BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du fagligt velfunderet på sygedagpengelovgivningen og har du et godt kendskab til refusi-oner?
Har du erfaring fra en driftspræget hverdag, hvor du er den faglige specialist og hvor du i et fagligt fællesskab får opgaverne løst til tiden?
Om os
Forsvarsministeriets område er ikke kun en af landets største arbejdspladser. Det er også en kompleks organisation med højt specialiserede medarbejdere inden for en lang række militæ-re og civile fagligheder. 15.500 bærer uniform og løser opgaver inden for beredskab og for-svar, suppleret af 6.500 civile kolleger, der bidrager med en bred vifte af civilfaglige kompe-tencer. De møder ind på tjenestesteder over hele landet og udsendes også til mange af ver-dens brændpunkter.
I Center for HR-rådgivning og Arbejdsmiljø i Forsvarsministeriets Personalestyrelse, har vi ansvaret for at støtte koncernens medarbejdere og chefer med HR-rådgivning og rådgivning om fysisk og psykisk arbejdsmiljø.
I Sygdom- og Barselssektionen varetager vi en specialistfunktion på tværs af hele Forsvars-ministeriets koncern inden for sygefravær, refusioner og barsel. Det økonomiske omfang af refusionsopgaven er stort og derfor gør vi en stor indsats og fokuserer på en høj faglighed.
Vi er 25 medarbejdere, hvor alle p.t. er civilt ansatte. Vi arbejder i faglige teams med en fælles chef. Hovedparten af os er kontorfunktionærer, og så er vi 4 socialrådgive-re/socialformidlere.
Til det aktuelle faglige område/team har vi et tværgående call-center, som tager imod syge- og raskmeldinger fra hele koncernen. Sygemeldinger kan foretages via telefon eller via en APP. Centeret er åbent på alle hverdage mellem kl. 06.00 – 11.00.
Sektionen er primært placeret på Hjørring Kaserne, men med en lille kerne af medarbejdere på Flyvestation Karup. Dit faste arbejdssted er i Hjørring.
Om stillingen
Du har et fagligt og driftsmæssigt ansvar for sygefraværsregistrering og for anmeldelse og indhentning af alle personalerelaterede refusioner. Det er primært sygedagpengerefusioner, fleksjobrefusioner og uddannelsesmæssige refusioner.
Du koordinerer driftsopgaver for en række dygtige og selvstændige medarbejdere. Du koor-dinerer også udviklingsopgaver, hvor du repræsenterer forretningsområdet i tæt samarbejde med chefen for Sygdom og Barselssektionen.
Du skal blandt andet implementere øget digitalisering i samarbejde med vores IT-udviklere.
Du formidler komplekse sammenhænge letforståeligt til dine kolleger og samarbejdspartnere. Du følger op, afklarer og implementerer lovgivning på området og omsætter den i den dagli-ge drift sammen med medarbejderne. Og du:
• Arbejder med kontrol, GDPR og risikovurderinger
• Deltager i revisionsopfølgning og årsafslutning m.v.
• Udarbejder månedlige vagtskemaer til call-centret
• Udarbejder notater og skriftlige fremstillinger.
Med dig som omdrejningspunkt for medarbejderne i teamet, er du medgarant for, at vi be-varer et stærkt arbejdsfælleskab og et attraktivt arbejdsmiljø.
Sammen med chefen indgår du i et fællesskab med to øvrige faglige koordinatorer med be-slægtede ansvarsområder.
Som udgangspunkt håndterer du ikke driftsopgaver, men i spidsbelastnings- og ferieperioder løser du driftsopgaverne. Og du tager vagter i call-centret, så du holder dig ajour på udfor-dringerne her.
Du tager kontakt til interne samarbejdspartnere, netværk, andre styrelser eller ministerom-råder for at få afklaret tvivlsspørgsmål eller fortolkninger af lovgivning m.v.
Om dig
Du har en kontoruddannelse, suppleret med relevant efter- og videreuddannelse eller en an-den alternativ uddannelsesbaggrund.
Din faglighed, dine samarbejdsevner og din personlige indflydelse er vigtige egenskaber.
Vi forventer ikke, at du har ledelseserfaring. Men du er måske fageksperten eller ildsjælen, der har en ambition om at udvikle din faglighed til koordinatoropgaven.
Du ønsker at skabe gode rammer og tilpasse de faglige udfordringer for medarbejderne i teamet.
Din faglige erfaring kommer fra HR-, løn- eller måske regnskabsarbejde, gerne dybt foran-kret i et godt kendskab til sygefravær, sygedagpengeområdet og regelsættet i den sammen-hæng.
Du har en god indsigt og forståelse fra Forsvaret eller anden offentlig ansættelse.
Som person kan du agere selvstændigt og være handlekraftig, og du skaber let nye sociale relationer.
Ansættelsesvilkår
Afhængigt af din uddannelsesmæssige baggrund, ansættes du efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og HK/OAO eller Akademikere i Staten.
Du har mulighed for at forhandle et tillæg, afhængigt af din uddannelse og erfaring. Du får en fuld arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.
Som ansat i Forsvarsministeriets koncern er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelses-forløbet.
Kontakt og ansøgning
Hvis du vil vide mere om stillingen, så opfordres du til at kontakte chefen for Sygdom- og Barselssektionen Helle Jørgensen på tlf. 7281 9401 eller på fps-hej@mil.dk
Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, kan du ringe til HR-konsulent Karin Dupont på tlf. 3266 5188.
Send din ansøgning, CV og uddannelsesbevis snarest og senest 13. august 2024. Ansættel-sessamtaler afholdes i Hjørring i uge 34. Vi ønsker stillingen besat fra den 1. oktober 2024 eller snarest derefter.
I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.
Om Forsvarsministeriets Personalestyrelse
Forsvaret, Hjemmeværnet, Beredskabsstyrelsen og ministerområdets øvrige myndigheder løser nogle helt særlige opgaver for rigets sikkerhed – nogle gange med livet som indsats. Vi bidrager til den operative kerneopgave ved at rekruttere og fastholde kompetente mænd og kvinder til mere end 40 uddannelser og 20.000 stillinger. Og vi yder en helt særlig indsats over for vores veteraner og deres familier. Det stiller særlige krav til os som HR-organisation.
Vores verden drejer sig om den operative kerneopgave, og vi understøtter alle lige fra den
værnepligtige til forsvarsministeren. Det kræver, at vi har et stærkt tværfagligt HR-miljø med specialer inden for militærfaglighed, psykologi, rekruttering, marketing, arbejdsmiljø, jura, mangfoldighed og meget mere. Og vi står klar, når det gælder – også uden for almindelig åbningstid.
Vi har hovedsæde i Ballerup med decentrale partnerelementer og rekrutteringscentre rundt om i hele landet. Vi er en udviklingsivrig arbejdsplads, hvor ansvar følger initiativ, og hvor dagene sjældent ligner hinanden. Når den operative virkelighed ændrer sig, gør vi det sam-me. Og den faglige udvikling følger med. Vi er en travl arbejdsplads med et stærkt kollegialt fællesskab. Det har vi også brug for.
Danmarks sikkerhed kræver mere end almindelig HR!
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Ballerup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Forsvarsministeriets Personalestyrelse, Lautruphøj , 2750 Ballerup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 13-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6088031