Vi du arbejde med databeskyttelse?

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Statens It er ansvarlig for at levere rådgivning om databeskyttelse for hele Finansministeriets koncern. Og vi har brug for en ny engageret kollega, til at sluttet sig teamet, der kan rådgive om beskyttelse af personoplysninger både som dataansvarlig, men også som databehandler for en lang række statslige myndigheder, som Statens It er central it-leverandør for. Du vil få rig mulighed for at gøre din indflydelse gældende, en stor berøringsflade med en vigtig del af centraladministrationen og en flad organisation, hvor der er kort vej til ledelsen og beslutningstagere.

Cyber- og informationssikkerhed, herunder databeskyttelse, har aldrig været vigtigere og højere prioriteret, end det er nu. Du får muligheden for at være med til at definere arbejdet med fremtidens informationssikkerhed for hele staten. Vi søger nemlig en medarbejder, der skal arbejde med fokus på databeskyttelse på vegne af vores over 39.000 brugere i 21 forskellige ministerområder.

Om stilling Du bliver del af et team i udvikling. Vi favner bredt, både hvad gælder erfaring og arbejdsområder, og den rette kandidat får rig mulighed for at være med til at præge arbejdsopgaverne, afhængig af ønsker og kompetencer. Lige nu har vi i teamet stort fokus på det kommende cybersikkerhedsdirektiv, NIS2, og den betydning det får for de services Statens It leverer samt drifter for langt størsteparten af Danmarks statslige myndigheder.

Den ledige stilling er en del af teamet Informationssikkerhed og Procesudvikling. Det er os, der har ansvaret for, at Statens It overholder databeskyttelsesforordningen. Det indebærer aktiviteter inden for awareness, ledelsesrapportering, rådgivning om databeskyttelsesreglerne ved indkøb og udvikling af it-systemer og kravspecifikationer til leverandører, databeskyttelsespolitikker, indgåelse af databehandleraftaler, afrapportering af sikkerhedshændelser, hvis der sker brud på persondatasikkerheden, rådgivning ved risikovurderinger og sekretariatsbetjening.

Om dig

  • Du trives med faglige udfordringer i krydsfeltet mellem myndighedskrav, lovgivning, processer og it-drift
  • Det er en fordel, men ikke et krav, at du har erfaring med både informationssikkerhedsstandarder og databeskyttelsesforordningen. Det er kompetencer, som gør dig i stand til at arbejde med bl.a. processer, retningslinjer, risikovurderinger og håndtering af sikkerhedshændelser, og har du dem ikke allerede, lægger vi vægt på, at du er indstillet på at tilegne dig dem forholdsvist hurtigt hos os.
Vi forventer, at du:

  • har en videregående uddannelse på kandidatniveau
  • har et godt kendskab til Databeskyttelsesforordningen
  • har gode mundtlige og skriftlige evner, som du dagligt bringer i spil, hvad enten du skal formidle til it-teknikkere, kolleger, it-revisorer eller ledelsen
  • er systematisk og struktureret i din opgaveløsning og forstår at arbejde med milepæle og deadlines
  • er imødekommende med en kreativ og problemløsende tilgang til udfordringer.
Om os Vi tilbyder et alsidigt og afvekslende job på en dynamisk arbejdsplads med frihed under ansvar, hvor der er gode muligheder for faglig og personlig udvikling. I dagligdagen vil du opleve en uformel omgangstone og et arbejdsmiljø præget af høj aktivitet og brede kontaktflader – både internt og eksternt.

Hos os betyder tilstedeværelse sammen med vores kollegaer meget, og vi mener, at samarbejde og videndeling på tværs af styrelsen er afgørende for et godt arbejdsmiljø. Samtidig vil vi gerne sikre fleksibilitet for vores medarbejdere, og hjemmearbejde kan løbende aftales mellem chef og medarbejder, når det er foreneligt med opgavevaretagelsen.

Ansættelsesforhold Du ansættes efter overenskomst for akademikere i staten og vil blive indplaceret som fuldmægtig eller konsulent på baggrund af dine kvalifikationer.

Tjenestestedet er Lautruphøj 2, 2750 Ballerup. Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Finansministeriets departement, Statens Administration, Statens It, Økonomistyrelsen, samt Medarbejder- og Kompetencestyrelsen.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes til niveauet ”HEMMELIGT” og efterfølgende kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen i hele din ansættelsesperiode. Du vil i forbindelse med ansættelsen blive bedt om dit samtykke til, at Statens It må indhente en offentlig straffeattest via dit cpr-nummer.

Mere information Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder Sune Fosgaard på tlf. 72310931.

Ansøgning Din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag sendes via statens rekrutteringssystem senest 8. januar 2024. Samtalerne forventes at blive afholdt løbende i uge 3 og 4. Tiltrædelse hurtigst muligt og senest 1. marts 2024.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Statens It, Lautruphøj, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 05-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5962563

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet