Flyteknisk sagsbehandler til Forsvarets SEAHAWK helikoptere Indledning

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du arbejde med forsvarets skibsbaserede helikoptere af typen SEAHAWK og i en travl og varieret hverdag varetage et ansvarsfuldt job indenfor flyteknologi?

Så er denne stilling måske noget for dig.

Om os

Du bliver tilknyttet Kapacitetscenter SEAHAWK, hvor vi er ca. 10 militære og civile medarbejdere, der står for drift og udvikling af Forsvarets SEAHAWK helikoptere. To af medarbejderne er p.t. udstationeret i USA.
Vi er underlagt Forretningsområde Helikopter med ca. 35 kolleger, som har det samlede ansvar for driften af alle Forsvarets helikoptere.
Vi er en del af Kapacitetsansvarlig Luftsystemer, som håndterer alle materielsystemer inden for Flyvevåbnet.

Om stillingen

Som vores nye kollega er du en del af det team, der har det overordnede ansvar for luftdygtigheden (Part-21), den vedvarende luftdygtighed (Part-M) og drift samt udvikling af SEAHAWK helikopterne.

Dine primære arbejdsopgaver er:
- teknisk sagsbehandling i relation til helikopteren og dennes systemer,
- system- og software konfigurationsstyring på helikopteren,
- udarbejde og opdatere helikopterens vedligeholdelsesdokumentation,
- udarbejde dokumentationsgrundlag for modifikationer af helikopteren.

Vi forventer desuden, at du på sigt kan overtage rollen som Type Continuing Airworthiness Manager på SEAHAWK helikopterne.

Du vil komme til at arbejde tæt sammen med dine kollegaer i Kapacitetscenteret, hvor vi har et uformelt og højt fagligt arbejdsmiljø. Derudover vil du skulle samarbejde bredt med andre specialister i Forsvaret, herunder de operative brugere af helikopteren, samt specialister fra US Navy, idet drift og udvikling af de danske SEAHAWK helikoptere er bundet op på en aftale med US Navy.

Dit arbejdssted er Ballerup, men du skal forvente, at der er nogen rejseaktivitet forbundet med stillingen, både indenlandske rejser til f.eks. Karup, som er basen for helikopterne, og rejser til USA.

Du vil gennemgå et introduktionsforløb, der sætter dig i stand til at bestride stillingen og løbende deltage i relevante kurser, der udvikler dine kompetencer.

Dine specifikke arbejdsopgaver vil blive tilpasset din uddannelse og dine kompetencer.

Om dig

Vi forventer, at du har en relevant uddannelse inden for flyteknologi/ flyvedligeholdelse og har erfaring med flydrift og/eller flyvedligeholdelse.

Du har gode kommunikationsevner, og formulerer dig forståeligt på skrift og i tale på dansk og engelsk.

Brug af IT-systemer er en selvfølge for dig, og erfaring med SAP/R3 er en fordel.

Du arbejder struktureret med komplekse problemstillinger, og er samtidig god til at prioritere imellem de daglige opgaver.

Som person trives du i samarbejde med personer med forskellige baggrunde og fagligheder.

Du indgår i et effektivt samarbejde med andre kollegaer, men løser også selvstændigt komplekse opgaver i et omskifteligt miljø.

Ud over din faglighed, er det vigtigt, at du er motiveret, og har et stort gå på mod i forhold til løsning af nye og anderledes opgaver.

Ansættelsesvilkår

Du ansættes og aflønnes efter den til enhver tid gældende overenskomst afhængig af din uddannelse.

Ved ansættelse under HK vil ansættelse og aflønning ske i henhold til den enhver tid gældende organisationsaftale for Kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) og den til enhver tid gældende fællesoverenskomst mellem Skatteministeriet og Offentlige Ansattes Organisationer – Det Statslige område (OAO-S-Fællesoverenskomsten) eller anden relevant overenskomst.

Er du akademiker vil da ansættes og aflønnes efter den til enhver tid gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og Akademikere i Staten. Hertil kommer en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning på 17,1 pct. Alt efter dine kvalifikationer og kompetencer, er der mulighed for forhandling af tillæg.

Som ansat i Forsvarsministeriets organisation er du omfattet af nogle særlige vilkår. Det betyder bl.a., at du skal kunne sikkerhedsgodkendes samt kunne opretholde denne under hele ansættelsesforholdet.


KONTAKT OG ANSØGNING

Har du lyst til at høre mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte Chef for Kapacitetscenter SEAHAWK, Claus Buur på telefon: 41 71 07 21.

Har du spørgsmål til løn og ansættelsesforhold, kan du kontakte HR-konsulent, Nathaly Hoffmann Tobiassen, på tlf. 32 66 56 98.

Send din ansøgning, cv og uddannelsesbevis snarest og senest den 15. marts 2024.

Vi forventer at holde samtaler løbende og ønsker at besætte stillingen snarest muligt.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at forskellighed styrker opgaveløsningen gennem diversitet og nytænkning. Derfor opfordrer vi alle ,interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

Om Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

FMI har, som styrelse under Forsvarsministeriets koncern, det overordnede ansvar for koncernens materiel- og informatiksystemer fra ’vugge til grav’. FMI har ca. 1.900 medarbejdere. Omkring 1.400 er civile, imens 500 er militære. Knap 850 af FMI’s ca. 1.900 medarbejdere er placeret i domicilet i Ballerup.
FMI’s hovedopgave er at anskaffe, vedligeholde og videreudvikle materiel til hele Forsvarsministeriets koncern, lige fra kampvogne, skibe og jagerfly til IT-udstyr, feltrationer og lommeknive.

Til at gøre dette administrerer FMI årligt ca. 9 mia. kr. svarende til ca. 1/3 af det samlede forsvarsbudget. Pengene bliver brugt til at yde den bedst mulige støtte til især de udsendte styrker og operative enheder, da det er støtten hertil, som altid er i centrum.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse, Lautrupbjerg -5, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 15-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6004602

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet