To teamledere til rådgiverne i Center for Børne- og Ungerådgivning – genopslag

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi har et stærkt hold af børne- og ungerådgivere, der mangler to teamledere, som skal lede sammen. 

Familieteamet i Center for Børne- og Ungerådgivning arbejder med at sikre, at de udsatte børn og unge, som vi arbejder med, får lige muligheder for at opnå læring, udvikling og omsorg som andre børn. 

Børne- og ungerådgiverne i Familieteamet i Center for Børne- og Ungerådgivning sidder med alle type sager - fra spædbørn til ungestøtte, fra støttende indsatser til anbringelser, fra økonomisk tilskud til fritidsinteresser til handicapkompenserende ydelser. 

Derfor har børne- og ungerådgiverne et stort opgavespænd, som kan være svært, men som giver mening for de børn, unge og familier, vi samarbejder med, da vi på den måde forsøger at undgå unødige rådgiverskifte. Det betyder, at du som teamleder skal kunne se fordelen i den brede myndighedsopgave med udsatte børn, unge og familier og kunne sætte folk i spil på kryds og tværs, så vi hjælper hinanden med den viden og de kompetencer, der er.

Vi arbejder på at understøtte et stærkt fællesskab mellem rådgiverne, så vi sikrer, at vi er et stærkt og kompetent hold, der kan møde familierne og samarbejdspartnerne og at vi kan være dygtige facilitatorer for samarbejdet samtidig med, at vi har et tydeligt fokus på myndighedsarbejdet.

Nu vil vi endnu mere. Vi ønsker os to teamledere, der skal samarbejde med hinanden om at lede børne- og ungerådgiverne i Familieteamet. Du skal derfor have lyst til at deles om ansvaret, koordinere, afstemme og åbne dit ledelsesrum op.

Dine vigtigste opgaver

  • Samarbejde om ledelsesopgaven med din teamledermakker
  • Faglig ledelse af børne- og ungerådgiverne i Familieteamet
  • Understøtte den daglige drift med fokus på systematisk sagsarbejde, bevillingspraksis, økonomistyring og sagssparring
  • Arbejde systematisk med at implementere Barnets Lov
  • Indgå i samarbejde med de andre områder og centre særligt ift. ”sammenhængende borgerforløb”
  • Personaleledelse af børne- og ungerådgiverne i Familieteamet 
  • Sikre et godt arbejdsmiljø. 

Dine kompetencer

  • Uddannet socialrådgiver eller socialformidler – gerne med erfaring som rådgiver på det specialiserede børneområde
  • Lederuddannelse eller mod på at tage en
  • Gode samarbejdsevner
  • Evner at få sat folk og de rette kompetencer i spil
  • Kan arbejde struktureret og systematisk med ledelsesopgaverne.

Det får du hos os

  • Et afsnit der er godt på vej mod alt det nye
  • Et center der arbejder på tværs og ønsker at gøre det endnu mere
  • En kommune der er ambitiøs på vegne af de udsatte børn og unge.

Vi har en fantastisk kantine, et kollegafællesskab hvor der både er plads til grin, high-fives og faglige drøftelser.

Vi sidder i åbent kontorlandskab hvor ledere og medarbejdere sidder blandet og vi har en høj grad af tillid mellem medarbejdere og ledere.

Udover at være på ledelseshold med hinanden, vil I også få en tæt kollega i teamlederen for den styrkede modtagelse og afsnitslederen for Børne- og Ungeafsnittet. Herudover får I også et tæt samarbejde med teamlederne i PPR og sundhedsplejen, de pædagogiske ledere i daginstitutioner og skoler samt lederne i de øvrige centre i Ballerup Kommune.

I Ballerup Kommune arbejder vi med Sammenhængende borgerforløb som metode på tværs af kommunen, hvor vi sikrer koordinering af indsatserne på tværs i de familier, der har kontakt med flere centre. Vi har fokus på at sikre, at familierne oplever koordinering og sammenhæng i de indsatser, de har behov for. Vi samarbejder tværfagligt for at finde løsninger sammen med børnene, de unge og familierne og lader ikke faglige og organisatoriske opdelinger bremse de gode løsninger. 

Hvem er vi
I Center for Børn og Ungerådgivning i Ballerup Kommune er vi PPR, Sundhedsplejen, Børne- og ungeafsnittet og Familiehuset. I alt ca. 200 medarbejdere. Børne- og Ungeafsnittet består af en styrket modtagelse, familieplejekonsulenter, socialfaglige konsulenter og Familieteamet, som består af ca. 40 børne- og ungerådgivere.

I Børne- og Ungeafsnittet har vi lige nu særligt fokus på at Barnets Lov. I den forbindelse er vi bl.a. i fuld gang med at lære endnu mere om hvordan vi inddrager børn og unge bedre. Vi har herudover organiseret os med faglige sparringsbånd med fokus på anbringelser, handicapkompenserende ydelser, overgang til voksenlivet og spædbarnsområdet, hvor vi sætter hver Børne- og Ungerådgivers særlige interesseområder og kompetencer i spil.  

Vi har også fokus på at dygtiggøre os i systematisk sagsarbejde, herunder at udarbejde gode mål og aftaler for indsatserne og i opfølgningen have blik for, hvilken effekt indsatserne har, både fagligt og økonomisk.

Vi arbejder ud fra Ballerup Kommunes Børne- og Ungepolitik.

I Ballerup Kommune mener vi, at de udsatte børn og unge opnår de bedste muligheder for udvikling ved at indgå i bæredygtige fællesskaber. Fællesskaber i skolen, i fritiden og i deres familie. Vi ved, at fællesskabet er vigtigt for, at udsatte børn, unge og familier ikke føler sig alene og at de i fællesskaberne finder muligheder og ressourcer, der kan hjælpe med at bryde isolation og udsathed.

Fælleskabet mellem vores børne- og ungerådgivere er også vigtigt og altafgørende for, at vi kan sikre høj kvalitet og systematik i sagsbehandlingen og sikre, at de formår at være dér, hvor det er svært, sammen med familierne, børnene og de unge – og sammen med dem finde løsninger og veje frem.

Vil du vide mere
Du kan få mere at vide om stillingen ved at kontakte Afsnitsleder Karen Frost på telefon 2383 6403 eller Teamleder Camilla Vindfeldt på telefon 2069 1377. 

Læs mere om Ballerup Kommune som arbejdsplads på job.ballerup.dk

Ansættelsesproces og løn
Ansættelsesdatoen er den 1. juni 2024

Vi forventer at holde 1. samtaler den 19. april 2024 og evt. 2. samtaler den 25. april 2024. 

Ansøgningsfrist: den 10. april 2024

Vi tilbyder løn og ansættelsesvilkår ifølge gældende overenskomst efter principper om lokal løndannelse og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.

Ballerup Kommune indfører røgfri arbejdstid pr. 1. april 2024. Læs mere her.

Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset køn, alder, handicap, religion, seksuel orientering eller etnisk baggrund til at søge job hos os.

Send din ansøgning online. Klik på ”Ansøg” nedenfor og vedhæft din ansøgning, CV og uddannelsesbevis.

Vi glæder os til at møde dig.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Ballerup Kommune, Hold-An Vej, 7, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 10-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6013303

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet