Vil du specialisere dig og skabe værdi inden for HR

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du lyst til at indgå i et ambitiøst værnsfælles miljø med civile og militære kollegaer? Brænder du for at arbejde med ledelsesstøtte og koordinering med flere organisatoriske niveauer?

Vil du være en del af en faglig stærk afdeling med høje ambitioner, højt humør og højt tempo? Kan du svare ja på ovenstående, så er du måske den kollega, vi søger i HR partnerteamet ved Søværnet i Karup.

Om os

HR partnerteamet i Søværnet består dagligt af en sektionschef og seks medarbejdere, hvoraf du er den ene. Teamet er fysisk placeret i Karup, Frederikshavn og Korsør, hvor det er til jobbet i Karup vi søger en ny kollega.

Sammen yder vi professionel og strategisk HR-rådgivning til Søværnets chefer og øverste ledelse. Vi har Søværnets behov i centrum, hvorfor vi både faciliteter udviklingsopgaver og løser prioriterede driftsopgaver i HR regi.

HR partnerteamet ved Søværnet er en del af Center for HR-Rådgivning og Arbejdsmiljø i Forsvarsministeriets Personalestyrelse. Sammen med ca. 100 dygtige HR partner kollegaer, fordelt i hele landet, udgør vi en partnerstruktur, som fysisk er placeret tæt på de myndigheder, vi støtter.

Om stillingen

Du er HR partner for Søværnet og i tæt samarbejde med Søværnskommandoen, hvilket indebærer, at du er Søværnet og Søværnskommandoens nærmeste og fortrolige sparringspartner inden for en bred vifte af HR-relaterede sager.

Du varetager i samarbejde med sektionens øvrige medarbejdere forskelligartede HR-relaterede opgaver, herunder HR-rådgivning til Chefen for Søværnskommandoen, stabschefen og chefkredsen.

Vi indgår i arbejdsgrupper sammen med sagsbehandlere fra Søværnskommandoens personel- og uddannelsessektion. Sektionens opgaveportefølje er en dynamisk størrelse, som kræver en proaktiv og løsningsorienteret tilgang.

På nuværende tidspunkt dækker opgaveporteføljen blandt andet over:
-Udnævnelsessager,
-Task Force Enkeltmand,
-samt håndteringen af personalesager mv.

Ofte får du en sag og skal finde svaret blandt de specialiserede sektioner i FPS, f.eks. Center for Overenskomst og lignende. Hverdagen indebærer mange kontakter og en del koordinering.

I sektionen har vi en uformel men faglig tilgang, hvor vi kan sparre om opgaver, for at finde den bedste løsning og ikke sidder alene med alting. Opgavefordelingen drøfter vi under hensyn til kompetencer og belastning.

Sektionschefen er uformel i sin ledelsesstil, udviser stor tillid, og forventer medspil og proaktivitet. Vi har fokus på at sagsbehandle ordentligt, men samtidigt tilpasse HR til fremtidens medarbejdere og Søværnets behov.

Der vil være lidt rejseaktivitet, bl.a. til Frederikshavn og Korsør, og nogle gange med Søværnets enheder.

Om dig

Du har erfaring med at begå dig i HR feltet, og kan levere på både et operationelt og strategisk niveau.

Kendskab til Søværnet og/eller Forsvaret vil være at foretrække, men vigtigst er, at du i dit virke, hurtigt kan opnå kendskab og forståelse for Søværnets rolle og behov i et helhedsperspektiv.

For at opnå succes i stillingen, er det afgørende, at du kan begå dig på alle niveauer, er relationel stærk, og trives med at have en understøttende rolle. Du evner således hurtigt at bygge bro og skabe relationer.

Vi forventer, at du selvstændigt kan iværksætte løsninger inden for udstukne rammer, har gennemslagskraft og er god til at spotte værdiskabende sammenhæng og løsninger for Søværnet såvel som Forsvaret.

Ansættelsesvilkår

Ansættelse og aflønning sker i henhold til den enhver tid gældende organisationsaftale for Kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) og den til enhver tid gældende fællesoverenskomst mellem Skatteministeriet og Offentlige Ansattes Organisationer – Det Statslige område (OAO-S-Fællesoverenskomsten) eller anden relevant overenskomst.

Som ansat i Forsvarsministeriets koncern er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.

KONTAKT OG ANSØGNING
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Niels Klingenberg Vistisen på telefon 7281 9622

Hvis du har spørgsmål til løn eller ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-Konsulent kaptajn Thomas Søren Eskebjerg Krog, Forsvarsministeriets Personalestyrelse på telefon 7281 9159.

Ansøgningsfristen er den 8. december 2023 og vi forventer at holde samtaler løbende. Stillingen ønskes besat pr. 1. januar 2024 eller snarest muligt. Den endelige ansættelsesdato vil blive koordineret med din nuværende chef.

Såfremt du er udpeget til deltagelse i internationale operationer, skal du gøre opmærksom på dette i din ansøgning.

Vi beder dig om at søge stillingen via linket og vedhæfte din ansøgning, CV og uddannelsesbevis som PDF-filer.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at forskellighed styrker opgaveløsningen gennem diversitet og nytænkning. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

Læs mere om Forsvaret som arbejdsplads på www.Forsvaret.dk

Om Forsvarsministeriets Personalestyrelse:
Vi rekrutterer og fastholder kompetente ansatte til mere end 40 uddannelser og 20.000 stillinger for Danmarks sikkerhed, og vi yder en helt særlig indsats over for vores veteraner og deres familier. Vores verden drejer sig om den operative kerneopgave, og vi understøtter alle lige fra den værnepligtige til forsvarsministeren.
Vi har et stærkt tværfagligt HR-miljø med fokus på udvikling. Når den operative virkelighed ændrer sig, gør vi det samme. Det kræver mere end almindelig HR.
Vi har hovedsæde i Ballerup med decentrale partnerelementer og rekrutteringscentre rundt om i hele landet

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Forsvarsministeriets Personalestyrelse, Lautruphøj , 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 08-12-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5948112

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet