BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vi søger en erfaren teamleder til at lede Statens Its applikations-driftsteam på 12 dedikerede it-specialister. Du og teamet har ansvar for at sikre en proaktiv styring af en kompleks opgaveportefølje, balanceret med den daglige it-driftsledelse. Jeres ansvar dækker drift og support af ca. 165 statslige kunders fagapplikationer, middleware- og webløsninger.
Du vil spille en helt central rolle i Statens Its driftsorganisation som ansvarlig for teamets services og som en del af ledergruppen i vores Center for Services.
Om stillingen I Center for Services arbejder vi helhedsorienteret. Det betyder, at alle tager ansvar for den samlede oplevelse hos kunden, også når det involverer flere teams og leverandører. Opgaverne i teamet inkluderer bl.a. incidenthåndtering, Life-cycle management af services, kapacitetsstyring samt teknologisk udvikling, Roadmap-planlægning og økonomistyring.
Du får som teamleder for Team Kundeapplikationer fornøjelsen af personaleledelsen for 12 dygtige it-specialister med forskellige kompetencer og personligheder, som både arbejder selvstændigt og samarbejdsorienteret.
Driftsansvaret omfatter en lang række forskellige applikationer inden for bl.a. Microsoft- og open source-teknologier, vedligehold og support for web/CMS, intranet (herunder b.la. Sharepoint), ekstern DNS og SSL-certifikater. Det er desuden teamets opgave at leverancestyre og kommunikere med 3. partsleverandører, sikre og gennemføre opgraderinger og tilpasninger hos kunderne samt sikre driftspolitikker på området.
Om dig
- Vi ønsker os en kandidat med erfaring og kompetencer inden for personaleledelse, it-teknisk ledelse og serviceledelse
- Du er en leder, der kan lede specialister og din tekniske viden gør dig i stand til at forstå og sparre med tekniske profiler. Det kan du fx dokumentere med tidligere ledererfaring
- Du er empatisk, evner at lytte aktivt og har en samarbejdsorienteret tilgang til ledelse
- Du kan træffe beslutninger under pres, kommunikere og tilpasse dig foranderlige forhold i dagligdagen
- Du er grundlæggende struktureret, så du kan håndtere den komplekse applikationsportefølje
- Du vil få en bred samarbejdsflade, så det er afgørende, at du er bekvem med at gå i dialog på alle organisatoriske niveauer.
Vi er stolte af at levere it-drift og -services til 21 ministerområder med ca. 42.000 statslige brugere, fordelt på mere end 800 lokationer.
Du vil indgå i Statens Its Center for Services’ lederteam, hvor du sammen med otte andre erfarne teamledere og to områdechefer sætter retning for Statens Its service-leverancer og sikrer et robust, sikkert og økonomisk fornuftigt fundament for drift af Statens it-løsninger.
Hos Statens It betyder tilstedeværelse sammen med vores kollegaer meget, og vi mener, at samarbejde og videndeling på tværs af styrelsen er afgørende for et godt arbejdsmiljø. Samtidig vil vi gerne sikre fleksibilitet for vores medarbejdere, og hjemmearbejde kan løbende aftales mellem chef og medarbejder, når det er foreneligt med opgavevaretagelsen.
Ansættelsesvilkår Du ansættes efter gældende overenskomst med mulighed for forhandling alt efter kvalifikationer.
Statens It tilbyder en attraktiv lønpakke med fordelagtig pensionsordning og fleksibilitet i både arbejdstid og -sted.
Som teamleder bliver du omfattet af den særlige arbejdstidsordning for chefer i Finansministeriet. Den indebærer 11 ekstra fridage om året, mod at din gennemsnitlige arbejdstid er minimum 39 timer pr. uge.
Fast arbejdssted vil være vores hovedkontor på Lautruphøj 2A, 2750 Ballerup.
Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes og efterfølgende kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen i hele din ansættelsesperiode. Du vil i forbindelse med ansættelsen blive bedt om dit samtykke til, at Statens It må indhente en offentlig straffeattest via dit cpr-nummer.
Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Finansministeriets departement, Statens Administration, Statens It, Økonomistyrelsen samt Medarbejder- og Kompetencestyrelsen.
Flere oplysninger Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Områdechef Mads Pilgaard Blak på telefon 7231 1293 eller e-mail mads.pilgaard.blak@statens-it.dk
Ansøgning Vi ser frem til at modtage din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag via knappen ”Søg stillingen”. Ansøgninger vil blive evalueret og samtaler afholdt løbende. Sidste ansøgningsfrist er mandag d. 15. september 2024.
Finansministeriet ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge. Vi ser frem til at læse din ansøgning.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Ballerup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Statens It, Lautruphøj, 2750 Ballerup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 15-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6101645