Vil du være med til at give kommunens nyankommne flygtninge den bedst mulige start på det danske arbejdsmarked og i deres nye rammer.
Så søger vi en jobformidler med stærke kompetencer indenfor virksomhedsvendt indsats og programindsatsen under integrationsloven.
Som ny medarbejder vil i blive en del af Ballerup kommunes Integrationsteam, hvor vi bl.a. har ansvar for beskæftigelses- og sprogindsatsen, modtagelse, indkvartering, repatrieringsindsatsen og forsørgelsesydelser for integrationslovsomfattede borgere.
Vi arbejder relations og resultatorienteret, og har stort fokus på, at vi i vores indsatser møder borgerne i øjenhøjde og med effekt.
Vi søger en systematisk og fagstærk jobformidler, med indgående erfaring med virksomhedskontakt, til at tage del i vores integrationsfaglige beskæftigelsesindsats.
Dine vigtigste opgaver
Dine opgaver vil primært være at tilrettelægge, og følge op, på jobformidling, kompetenceudvikling og danskuddannelse. Du vil også fleksibelt skulle tage del i varetagelsen af teamets øvrige opgaver efter behov.
Vi søger en medarbejder, der ud fra tanken om at skabe effekt i øjenhøjde, brænder for at udføre
- Systematisk jobformidling, med fokus på løbende jobmatch til ordinært arbejde, IGU og lønnede timer. Tæt samarbejde med virksomheder i forhold til jobmuligheder og virksomhedsrettede forløb. Iværksættelse af rettidig kontinuerlig kompetencegivende virksomhedsrettet aktivitet; virksomhedspraktik, løntilskud mv.
- Samarbejde med borgere om at tilrettelægge og iværksætte klare og målrettede planer, for at den enkelte opnår at komme i job, uddannelse og gennemføre danskuddannelse.
- Varetage den koordinerende myndighedssagsbehandling og lovpligtig vejledning af borgere omfattet af integrationsloven. Skabe sammenhængende helhedsorienterede forløb med fokus på job og uddannelse. Arbejde på tværs af afsnit og centre i kommunen og samarbejde med virksomheder, sprogcentre, uddannelsessteder og øvrige samarbejdspartnere.
- Gennemføre systematisk kompetenceafklaring i forhold til job og uddannelse og sikre systematisk kompetenceudvikling, både i den virksomhedsrettede aktivering og i deltagelsen af danskuddannelse. Det er en fordel hvis du har erfaring med kvalifikationskort fra branchepakke metoden.
- Indgå fleksibelt i at varetage opgaver og tage ansvar på alle de forskellige indsatsområder som Integrationsteamet har og får. Både praktisk, administrativt og koordinerende.
Dine kompetencer
- Har indgående kendskab til arbejdsmarkedets behov og relevant erfaring med virksomhedsvendt beskæftigelsesindsats. Har en finger på pulsen ift. Jobåbninger og ’det gode match’, med fokus på kompetencematch mellem borgere og virksomheder. Et match hvor der både i opstart og undervejs kan være behov for sproglig og kulturel brobygning.
- Har forudsætninger for at forvalte myndighedsopgaver med afsæt i centrale lovgivninger på området og med tværkulturel kommunikationsforståelse. Det er en fordel med erfaring med målgruppen af nyankommne udlændinge og med programindsatsen under Integrationsloven.
- Kan formulere dig tydeligt og præcist, både mundtligt og skriftligt. Har forudsætninger for at sikre en effektfuld kommunikation med både målgruppen, virksomhedsejere og øvrige samarbejdspartnere.
- Brænder for dit job og oprigtigt har lyst og evne til at gøre en forskel for borgere, og vil bidrage til at udvikle indsatsen sammen med kolleger og samarbejdspartnere.
- Arbejder selvstændigt, målrettet og struktureret i tæt koordinering og samspil med resten af teamet og øvrige samarbejdspartnere. Er udpræget systematisk og kan holde mange bolde i luften uden at miste overblikket. Følger opgaverne helt til dørs og lægger vægt på høj produktivitet, faglighed og kvalitet i indsatsen. Herunder, præcision og rettidighed i forhold til sagsføring og registrering i fagsystemer.
- Har gode IT kundskaber. Erfaring med Fasit og Vitas, og gerne erfaring med LUDUS, UIS, Netforvaltning Sundhed og Jobnet.
Det får du hos os
Der er mulighed for stor indflydelse på udvikling af eget arbejdsområde og for sparring i et stærkt fagligt forum, hvor du blandt andet får tre jobformidler kolleger. Vi tilbyder fleksibel arbejdstid med afsæt i bedst mulige opgaveløsning, og hensynstagen til balance mellem arbejdsliv og fritid.
Hvem er vi
Vi er et stærkt engageret tværfagligt team på 14 medarbejdere, i en kommune hvor der er fokus på helhedsorienteret beskæftigelsesindsats og på effektfuldt samarbejde i øjenhøjde med både virksomheder og borgere.
Vil du vide mere
Du kan få mere at vide om stillingen ved at kontakte teamleder for Integrationsteamet Lotte Andersen kontaktes på telefon 4477 3467.
Læs mere om Ballerup Kommune som arbejdsplads på job.ballerup.dk.
Ansættelsesproces og løn
Ansættelsesdatoen er den 1. februar 2024.
Vi forventer at holde samtaler i uge 51.
Stillingen er på 37 timer og er en fast stilling.
Ansøgningsfrist: 9. december 2024.
Vi tilbyder løn og ansættelsesvilkår ifølge gældende overenskomst efter principper om lokal løndannelse og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.
Vi indhenter straffeattest.
Ballerup Kommune har indført røgfri arbejdstid den 1. april 2024. Læs mere her
Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset køn, alder, handicap, religion, seksuel orientering eller etnisk baggrund til at søge job hos os.
Send din ansøgning online. Klik på ”Ansøg” nedenfor og vedhæft din ansøgning, CV og uddannelsesbevis.
Vi glæder os til at møde dig.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Ballerup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Ballerup Kommune, Hold-An Vej, 7, 2750 Ballerup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 09-12-2024;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6153127