Tekniker til Hjælpemiddeldepot

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Til vores Hjælpemiddeldepot søger vi en tekniker som sammen med os kan sikre god service og bidrage med gode løsninger på hjælpemidler til borgere i eget hjem samt reparere, servicere og vedligeholde kommunens genbrugshjælpemidler. 

Stillingen er med tiltrædelse pr. 1. februar eller 1. marts 2024, 37 timer om ugen.

Dine vigtigste opgaver

  • Hente og bringe hjælpemidler, forbrugsgoder og boligændringer
  • Hente og bringe større hjælpemidler som fx plejesenge
  • Planlægge daglige kørsler så hjælpemidler leveres rettidigt til borgerne
  • Planlægge og udføre reparation, vedligehold, eftersyn af hjælpemidler i borgernes eget hjem og på depotets værksted
  • Opsætte og nedtage elektroniske låse og nødkald
  • Servicere borgere, der kommer på depotet i Åbent hus
  • Deltage i hjemmebesøg med terapeut og udføre tilpasninger og justeringer af hjælpemidler
  • Vaske hjælpemidler i depotets vaskehal
  • Håndtere lagerstyring og lagerbeholdning på depot
  • Have kendskab til hjælpemidler og deres funktioner
  • Vejlede og instruere i brugen af hjælpemidler til borger, pårørende og plejepersonale
  • Skabe gode løsninger for borgere og samarbejdspartnere
  • Have kendskab til og betjene de IT-systemer, vi dagligt benytter i driften og på depotet
  • Løse ad-hoc opgaver.

Vi forestiller os, at du

  • Har kørekort til bil
  • Er mødestabil, servicemindet og har gode samarbejdsevner
  • Bidrager aktivt i teamet med viden og ideer
  • Er omstillingsparat og kan arbejde i en uforudsigelig hverdag
  • Er et ordensmenneske, struktureret og kan bevare overblikket i en travl hverdag
  • Formår at bidrage positivt til opgaveløsningerne og går proaktivt til arbejdsopgaver
  • Sætter borgeren i centrum og er medskaber i værdi for borgerne
  • Har IT færdigheder på brugerniveau. 

Dine kompetencer
Vores arbejdsopgaver forudsætter, at du er uddannet inden for et håndværksmæssigt eller teknisk fag. Vi forventer, at du er en selvkørende, imødekommende og initiativrig medarbejder. 

Du skal være fleksibel på at løse alle typer af opgaver på Hjælpemiddeldepotet, da vi løfter hverdagens opgaver i fællesskab. Hjælpemiddeldepotet har ca. 10.000 årlige kørsler, så du skal have interesse for at indgå i et driftigt team, hvor du som tekniker kan forvente at skulle køre meget. 

Arbejdet i Ballerup Kommunes Hjælpemiddeldepot omfatter lovpligtige ydelser til borgere med fysisk eller psykisk funktionsnedsættelse, som har behov for støtte i form af hjælpemidler for, at kunne opretholde et så selvstændigt og meningsfuldt liv som muligt.

Hjælpemidlerne bliver bevilget som udlån til borgerne, og har stor genbrugsværdi. Her spiller hjælpemiddeldepotet en stor rolle ift. ansvaret for servicering, vedligeholdelse og reparationer af hjælpemidlerne. 

Vi tilbyder et job med spændende, alsidige og udfordrende opgaver, hvor du får et stort selvstændigt ansvar i tæt samarbejde med engagerede kolleger. 

Det får du hos os

  • Et team med kompetente, ansvarsfulde og kreative kolleger
  • Nye el-biler med indrettet værksted 
  • Egen pc, mobil og scanner
  • Flot depot med dertilhørende vaskehal, værksted og lager
  • Introduktionsprogram
  • Fokus på udvikling blandt andet ved sparring og vidensdeling i teamet
  • Kurser, deltagelse på messer og lignende.

Hvem er vi
Hjælpemiddeldepotet er en del af Afgørelser og Hjælpemidler, som organisatorisk hører til i Center for Voksne og Sundhed. Vi er en del af kommunens myndighedsområde som sagsbehandler blandt andet hjælpemidler og boligændringer til borgere med fysisk og/eller psykisk funktionsnedsættelse efter Servicelovens bestemmelser.

Depotet er en del af Hjælpemiddelteamet i Afgørelser og Hjælpemidler. 

Hjælpemiddeldepotet består af 1 koordinator, 3 teknikere og 2 servicemedarbejdere. 

Derudover består Hjælpemiddelteamet af 10 sagsbehandlende terapeuter og leder. Terapeuterne er fysisk placeret på rådhuset. Depotet har, både fagligt og socialt, en tæt kontakt med kollegaer i Afgørelser og Hjælpemidler.

Hjælpemiddeldepotet bidrager desuden til fælles læring i Hjælpemiddelteamet og deltager aktivt i at sikre effektive og ensartede arbejdsgange, så borgere og samarbejdspartnere oplever en imødekommende, fleksibel og god service.

Vil du vide mere
Hvis du vil vide mere om arbejdspladsen og stillingen er du velkommen til at kontakte leder af Hjælpemiddelteamet Lene Kjærulf på telefon 2522 8160 eller konstitueret koordinator Pernille Christiansen på telefon 2522 8007.

Læs mere om Ballerup Kommune som arbejdsplads på job.ballerup.dk.

Ansættelsesdatoen og løn
Ansættelsesdatoen er den 1. februar 2024. 

Vi forventer at holde samtaler i uge 4. 

Ansøgningsfrist: 7. januar 2024.

Vi tilbyder løn og ansættelsesvilkår ifølge gældende overenskomst efter principper om lokal løndannelse og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.

Ballerup Kommune bliver en røgfri arbejdsplads pr. 1. april 2024.

Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset køn, alder, handicap, religion, seksuel orientering eller etnisk baggrund til at søge job hos os.

Send din ansøgning online. Klik på ”Ansøg” nedenfor og vedhæft din ansøgning, CV og uddannelsesbevis.

Vi glæder os til at møde dig.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Ballerup Kommune, Hold-An Vej, 7, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 07-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5958498

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet