Vagthavende leder til Ambulancetjenesten - Brænder du for ledelse og drift i det præhospitale område?

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for tæt personaleledelse, daglig driftsledelse og udvikling af ambulancetjenesten?
Ønsker du at kombinere lederopgaven med vagter i den operative drift?
Så er denne stilling noget for dig!

Om stillingen

Du kommer til at indgå i ledelsesteamet sammen med de fem nuværende vagthavende ledere, fire sektionsledere, cheflæge og den operative chef, som du desuden vil referere til.

Du vil indgå i et selvplanlæggende team med de øvrige vagthavende ledere, hvor I vil arbejde i en kombination af døgnvagter, 12-timers driftsvagter og administrative vagter med en gennemsnitlig arbejdstid på 37 timer/uge.

Dine opgaver som vagthavende leder vil være mangeartede og situationsafhængige. To overordnede opgaver er dog gennemgående: Daglig ledelse af ambulancepersonalet og sikre Akutberedskabets drift af egen ambulancetjeneste, akutlægebiler, specialkøretøjer samt specialfunktioner.

Du vil på din vagt være den daglige leder for det ambulancepersonale, som er på vagt, og vil være kontaktperson for det personale, som skal møde næstkommende døgn. Du bliver dermed central i at sikre, at der er en tilgængelig og løsningsorienteret leder, som vores ambulancepersonale kan henvende sig til. Du får derudover personaleansvar for en mindre gruppe medarbejdere.

Du kommer til at have det samlede overblik over Akutberedskabets operative drift og bliver derfor en nøglespiller i at finde løsninger på de driftsmæssige udfordringer i tæt samarbejde med AMK-Vagtcentralen, vagtplanlægning og den øvrige ledelse i ambulancetjenesten.

I kombination med funktionen som vagthavende leder forventer vi, at du byder ind og bidrager til den samlede udvikling af området. Du vil ikke have ressortansvar, men skal være klar på at arbejde selvstændigt med projekter og ad hoc-opgaver i tæt samspil med dine lederkolleger.

Når du fungerer som vagthavende leder, vil du skulle møde på vores base i Hvidovre på døgnvagter. Dine vagter i den operative drift vil primært være 12-timers vagter og kan planlægges på alle vores baser.

Din profil

  • Du har erfaring som personaleleder eller har stor interesse for ledelse
  • Du har en relevant lederuddannelse eller har påbegyndt en lederuddannelse
  • Du er ambulanceuddannet med et indgående kendskab til det præhospitale område og ønsker fortsat at dygtiggøre og videreudvikle dig inden for den operative drift.
  • Du har erfaring fra en driftsorganisation og forstår vigtigheden af at overholde måltal, og samtidig sikre trivsel og faglig udvikling hos medarbejderne.
  • Du kan samarbejde på tværs af faggrupper, kulturer og traditioner, både i virksomheden, i beredskabet og med samarbejdspartnere. Du deler gerne din viden og indsigt for at opnå gode resultater.
  • Du kan inspirere, motivere, udvikle og fastholde de bedste medarbejdere.
Faglige- og personlige kvalifikationer
Som vagthavende leder forventes det, at du:

  • Forstår at lede medarbejderne til at løse opgaver – hele tiden med borgeren i centrum.
  • Er autoriseret ambulancebehandler eller paramediciner.
  • Arbejder struktureret og effektivt og er i stand til at håndtere de logistiske udfordringer samt kommer i mål til tiden inden for aftalte rammer.
  • Evner at medinddrage relevante samarbejdspartnere og kolleger i opgaveløsningen.
  • Kan udvise en høj grad af fleksibilitet og har gode samarbejdsevner, også i pressede situationer.
  • Tænker i sammenhænge og helheder og kan prioritere indsatser på tværs af opgaver og enheder.
  • Har personlig gennemslagskraft og evner at skabe rammerne for det gode samarbejde med medarbejdere, kolleger og samarbejdspartnere.
  • Evner at medvirke til at lede, motivere og inspirere til god trivsel.
  • Brænder for at udvikle og præge det præhospitale område.
  • Har gode kommunikations- og formidlingsevner i skrift og tale.
  • Du har gode IT-kundskaber og har let ved at lære nye systemer.
Hvem er vi

  • Vi vægter tværfagligt samarbejde højt og prioriterer at styrke dine ledelsesmæssige kompetencer med sparring og uddannelse.
  • Vi er en rummelig arbejdsplads med højt til loftet og god stemning. Vores ledelsesstil er uformel, og vi har et fladt hierarki med kort vej fra idé til implementering.
  • Vi er en arbejdsplads, hvor der tages hensyn til balancen mellem arbejdsliv og familieliv.
  • Vi lægger i høj grad vægt på en positiv, humoristisk og uformel omgangstone, for det er vigtigt at grine med sine kolleger hver dag.
  • Vi ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer derfor alle, der kan se sig i stillingen, til at søge.
Løn og ansættelsesforhold

Løn og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst for Ambulanceuddannet personale med FOA jf. SOSU-arbejdstidsaftalen.

Yderligere information

Du er meget velkommen til at ringe til cheflæge Anders Damm-Hejmdal på tlf.42444484, eller vagthavende leder Mikkel Laursen på tlf. 27244004 for yderligere spørgsmål.

Yderligere oplysninger om Akutberedskabet kan findes på www.regionh.dk/akutberedskabet.

Ansøgningsfrist

Upload din motiverede ansøgning, CV samt relevante bilag via vores rekrutteringssystem senest 24. juli 2024. Relevante bilag kan uploades under ”øvrige dokumenter”.

Samtaler forventes afholdt 30. juli 2024. Tiltrædelse snarest muligt eller efter aftale.



INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Den Præhospitale Virksomhed, Telegrafvej , 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 24-07-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6074063

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet