Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse: Enterprisearkitekt til Cyberdivisionen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du sans for it og it-arkitektur og har du erfaring som it-arkitekt?

Så er stillingen som Enterprisearkitekt måske lige noget for dig.

Om os

Cyberdivisionen er en af landets største it-virksomheder. Vi løser drifts- og udviklingsopgaver der sikrer kommunikation og it for Forsvarets ansatte uanset, om de er ombord på skibe i Nordatlanten, på mission i ørkenen eller arbejder på kaserner og kontorer herhjemme.

Hvad kan vi tilbyde?
Vi tilbyder en arbejdsplads, hvor det gode arbejdsmiljø og worklife-balance er i fokus og hvor du vil have mulighed for løbende at dygtiggøre, specialisere og videreuddanne dig.
Vi skal kunne understøtte forretningen i både fred, krise og krig og du vil få mulighed for at sætte tænderne i muligheder og udfordringer, du ikke ser andre steder.

Hvem er dine nærmeste kolleger?
Du bliver en del af et team af 10 EA- og domænearkitekter med meget bred viden og erfaring og som hver har egne specialer, blandt andet systemarkitekter, informationsarkitekter og security engineer. Du vil også skulle arbejde tæt sammen med CISO-organisationen, SOC’en, infrastrukturs- og driftsspecialister samt digitaliseringskonsulenter og projektledere.

Hvem bliver din leder?
En chef, der tror på det bedste i dig, og som giver plads til, at du kan udvikle dig med opgaverne, og som gerne bidrager til, at vi alle skaber værdi og kvalitet i vores arbejde til gavn for forretningen - alt sammen mens vi samtidig prioriterer det gode arbejdsmiljø!


Om stillingen

Du vil indgå sammen med andre arkitekter i Enterprisearkitekturfunktionen. I vil sammen skulle definere og videreudvikle processer og arkitekturprodukter der matcher behov og modenhed i it-organisationen og forretningen. Hele it-organisationen er i gang med en digital transformation, og der er særligt fokus på multi-domæne operationer, processer og samarbejde på tværs så vi samlet kan levere på de høje forventninger resten af Forsvaret har til it-understøttelsen.

Opgaver kan omfatte, men er ikke begrænset til at:

• Bidrage til Forsvarets samlede arkitektur, gennem facilitering, dialog med specialister, samt design og formidling af arkitekturer
• Opstille mål- og/eller referencearkitekturer – fx ift. anvendelse af cloud, sikkerhedsarkitektur, Security by Design, og lignende
• Deltager i arkitekturarbejdet i udviklings- og anskaffelsesprojekter, samt udføre arkitekturvurderinger
• Faciliterer udviklingen og formidligen af Forsvarets forretningsarkitektur
• Samarbejde med CISO om etablering/optimering af processer omkring risikovurderinger, sikkerhedsgodkendelser, tilsyn med sikkerhed og incidenthåndtering
• Samarbejde med de øvrige EA’er om etablering/optimering af arkitekturrådgivning.
• Udarbejde designs og dokumentation af eksisterende arkitektur (tekst, diagrammer, etc.)
• Dialog med Center for Cybersikkerhed under Forsvarets Efterretningstjeneste om udmøntning af den militære sikkerhed på vegne af it-organisationen
• Dialog med og rådgivning til øvrige myndigheder og styrelser inden for Forsvarsministeriets område

Hvordan ser din arbejdsdag ud?

Du starter dagen med at deltage i et møde, hvor I diskuterer udfordringer og løsninger ift. tilstrækkelig adgangsstyring for en ny it-løsning.
Efter mødet opsummerer du de to mulige tekniske løsninger og deres respektive risici inklusiv et diagram, som du sender i review hos deltagerne.
Du viser det til din kollega, og I bliver enige om, at måde du har illustreret løsningen kan blive til en god skabelon der kan indgå både i designdiskussioner og systemdokumentation. Du sætter tid af senere på ugen til at formalisere skabelonen.

Efter frokost deltager du en workshop med SOC,en, CISO og infrastrukturafdelingens specialiserede teknikere om hvordan teknik og procedurer kan optimeres på basis af lessons learnt fra et incident der blev håndteret sidste uge.

Inden du går hjem arbejder du videre på en standard for minimumskrav, standard bygge-blokke og foretrukne mønstre ift. integrationer, som skal gøre det nemmere for løsningsarkitekterne at lave gode, sikre designs, herunder kravspecifikationer til udbud, der passer ind i infrastrukturen.


Om dig

Du har stor eksekveringskraft og du er ikke bange for at smøre ærmerne op – både når der skal træffes beslutninger og udarbejdes dokumentation. Du trives i samarbejdet mellem mange forskellige fagligheder og personligheder, og sætter en ære i at finde den bedst mulige løsning i enhver given situation.

Du er struktureret, og kan lide at tale med mennesker, både meget tekniske og forretningsmæssige drøftelser, men kan også formidle teknisk viden til udenforstående, og du er god til at bevare overblikket og roen – også når der til tider måtte være run på.
Du har flair for at arbejde med governance og processer og ser værdien i strukturer og standarder.

Endelig har du en praksisnær og pragmatisk tilgang til fx ISO 27001+2, TOGAF, NATO C3 Taxonomy, BPMN og Archimate. Erfaring med drift kan også være en fordel.
Du har en relevant it-uddannelse og meget gerne mere end 5 års erfaring eller mange års relevant erhvervserfaring.


Ansættelsesvilkår

Ansættelse og aflønning sker i henhold til den til enhver tid gældende overenskomst for den uddannelse du besidder.
Som HK er du omfattet af organisationsaftalen for Kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) og den til enhver tid gældende fællesoverenskomst mellem Skatteministeriet og Offentlige Ansattes Organisationer – Det Statslige område (OAO-S-Fællesoverenskomsten)

Som Akademiker er du omfattet af den til enhver tid gældende Akademikeroverenskomst mellem Finansministeriet og akademikere i Staten.

Alt efter dine kvalifikationer og kompetencer er der mulighed for forhandling af tillæg. Der er en attraktiv arbejdsgiverfinansieret pensionsordning knyttet til stillingen.

Stillingen besættes 1. november 2023 eller snarest muligt herefter.
Som ansat under Forsvarsministeriet område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.

KONTAKT OG ANSØGNING

Hvis du vil vide mere om stillingerne, er du velkommen til at kontakte din måske kommende leder Jesper Holm på tlf. nr. 72 81 43 16.

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-konsulent Nathaly Hoffmann Tobiassen ved Forsvarsministeriets Personalestyrelse på telefon 32 66 56 98.
Ansøgningsfristen er den 17. september 2023. Vi afholder samtaler løbende.

Vi vil bede dig om at søge stillingen via linket. Du anmodes om at vedhæfte relevante dokumenter for uddannelse mv.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at forskellighed styrker opgaveløsningen gennem diversitet og nytænkning. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

OM FORSVARSMINISTERIETS MATERIEL – OG INDKØBSSTYRELSE.
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) er en styrelse under Forsvarsministeriet.
FMI har ansvaret for det samlede forsvars og beredskabs materiel, IT og cybersikkerhed. Det er os, der anskaffer, driver og bortskaffer materiel og IT for såvel Hæren, Søværnet, Flyvevåbnet, Arktisk Kommando, Specialoperationskommandoen, Hjemmeværnet, Beredskabsstyrelsen og resten af Forsvarsministeriets koncern. Desuden bistår vores IT-medarbejdere dagligt i at modstå de cyberangreb, Forsvarsministeriets koncern udsættes for.


INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse, Lautrupbjerg 1-5, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 17-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1236&ProjectId=185174&DepartmentId=18959&MediaId=338&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5894430

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet