BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du lyst til at samarbejde med borgere med komplekse problemstillinger og behov for støtte på tværs af både uge og døgn?
Vi udvikler til stadighed vores socialpædagogiske praksis og søger derfor nye kolleger. Du bliver medlem af et nyoprettet team, der sammen med et eksisterende team skal udgøre vores ”PULS”-tilbud til borgere med behov.
Her arbejder vi ud fra en recovery-orienteret og rehabiliterende tilgang, og omsætter begreberne fra teori til det praktiske arbejde og gennem faglige drøftelser og fast supervision. Vores intention er hele tiden at følge med udviklingen – og det betyder, at vi har fokus på tendenser, løbende optimering og forandringspotentialer.
Dine vigtigste opgaver
Kerneopgaven som vejleder inden for §85-området er at understøtte borgerne til at mestre livet ud fra borgernes egne ønsker.
I vores nye tilbud ønsker vi at tilbyde de borgere, som har behov for det, vejledning og støtte både dag og aften – og på alle årets dage. Du møder både borgeren ude og hjemme, ligesom du indgår i bemanding af vores aftenmodtagelse i et rul med dine teamkolleger.
Tilbuddet er stadig i ved at blive formet, og praksis vil derfor udvikle sig de kommende år.
Dine kompetencer
- Du har en videregående uddannelse inden for social- eller sundhedsområdet. Vi lægger vægt på, at du har nogen erfaring med målgruppen – og gerne inden for eksempelvis social udsathed, autisme eller udviklingshæmning.
- Du har en professionel og tydelig faglig profil, og du arbejder ud fra en overordnet målsætning om, at samarbejdet med borgerne i videst mulig forstand skal medvirke til at øge borgernes selvstændighed og uafhængighed af støtte.
- Du reflekterer over de forløb, som du har ansvaret for, og du må gerne kunne se idéen i at lade dig udfordre, der hvor udviklingen i borgerforløbet er minimal eller stagnerer.
- Du har grundlæggende it-kompetencer og evner at arbejde struktureret med data og skriftlig kommunikation.
Vi arbejder både med individuelle og gruppebaserede forløb, og dine erfaringer og gode idéer til udvikling af indsatser og tilbud er meget velkomne.
Det får du hos os
- Tværfaglig sparring og samarbejde med kompetente kolleger
- Dynamisk organisation, der sætter borgeren i fokus og hvor vi prioriterer det gode humør
- Fleksibilitet inden for selvstyrende teams
- Myndighed og udførende funktioner dør-om-dør i samme hus
- I første omgang skal du regne med weekendarbejde hver tredje uge og to-tre aftenvagter ugentligt. Herudover får du stor fleksibilitet i tilrettelæggelsen af øvrige opgaver – i samarbejde med dit team.
Hvem er vi
Brydehuset består af omkring 100 medarbejdere, der alle arbejder med det specialiserede socialområde i Ballerup Kommune. Vi hører organisatorisk til under Center for Arbejdsmarked ud fra et perspektiv om at bringe alle borgere tættere på uddannelse og beskæftigelse.
Brydehuset har en vision om at være Danmarks mest anerkendte samskaber af sociale indsatser inden for rusmidler, socialpsykiatri og udviklingshæmning. Vi er en dynamisk, tværfaglig organisation med flere end 14 forskellige faggrupper, der sammen skal skabe de mest kvalificerede tilbud til de borgere, vi samarbejder med.
Begreber som social kapital, arbejdsmiljø og trivsel på arbejdspladsen er meget væsentlige for den måde, hele organisationen samarbejder på. Vi har de seneste tre år modtaget anerkendelse som en Danmarks bedste arbejdspladser i samarbejde med Great Place to Work – og det er vi stolte af. Det stiller krav til, at du som medarbejder bidrager ind i husets vision og værdier. Til gengæld tilbyder vi en arbejdsplads med højt til loftet, en god og positiv ånd og de bedste kolleger, du kan ønske dig.
Vil du vide mere
Du er velkommen til at stille spørgsmål til stillingen til daglig leder Marianne Petersen på telefon 2177 8194 eller teamkoordinator for PULS-teamet Charlotte Refstrup på telefon 2120 7826.
Læs mere om Brydehuset på www.brydehuset.dk og om Ballerup Kommune som arbejdsplads på job.ballerup.dk.
Ansættelsesproces og løn
Ansættelsesdatoen er den 1. januar 2024.
Vi forventer at holde samtaler den 14. og 15. november.
Ansøgningsfrist: 7. november 2023
Vi tilbyder løn og ansættelsesvilkår ifølge gældende overenskomst efter principper om lokal løndannelse og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.
Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset køn, alder, handicap, religion, seksuel orientering eller etnisk baggrund til at søge job hos os.
Send din ansøgning online. Klik på ”Ansøg” nedenfor og vedhæft din ansøgning, CV og uddannelsesbevis.
Vi glæder os til at møde dig.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Ballerup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Ballerup Kommune, Brydehusvej, 12, 2750 Ballerup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 07-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5930636