Økonomimedarbejder til historiske investeringer i Forsvaret

dato

Er du vores nye økonomimedarbejder til Danmarks største offentlige indkøbsorganisation? Forsvaret står midt i historiske investeringer i nyt materiel – og det kræver en sikker økonomisk styring. I Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) søger vi økonomimedarbejdere til Økonomicentret, hvor vi forvalter et budget på over 60 mia. kr. Vil du være med til at sikre kvaliteten af den økonomiske styring – i et fagligt stærkt og samarbejdsorienteret miljø? Så se med her!



Om os

I Materieløkonomisektionen arbejder vi med den økonomiske styring af Forsvarets store anskaffelser fordelt på fire forskellige teams hhv. land, luft, maritim og opfølgning. Det er vores primære opgave at administrere over halvdelen af det samlede årlige forsvarsbudget. De ledige stillinger er placeret i det maritime team.

”Gennem arbejdet med forskelligartede opgaver og tæt samarbejde med kollegaer får du mulighed for at udvikle egne færdigheder, både fagligt og personligt. Denne dynamik gør det både inspirerende og lærerigt at være en del af Økonomicentret”, fortæller Esben, en af centrets medarbejdere.

Vores hverdag er præget af en uformel omgangstone, hvor der er plads til at snakke om hverdagens opgaver og sparre med hinanden, hvilket bl.a. sker gennem teammøder og ugentlige sektionsmøder med morgenmad. Du bliver en del af et dygtigt team, hvor vi er gode til at hjælpe hinanden og vidensdele – og der er fleksibilitet til at få arbejds- og privatliv til at hænge sammen.



Om stillingerne

Du får ansvar for dine egne opgaver, som bl.a. bliver, at:

  • Holde løbende kontakt til ansvarlige for et eller flere af Forsvarets områder og til en række samarbejdspartnere på tværs af FMI
  • Have ansvar for økonomisk opfølgning på en række områder
  • Optimere de nuværende processer og forme nye processer på tværs af FMI
  • Vejlede samarbejdspartnere i økonomifaglige spørgsmål
Du får en stor fleksibilitet til at tilrettelægge din arbejdsdag, og vi sørger selvfølgelig for, at du bliver godt rustet til at varetage din funktion gennem en mentorordning ved ansættelsens start.

”Som ny medarbejder er jeg virkelig glad for, hvordan der er blevet taget imod mig. Mine nye kollegaer havde forberedt en rigtig god plan for min oplæring, hvor jeg har haft tid til at komme ind i mine opgaver, men også at lære mine kollegaer og nye arbejdsplads godt at kende. Jeg fik hurtigt ansvar for mine egne opgaver, som jeg kunne arbejde med og forme i dialog med min chef. Jeg er til daglig omgivet af fagligt dygtige kollegaer, som gerne deler deres viden, hvilket kun forbedrer interessen for mine arbejdsopgaver.”, fortæller Oskar, en af økonomicentrets nye medarbejdere.



Om dig

Du har flair for tal og kan se økonomiske sammenhænge. Du arbejder struktureret og bevarer overblikket – også når tempoet er højt. Du er nysgerrig, analytisk og finder løsninger gennem samarbejde.

Du kan være akademiker, kontoruddannet eller have en anden relevant baggrund – det vigtigste er, at du har lyst til at udvikle dig og bidrage til en professionel økonomistyring i Forsvaret.

Vi tilbyder dig en spændende stilling, hvor du får indflydelse på dine arbejdsopgaver, bliver udfordret på dine kompetencer og får et ansvar, der passer til dig.



Ansættelsesvilkår

Du ansættes i henhold til den enhver tid gældende overenskomst.

Afhængigt af dine kvalifikationer og erfaring kan der forhandles tillæg. Til stillingerne hører en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.

Arbejdsstedet er i Ballerup.

Som ansat under Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforholdet.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.



Kontakt og ansøgning

Har du lyst til at høre mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte din kommende chef Paul Markham på tlf. 61 20 67 89.

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår er du velkommen til at kontakte Personelkommandoen, HR-konsulent Liv Malene Rasmussen på telefon 3266 5557. Træffes ikke i perioden fra og med 22.12.2025 til og med 01.01.2025.

Ansøgningsfristen er den 15. januar 2026, og vi forventer at holde samtaler umiddelbart herefter. Vi forestiller os at du kan starte snarest muligt, alt afhængigt af din nuværende situation.

Du søger stillingen via linket og vi beder dig vedhæfte ansøgning, CV og kopi af uddannelsesbevis. Vær opmærksom på at bilag skal tilføjes i PDF-format.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed optimerer opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.



Om Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) er en styrelse under Forsvarsministeriet.

FMI har ansvaret for det samlede forsvars og beredskabs materiel, IT og cybersikkerhed. Det er os, der anskaffer, driver og bortskaffer materiel og IT for såvel Hæren, Søværnet, Flyvevåbnet, Arktisk Kommando, Specialoperationskommandoen, Hjemmeværnet, Beredskabsstyrelsen og resten af Forsvarsministeriets koncern. Desuden bistår vores IT-medarbejdere dagligt i at modstå de cyberangreb, Forsvarsministeriets koncern udsættes for. Vi er ca. 2500 medarbejdere (3/4 civile - 1/4 militære) fordelt ud over hele Kongeriget, med hovedkontorer i henholdsvis Ballerup, Brabrand og Hvidovre

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse, Lautrupbjerg, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 15-01-2026;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/find-job/21f36b52-43c2-4e23-89a1-c64424ba948a

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet