BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vær med på den helt afgørende dagsorden at sikre beskyttelse af personoplysninger for de statslige myndigheder.
Efter den seneste regeringsdannelse har Statens It overtaget ansvaret for databeskyttelse for hele Finansministeriets koncern. Vi har derfor brug for flere medarbejdere, som vil være med til at beskytte de personoplysninger, som Statens It behandler - både som dataansvarlig og databehandler på vegne af alle de øvrige statslige myndigheder.
Cyber- og informationssikkerhed, og herunder databeskyttelse, har aldrig været vigtigere og højere prioriteret end det er aktuelt. Det er et område, som har ledelsens konstante bevågenhed og opbakning, da det understøtter en sikker og stabil it-drift, hvor vi passer godt på de informationer, der behandles af de mange myndigheder og offentlige institutioner, som er Statens It’s kunder.
Nu har du chancen for at være med til at definere arbejdet med fremtidens informationssikkerhed for hele staten. Vi søger nemlig en databeskyttelsesrådgiver (DPO) og en databeskyttelsesjurist.
Om jobbet Du bliver del af et team i udvikling, som favner bredt, både hvad gælder erfaring og arbejdsområder. De rette kandidater får rig mulighed for at være med til at præge arbejdsopgaverne, afhængig af ønsker og kompetencer.
Lige nu har vi i teamet stort fokus på det kommende cybersikkerhedsdirektiv, NIS2, og den betydning det får for de services, som Statens It leverer og drifter for langt størsteparten af Danmarks statslige myndigheder.
De to ledige stillinger er en del af teamet Informationssikkerhed og Procesudvikling. Det er os, der bl.a. har ansvaret for, at Statens It overholder Databeskyttelsesforordningen.
Arbejdsopgaverne vil bl.a. omfatte aktiviteter inden for awareness, ledelsesrapportering, rådgivning om databeskyttelsesreglerne ved indkøb og udvikling af it-systemer og kravspecifikationer til leverandører, udarbejdelse af databeskyttelsespolitikker, tilsyn med leverandører, indgåelse af databehandleraftaler, visitering af sikkerhedshændelser, hvis der sker brud på persondatasikkerheden, rådgivning ved risikovurderinger, sekretariatsbetjening og meget mere.
Om dig Vi forventer, at du:
- har en videregående uddannelse på kandidatniveau som jurist eller på tilsvarende niveau
- har et godt kendskab til Databeskyttelsesforordningen
- har gode mundtlige og skriftlige evner, som du dagligt bringer i spil, hvad enten du skal formidle til Subject Matter Experts, kolleger, it-revisorer eller ledelsen
- er systematisk og struktureret i din opgaveløsning og forstår at arbejde med milepæle og deadlines
- er imødekommende med en kreativ og problemløsende tilgang til udfordringer.
- trives med faglige udfordringer i krydsfeltet mellem myndighedskrav, lovgivning, processer og it-drift.
Om os Vi tilbyder et alsidigt og afvekslende job på en dynamisk arbejdsplads med frihed under ansvar, hvor der er gode muligheder for faglig og personlig udvikling. I dagligdagen vil du opleve en uformel omgangstone og et arbejdsmiljø præget af høj aktivitet og brede kontaktflader – både internt og eksternt.
Hos os betyder tilstedeværelse sammen med vores kollegaer meget, og vi mener, at samarbejde og videndeling på tværs af styrelsen er afgørende for et godt arbejdsmiljø. Samtidig vil vi gerne sikre fleksibilitet for vores medarbejdere, og hjemmearbejde kan løbende aftales mellem chef og medarbejder, når det er foreneligt med opgavevaretagelsen.
Ansættelsesforhold Du ansættes efter overenskomst for akademikere i staten og vil blive indplaceret som fuldmægtig eller konsulent på baggrund af dine kvalifikationer.
Tjenestestedet er: Lautruphøj 2, 2750 Ballerup.
Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes til niveauet ”HEMMELIG” og efterfølgende kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen i hele din ansættelsesperiode. Du vil i forbindelse med ansættelsen blive bedt om dit samtykke til, at Statens It må indhente en offentlig straffeattest via dit cpr-nummer.
Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Finansministeriets departement, Statens Administration, Statens It, Økonomistyrelsen samt Medarbejder- og Kompetencestyrelsen.
Mere information Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder Sune Fosgaard på tlf. 7231 0931.
Ansøgning Vi ser frem til at modtage din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag via knappen ”Søg stillingen” senest den 4. september 2023.
Samtalerne forventes at blive afholdt løbende i uge 36 og 37.
Tiltrædelse hurtigst muligt og senest 1. november 2023.
Finansministeriet ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge. Vi ser frem til at læse din ansøgning.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Ballerup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Statens It, Lautruphøj 2, 2750 Ballerup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 04-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=171610&DepartmentId=6073&MediaId=338&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5893575