Teamleder til Sekretariat og Jura

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Kan du sikre sammenhængskraft og udvikle opgaveløsningen i et selvkørende team?

Du bliver personaleleder for 8-9 dedikerede og selvstændige medarbejdere i Team Sekretariat og Jura og har ansvar for drift og udvikling af teamets opgavefelt.

Du får en spændende hverdag med alsidige opgaver og en stor kontaktflade i organisationen. Du er ofte bindeleddet mellem det politiske niveau, direktion og medarbejderne, og du er med til at finde de gode og rigtige løsninger for organisationen. 

Dine vigtigste opgaver
Som teamleder skal du skabe de bedst mulige rammer for teamets samlede opgaveløsning. I din daglige ledelse er du i tæt dialog og involverer dine medarbejdere, så I sammen finder gode løsninger.

Teamets opgavefelt indeholder både drifts- udviklings- og rådgivningsopgaver, med fokus på den gode sekretariatsbetjening og rådgivning af både direktion og den samlede organisation. Teamet er sidste hånd på dagsordener til de politiske møder og har en vigtig koordinerings- og kvalitetssikringsopgave, hvor det gode samarbejde med organisationen er helt centralt. 

Derudover varetager teamet sekretariatsbetjeningen af borgmester og direktionen og har ansvaret for gennemførelsen af valg til Folketinget, Europaparlamentet og kommunalbestyrelse mv. 

Teamet yder desuden juridisk rådgivning til organisationen og varetager også sekretariatsfunktion ift. huslejenævn og beboerklagenævn. 

Dine ansvarsområder og ledelsesopgaver: 

  • Lede, motivere og skabe sammenhæng i teamets opgaver   
  • Faglig ledelse og sparring med teamet med særlig fokus på sekretariatsbetjeningen og udvalgsbetjeningen
  • Lede og deltage i udviklingsopgaver, bl.a. videreudvikling af digitale løsninger eller tværgående tiltag, der skal styrke centrenes kompetencer i forhold til god udvalgsbetjening
  • Bidrage til at fastholde og udvikle juridisk kontors serviceniveau og rolle ud i organisationen
  • Kompetenceudvikle og klæde dine medarbejdere på til fremtidens krav og udvikle måden vi understøtter organisationen på
  • Være aktiv medspiller i samarbejdet med sekretariatschefen og den samlede ledergruppe i centret
  • Sikre en god kommunikation fra teamet ud i organisationen - og omvendt
  • Koordinere sekretariatets opgaver i forbindelse med gennemførelsen af valg.

Ballerup Kommunes ledelsesgrundlag er fundamentet for din ledelse af teamet. Det indebærer, at du sætter retning samt skaber mening og resultater. Du er ordentlig i dit sprog og din adfærd og kan skabe tillidsfulde og stærke relationer baseret på reelle og åbne dialoger i teamet og med samarbejdspartnere.

Dine kompetencer

  • Du forstår og har gerne erfaring med at lede et team, som både har drifts- og udviklingsopgaver inden for sekretariatsbetjening og jura. Du behøver ikke have stor ledererfaring, men har lysten til at udvikle dig endnu mere i lederrollen.
  • Du har konkret erfaring med et eller flere af sekretariatets opgavefelter og har godt kendskab til den kommunale styrelseslov
  • Du er nærværende, tillidsskabende og har en troværdig personlighed 
  • Du er ansvarsbevist, motiverende og tydelig i din kommunikation – både udadrettet i organisationen samt indadtil i dit team. 
  • Du går forrest når opgaverne kræver det, og har modet til at lede – også hvis modsatrettede interesser opstår. 
  • Du har erfaring med at arbejde i en politisk styret organisation, gerne fra det kommunale område

Det får du hos os
Du bliver en del af et velfungerende og ambitiøst team og afsnit, hvor samarbejde, service og professionalisme er i højsædet. Vi sætter en ære i at sikre høj kvalitet og skabe gode løsninger for det politiske niveau, direktion og den samlede organisation. 

Vores interne trivsel og arbejdsmiljø betyder meget, og vi tager os tid til at være sammen – både bredt i Politisk Sekretariat og i teamet.

Ballerup Rådhus har en lækker kantineordning, personaleforening, fitnessrum og har desuden en del forskellige medarbejdertilbud. 

Hvem er vi
Politisk Sekretariat består af ca. 25 medarbejdere fordelt på fire teams, hhv. Sekretariat og Jura, Kommunikation, Erhverv og konsulentteamet. Sekretariat og Jura refererer til teamlederen, og de andre teams refererer til sekretariatschefen. Du refererer til sekretariatschefen.

Politisk Sekretariat er en del af det samlede Center for Politik og Organisation (C-PO) med ca. 80 medarbejdere. Centret omfatter også Digitalisering, HR og Organisationsudvikling samt Ballerup Kommunens Stadsarkiv. Vores kerneopgave er at skabe værdi for vores borgere og virksomheder ved at understøtte vores organisation og politikere.

På Ballerup Rådhus sidder alle på storrumskontorer, og der en udpræget samarbejdskultur på tværs af centre, ledelser og medarbejdere. 

Ballerup Kommune er en kommune i udvikling og har en rigtig sund økonomi. Vi har en ambitiøs Vision 2029 og som arbejdsplads lægger vi vægt på god ledelse, et sundt og godt arbejdsmiljø samt løbende kompetenceudvikling med udgangspunkt i kerneopgaven. Hos os er der plads til at sigte højt og føre dine ambitioner ud i livet.

Vil du vide mere
Du kan få mere at vide om stillingen ved at kontakte sekretariatschef Inge Trads Kjeldsen på telefon 2069 1219 eller centerchef Mette Louise Ebdrup på 2516 9716.

Læs mere om Ballerup Kommune som arbejdsplads på job.ballerup.dk

Ansættelsesproces og løn
Stillingen er på fuld tid og du får din daglige gang på Ballerup Rådhus.

Ansættelsesdatoen er snarest og senest den 1. april 2024.

Vi forventer at holde 1. samtale den 23. februar 2024 og 2. samtale den 27. februar 2024. 

Ansøgningsfrist: den 19februar 2024

Vi tilbyder løn og ansættelsesvilkår ifølge gældende overenskomst efter principper om lokal løndannelse og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.

Ballerup Kommune indfører røgfri arbejdstid pr. 1. april 2024. Læs mere her.

Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset køn, alder, handicap, religion, seksuel orientering eller etnisk baggrund til at søge job hos os.

Send din ansøgning online. Klik på ”Ansøg” nedenfor og vedhæft din ansøgning, CV og uddannelsesbevis.

Vi glæder os til at møde dig.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Ballerup Kommune, Hold-An Vej, 7, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 19-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5986069

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet