To ledelsesroller hos Region Hovedstadens Akutberedskab: Drift og sundhedskvalitet i fokus

dato

Region Hovedstadens Akutberedskab rekrutterer to nye afdelingschefer til Akuttelefonen 1813: Én med ansvar for sundhedsfaglig kvalitet og udvikling – og én med fokus på effektiv og robust driftsafvikling. Begge skal lede ledere.

Til denne stilling søger vi dig, der kan omsætte komplekse driftsdata til en tydelig aktivitetsbaseret planlægning, har fokus på callcenterfaglighed samt kan skabe klare rammer i en travl organisation. Du skal tage ansvar for at udvikle mennesker og processer i en sundhedsfaglig organisation med høj puls og stor betydning for borgere, patienter og samfund.

En kompleks drift med stærkt formål

Afdeling 1813 i Akutberedskabet er borgernes akuttelefon i forhold til akut opstået skade døgnet rundt og sygdom uden for egen læges åbningstid. Vi modtager knap 900.000 opkald om året – og yder telefonisk sundhedsfaglig visitation til egenomsorg, egen læge næste dag samt adgang til akutbehandling.

Afdelingen består af ca. 80 sygeplejersker, 140 tilknyttede læger og en række administrative funktioner, der bl.a. rummer vagtplanlægning, kvalitetsteam samt vagtledere.

Lotte Klitfod, vicedirektør i Akutberedskabet og din kommende chef, beskriver det sådan her:

”Du træder ind i en unik stilling på et helt særligt tidspunkt: Du skal være med til at lede en sundhedsfaglig visitation af en størrelse, kompleksitet og vigtighed, som ikke findes andre steder. Vores ambition er at sætte den faglige standard – i en tid, hvor vi arbejder mod oprettelsen af Region Østdanmark og omsætter sundhedsreformens ambitioner for det nære sundhedsvæsen.”

Som den ene af vores to nye afdelingschefer får du en hverdag tæt på både drift og medarbejdere – og en nøgleposition i en funktion, som både medier, politikere og borgere har stort fokus på. Du bliver samtidig en del af et nyt ledelsesteam, hvor du og din sundhedsfaglige afdelingschefkollega sammen sætter retning og udvikler ledelsesrummet.

Din rolle – struktur, systematik og nærværende ledelse

Du får ansvar for at sikre stabil og effektiv drift ud fra kendte callcenterprincipper – og for at professionalisere den daglige ledelse og planlægning i 1813. Du får bl.a. ansvar for:

  • Fælles ledelse af den ledende overlæge, de tre sektionsledere, vagtledergruppen og administrative funktioner – sammen med din afdelingschefkollega.
  • Tydelig bemandingsstruktur for, planlægning af og opfølgning på arbejdet i 1813.
  • Anvendelse af data og KPI’er til at styre og forbedre driften i 1813.
  • Etablering af klare, effektive og ensartede arbejdsgange i 1813.
  • Opbygning af tillid og følgeskab i en organisation med mange fagligheder – og et fokus på et godt arbejdsmiljø.
  • At sikre strategisk udsyn og bidrage aktivt til at forme 1813 i en positiv retning ind i den nye Region Østdanmark.
Den præcise ansvarsfordeling aftaler vi sammen, men du får et særligt ansvar for sikre en ordentlig og effektiv drift, f.eks. ift. brug af data, planlægning, arbejdsgange og et godt arbejdsmiljø. Mikkel Dahlstrøm Jørgensen, stabschef for Digitalisering og kommende kollega, fortæller:

“Vi har en enorm mængde data og teknologi og masser af gode intentioner – men vi har brug for, at det bliver omsat til stabil drift og tydelig prioritering styret af best practice-principper inden for callcentre. Hvis du er den, der har evnen og erfaringen til at skabe struktur, så vil du få både mulighed og opbakning til at gøre en reel forskel her.”

Din profil – den leder, der skaber overblik og retning

Du har erfaring med at lede ledere og sikre stabil drift i en kompleks organisation – gerne fra en serviceorganisation, callcenter eller anden relevant kontekst, der beskæftiger sig med kunde-/borgeroplevelser. Derudover forestiller vi os, at du:

  • Trives med systematik, planlægning og driftstal.
  • Tænker struktureret – men med blik for mennesker og kultur.
  • Har erfaring og viden om gængse callcenterprincipper, f.eks. COPC.
  • Er tydelig og tilgængelig – og evner at skabe psykologisk tryghed.
  • Har mod til at forbedre og ensrette forskellig praksis – og skabe fælles retning.
  • Er robust, beslutningsdygtig og god til at kommunikere – også i modvind.
  • Har lyst og evne til at lede i fællesskab.
  • Har en relevant akademisk uddannelse inden for sundhed, ledelse, organisation, økonomi eller tilsvarende.
Vi kan tilbyde

  • En central rolle i 1813 og Akutberedskabet med mandat og opbakning.
  • Mulighed for at præge struktur og kultur i en organisation, der virkelig betyder noget.
  • Et stærkt samarbejde med både din afdelingschefkollega, med direktion, stabsfunktionerne og de andre afdelinger.
  • En organisation med stærk faglighed og engagement – og ønske om tydelig ledelse og fælles retning.
Er du nysgerrig?

Så ring eller SMS til Bjarke Müller, rekrutteringskonsulent, på +45 9135 6901 og Mikkel Dahlstrøm Jørgensen, stabschef i Digitalisering på +45 29 99 79 36.

Du kan også læse mere om stillingen i baggrundsnotatet.

Ansøgningsfristen er den 28. september 2025, og du søger via knappen "søg job". Vi holder jobsamtaler den 2.-3. oktober og 8. oktober samt benytter tests i udvælgelsesprocessen. Læs i øvrigt annoncen for din kommende chefkollega med ansvar for sundhedsfaglig kvalitet og udvikling her.

Om Region Hovedstadens Akutberedskab

Region Hovedstadens Akutberedskab er en af regionens tværgående organisationer og spiller en helt central rolle i det præhospitale akutberedskab. Med samlet ca. 1.000 medarbejdere og et årligt budget på 1,17 mia. kr. dækker Akutberedskabet et bredt spektrum af opgaver, som samlet set sikrer borgerne hurtig og kvalificeret hjælp ved akut opstået sygdom eller skade.

Kerneopgaverne spænder fra besvarelse af opkald til Akuttelefonen 1813 og sundhedsfaglige opkald til 1-1-2 til disponering af akutte og planlagte kørsler, ambulancetjeneste og det samlede sundhedsfaglige beredskab i regionen. I 2024 håndterede Akutberedskabet blandt andet 900.000 opkald til 1813, 159.000 sundhedsfaglige opkald til 1-1-2 samt mere end 700.000 patienttransporter. Læs mere her

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Den Præhospitale Virksomhed, Telegrafvej , 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 28-09-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/935d34e1-86c7-48a5-bdb0-a93e47ff3175

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet