Bliv nøgleperson for personelsikkerhed i Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

dato

Ønsker du at arbejde med administration og sikkerhed? Så kan du blive en vigtig del af sikkerhedsarbejdet hos Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse.

Vi søger en engageret medarbejder, der vil være med til at beskytte Forsvaret indefra. I denne rolle bliver du en nøglespiller i arbejdet med især personelsikkerhed, hvor du sikrer, at personer og virksomheder med adgang til klassificerede oplysninger er korrekt sikkerhedsgodkendt – og dermed bidrager direkte til beskyttelsen af vores ansatte, viden og materiel.

Er du klar til at påtage dig ansvaret og forbedre sikkerheden sammen med os? Så ser vi frem til at modtage din ansøgning!

Om os

Sikkerhedssektionen hører under Myndighedsafdelingen i Forsvarsministeriets Materiel og Indkøbsstyrelse og har det overordnede ansvar for den militære sikkerhed. Vores opgave er at beskytte personel, materiel, dokumenter, operationer og faciliteter mod potentielle trusler. Dette inkluderer sikkerhedsgodkendelser af personer og virksomheder, håndtering af sikkerhedsbrud i samarbejde med Forsvarets Efterretningstjeneste samt rådgivning i forbindelse med materielanskaffelser.

Du vil blive en del af et erfarent team bestående af fire medarbejdere, hvoraf tre har militær baggrund. Sektionen arbejder i et positivt og uformelt miljø, hvor samarbejde og respekt er i fokus.

Om stillingen

Som vores nye kollega vil du primært komme til at løse opgaver relateret til personelsikkerhed, der handler om at beskytte vores arbejde ved at sikre, at personer med adgang til klassificerede oplysninger er sikkerhedsgodkendt. Det handler også om at beskytte medarbejdere og personer med tilknytning til Forsvaret mod spionage, sabotage, læk af oplysninger, kriminalitet og terrorisme.

Dine arbejdsopgaver kan blandt andet omfatte:

  • Behandling af sikkerhedsgodkendelser for personer og virksomheder
  • Koordinering med øvrige myndigheder og samarbejdspartnere
  • Besvarelse af henvendelser vedrørende sikkerhedsgodkendelse og -regler
  • Administrative opgaver i forbindelse med sikkerhedsbrud og opfølgning
  • Bidrag til udvikling og vedligeholdelse af interne processer og retningslinjer
Hertil kan du forvente øvrige administrative opgaver inden for den miltære sikkerhed af varierende karakter og omfang.

Du vil arbejde tæt sammen med kollegaer, der prioriterer faglighed, samarbejde og gensidig respekt. Stillingen er placeret i Ballerup, og der er mulighed for hjemmearbejde efter aftale. Der må forventes enkelte rejsedage om året.

Om dig

Du har en kontoruddannelse eller en anden relevant administrativ baggrund. Du arbejder struktureret, trives med koordination af arbejdsopgaver og leverer høj kvalitet – også når der er travlt.

Vi forestiller os, at du:

  • Har erfaring med sagsbehandling og administrative processer
  • Arbejder organiseret og har fokus på detaljerne
  • Trives med at håndtere både rutineopgaver og mere komplekse sager
  • Kommunikerer klart og professionelt – både skriftligt og mundtligt
Skaber gode rammer for samarbejde gennem et positivt arbejdsmiljø. Du motiveres af at levere kyndig sagsbehandling og er klar over, hvordan din rolle understøtter organisationens arbejde.

Vi sørger for den nødvendige uddannelse og oplæring.

Ansættelsesvilkår

Ansættelsen sker i henhold til den til enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det Statslige Område (OAO-S-fællesoverenskomsten) og organisationsaftale for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere.

Afhængigt af dine kvalifikationer og kompetencer, er der mulighed for forhandling af tillæg.

Der er til stillingen knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.

Som ansat under Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforholdet.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

Kontakt og ansøgning
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte ansættende chef KL Magnus Møller på 7281 5956.

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesforhold, kan du ringe til Personelkommandoen, HR-konsulent Charlotte Meinertz Hansen på telefon 3266 5156.

Ansøgningsfristen er den 25. juni 2025.

Du søger stillingen via linket og vi beder dig vedhæfte ansøgning, CV og kopi af uddannelsesbevis/svendebrev. Vær opmærksom på at bilag skal tilføjes i PDF-format.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed optimerer opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

OM FORSVARSMINISTERIETS MATERIEL- OG INDKØBSSTYRELSE
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) er en styrelse under Forsvarsministeriet. FMI har ansvaret for det samlede forsvars og beredskabs materiel, IT og cybersikkerhed. Det er os, der anskaffer, driver og bortskaffer materiel og IT for såvel Hæren, Søværnet, Flyvevåbnet, Arktisk Kommando, Specialoperationskommandoen, Hjemmeværnet, Beredskabsstyrelsen og resten af Forsvarsministeriets koncern. Desuden bistår vores IT-medarbejdere dagligt i at modstå de cyberangreb, Forsvarsministeriets koncern udsættes for. Vi er ca. 2500 medarbejdere (3/4 civile - 1/4 militære) fordelt ud over hele Kongeriget, med hovedkontorer i henholdsvis Ballerup, Brabrand og Hvidovre.





INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse, Lautrupbjerg, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 25-06-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/680f6903-f160-4c9c-a276-86fb3de82798

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet