt nærværende, tillidsskabende og har en troværdig personlighed 
  • Er ansvarsbevist, motiverende og tydelig i din kommunikation – både udadrettet i organisationen samt indadtil i dit team
  • Går forrest, når opgaverne kræver det, og har modet til at lede – også når modsatrettede interesser opstår. 
  • Har erfaring med at arbejde i en politisk styret organisation, gerne fra det kommunale område

Det får du hos os
Du bliver en del af en ambitiøs og velfunderet enhed, som vægter faglighed og arbejdsfællesskab meget højt. Vi er nysgerrige på hinanden og vores forskellige arbejdsfelter, og vi sætter en ære i at skabe de bedste forudsætninger for at ledere og medarbejdere kan lykkes med deres kerneopgaver. 

Vores interne trivsel og arbejdsmiljø betyder meget, og vi tager os tid til at være sammen – både i ledergruppen, bredt i teamet og i enheden. Mange går sammen til frokost og vi har en ugentlig fælles morgenmadsdag. 

Ballerup Rådhus har en lækker kantine, et personaleforening og et fitnessrum og har desuden en del forskellige medarbejdertilbud. 

Hvem er vi
HR og Organisationsudvikling (HRO) er en nyfusioneret enhed med knap 40 medarbejdere, som kender hinanden. Vi er organiseret i fire teams, hhv. Team HR og Løn, Team Udvikling og Arbejdsmiljø, Team Personalejuridisk Udvikling samt Team Økonomi og HR data. Team HR og Løn refererer til teamlederen, og de tre andre teams refererer til HR chefen. Teamlederstillingen er nyoprettet den 1. juli 2023 og refererer til HR-chefen.

Vi samarbejder tæt og har en meget helhedsorienteret og tværfaglig tilgang til både drift- og udviklingsopgaver. Vi arbejder med hele HR-paletten, dvs. alt omkring HR og personalejura, løn, ledelses- og organisationsudvikling, arbejdsmiljø og MED-samarbejde. 

HR og Organisationsudvikling er en del af det samlede Center for Politik og Organisation (CPO) med ca. 80 medarbejdere. Centret omfatter også Politisk Sekretariat, Digitalisering samt Ballerup Kommunens Stadsarkiv. Vores kerneopgave er at skabe værdi for vores borgere og virksomheder ved at understøtte vores organisation og politikere.

På Ballerup Rådhus sidder alle i storrumskontorer, og der er en udpræget samarbejdskultur på tværs af centre, ledelser og medarbejdere. 

Ballerup Kommune er en kommune i udvikling og har en rigtig sund økonomi. Vi er en kommune i vækst og der bliver 20% flere borgere i kommunen de næste 10 år. Vi har en ambitiøs vision 2029, og som arbejdsplads lægger vi vægt på god ledelse, et sundt og godt arbejdsmiljø samt løbende kompetenceudvikling med udgangspunkt i kerneopgaven. Hos os er der plads til at sigte højt og føre dine ambitioner ud i livet.

Vi har en god og tillidsfuld relation mellem politikere og administration.

Vil du vide mere
Du kan få mere at vide om stillingen ved at kontakte HR Chef Kim Fischer Nørbjerg på telefon 6138 8806. 

Læs mere om Ballerup Kommune som arbejdsplads på job.ballerup.dk

Ansættelsesproces og løn
Stillingen er på fuld tid, og du får din daglige gang på Ballerup Rådhus.

Ansættelsesdatoen er snarest og senest den 1. april 2024.

Vi forventer at holde 1. samtale den 19. februar 2024 og 2. samtale den 23. februar 2024. 

Bilag, hvor du kan orientere dig nærmere:

Ansøgningsfrist: 13februar 2024

Vi tilbyder løn og ansættelsesvilkår ifølge gældende overenskomst efter principper om lokal løndannelse og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.

Ballerup Kommune indfører røgfri arbejdstid pr. 1. april 2024. Læs mere her

Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset køn, alder, handicap, religion, seksuel orientering eller etnisk baggrund til at søge job hos os.

Send din ansøgning online. Klik på ”Ansøg” nedenfor og vedhæft din ansøgning, CV og uddannelsesbevis.

Vi glæder os til at møde dig.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Ballerup Kommune, Hold-An Vej, 7, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 13-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5983589

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet