Bliv teknisk IT-sagsbehandler i Forsvarets elektroniske systemer

dato

Er du stærk på teknisk support, sagsbehandling og dokumentation? I rollen som teknisk IT-sagsbehandler vil du bidrage til forbedringer af vores systemer og sikre en stabil drift og høj brugertilfredshed i Forsvarets Elektroniske Sags- og Dokumenthåndteringssystem.

Om os

Vi er et mindre, fagligt stærkt og engageret team, med fokus på stabil drift og kontinuerlig forbedring af vores IT-løsninger. Vores team arbejder tæt sammen om såvel den daglige sagsbehandling som udvikling og optimering af systemer og processer. Vi prioriterer struktureret videndeling, klare ansvarsområder og effektive arbejdsgange, så beslutninger kan træffes hurtigt og professionelt. Som arbejdsplads tilbyder vi fagligt ansvar, mulighed for indflydelse på tekniske løsninger og et samarbejdsmiljø, hvor engagement og kvalitet vægtes højt.

Om stillingen

Du bliver en del af DeMars og ESDH-afdelingen, hvor vores overordnede opgave er at drive, vedligeholde og udvikle Forsvarets SAP- og ESDH-systemer.

Du bliver en central del af vores incident management, hvor du sikrer, at systemets brugere får hurtig og kompetent hjælp. Du vil tilrettelægge og gennemføre supportopgaver samt bidrage til den tekniske forberedelse og test i forbindelse med opdateringer, servicevinduer og systemgenstarter.

Dine primære opgaver vil være at:

  • Deltage i løsning af supportopgaver, herunder initiering og opfølgning på fejlrettelser
  • Behandle Incidents (INC), Problems (PBI), Service Requests (SRQ) og Change Requests (RFC/CHG)
  • Rådgive brugere og 1st level supportere samt formidle sager til leverandørerne
  • Udføre administrative opgaver forbundet med sagsbehandlingen, herunder opfølgning og rapportering af trends i ITSM-systemet
  • Bidrage til forbedring af supportprocesser og teknisk forberedelse af opdateringer
  • Gennemføre tests af systemets tilgængelighed og anvendelighed efter fx servergenstart
  • Medvirke i planlægning og løbende udvikling af sektionens opgaveløsning
Om dig

Du er selvstændig og ansvarsbevidst. Du tager initiativ og løser opgaver inden for fastsatte rammer. Du leverer service af høj kvalitet og sætter en ære i at hjælpe systemets brugere effektivt.

  • Har en teknisk faglig uddannelse eller tilsvarende
  • Har solidt IT-kendskab og erfaring med brugersupport
  • Har stor viden om eller erfaring med Microsoft Office-pakken, især Word og Excel (Superbruger)
  • Kender Forsvarets KESDH-løsning (eller har lyst til at lære den at kende)
  • Er god til at kommunikere og kan sætte dig ind i brugernes udfordringer
  • Trives i et miljø, hvor samarbejde og udvikling går hånd i hånd
Ansættelsesvilkår

Ansættelsen sker i henhold til den til enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det Statslige Område (OAO-S-fællesoverenskomsten) og organisationsaftale for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere.

Afhængigt af dine kvalifikationer og kompetencer, er der mulighed for forhandling af tillæg. Der er til stillingen knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.

Arbejdsstedet er i Hvidovre.

Som ansat under Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforholdet.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

Kontakt og ansøgning

Hvis du vil høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte sektionschef Klaus Bay Mikkelsen på telefon 2482 0242.

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår er du velkommen til at kontakte Personelkommandoen, HR-konsulent Charlotte Meinertz Hansen på telefon 3266 5156.

Træffes ikke i perioden fra og med 22. december 2025 til og med 2. januar 2026.

Ansøgningsfristen er mandag den 9. januar 2026. Stillingen er til besættelse den 1. marts 2026. Vi indkalder til samtale efter ansøgningsfristens udløb.

Hvis du er klar til at tage det næste skridt i din karriere og blive en del af vores team, så send din ansøgning i dag. Vi ser frem til at høre fra dig!

Du søger stillingen via linket og vi beder dig vedhæfte ansøgning, CV og kopi af uddannelsesbevis/svendebrev. Vær opmærksom på at bilag skal tilføjes i PDF-format.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed optimerer opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

Om Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) er en styrelse under Forsvarsministeriet. FMI har ansvaret for det samlede forsvars og beredskabs materiel, it og cybersikkerhed. Det er os, der anskaffer, driver og bortskaffer materiel og it for såvel Hæren, Søværnet, Flyvevåbnet, Arktisk Kommando, Specialoperationskommandoen, Hjemmeværnet, Beredskabsstyrelsen og resten af Forsvarsministeriets koncern. Desuden bistår vores it-medarbejdere dagligt i at modstå de cyberangreb, Forsvarsministeriets koncern udsættes for. Vi er ca. 2500 medarbejdere (3/4 civile - 1/4 militære) fordelt ud over hele Kongeriget, med hovedkontorer i henholdsvis Ballerup, Brabrand og Hvidovre.















INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse, Lautrupbjerg, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 09-01-2026;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/find-job/87b74ffc-48dc-4ce9-ada9-1047fa3023cb

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet