Bliv del af it-udviklingsteamet i Statens It som service request manager

Profilbillede
dato

Vi søger en selvstændig, ansvarsfuld og engageret kollega, som vil være med til at udvikle og forbedre Service Request Management-området i Statens It og bidrage til en effektiv og sikker it-drift for vores kunder på 25 ministerområder med over 42.000 brugere.

Om stillingen Stillingen omfatter bl.a. direkte og indirekte ansvar for:

  • Opfølgning på sager og bestillinger, herunder status, service level (SLA) og operational level agreement (OAnalyse af standard og non-standard bestillinger
  • Udarbejdelse af standard formularer ud fra bestillinger
  • Nedlæggelse og tilretning af formularer fra vores Serviceportal, herunder oprydning i søgeord og forbedring af beskrivelser
  • Udarbejdelse af OLA’er på alle standard requests
  • Udarbejdelse af dashboards og rappotering
  • Proces- & Procedurebeskrivelser samt knowledge-artikler på området.
Om dig
  • Du er selvstændig og har erfaring fra en lignende stilling
  • Du er detaljeorienteret, serviceminded og er god til at koordinere arbejde på tværs af afdelinger
  • Du kender ITIL og er generelt procesorienteret med en struktureret og analyserende tilgang til dit arbejde
  • Kendskab til ServiceNow er en stor fordel.
Om os Statens It er med til at skabe fundamentet for en fortsat digitalisering af staten. Det er vores mål at tiltrække og fastholde dygtige it-medarbejdere og tilbyde en attraktiv it-arbejdsplads med gode muligheder for faglig udvikling og specialisering.

Vores fokus er at samle driften af mange ministeriers it og høste stordriftsfordelene ved at sammenlægge og standardisere systemer. Hovedopgaverne omfatter drift, support, udvikling og harmonisering af it i staten.

Vi tilbyder et job i en åben, uformel og dynamisk organisation, præget af et meget højt fagligt niveau og med en uformel og fleksibel arbejdsform med dygtige og kompetente kolleger. Du vil få mulighed for at være med til at præge udviklingen på it-området på tværs af statens mange institutioner.

Ansættelsesvilkår Du ansættes efter gældende overenskomst med mulighed for individuel forhandling alt efter kvalifikationer. Din primære arbejdsplads vil være i Ballerup.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes og efterfølgende kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen i hele din ansættelsesperiode. Du vil i forbindelse med ansættelsen blive bedt om dit samtykke til, at Statens It må indhente en offentlig straffeattest via dit cpr-nummer.

Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Finansministeriets departement, Statens Administration, Statens It, Økonomistyrelsen og Medarbejder- og Kompetencestyrelsen.

Flere oplysninger Hvis du vil vide mere om stillingen er du velkommen til at kontakte Souschef Nikolaj Thune Jacobsen på 23 37 57 14 eller e-mail nikolaj.thune.jacobsen@statens-it.dk

Ansøgning Vi ser frem til at modtage din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag via knappen ”Søg stillingen” senest den 2. december 2024.

Vi forventer at holde samtaler i uge 49 & 50 og håber at kunne byde vores nye kollega velkommen den 6. januar 2025.

Finansministeriet ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge. Vi ser frem til at læse din ansøgning.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Statens It, Lautruphøj, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 02-12-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6135180

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet